Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Az XK motor helyett a hátsó futóműről

2010.09.12. 23:43 Miszter07

Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II

Ha már motor, induljunk a futóműtől:) Amint írtam az előző bejegyzésekben, a futóművek felújítása most az elsődleges cél. Őszintén megondom, olvasgattam a szerelési leírást, nézegettem az alkatrész katalógus robbantott ábráit, de meglepetésként ért, hogy mennyi hézagoló lemez van a futóművekben, pláne a hátsóban. Egyszer-kétszer már csak akkor vettem észre, hogy ott is van valami, amikor már potyogtak is kifele a 0.005"-os lemezkék.  Vagy máskor az olajsárban-rozsdában nem is láttam, hogy van még ott egyáltalán valami. A szerelési utasítás meg elintézi annyival, hogy tedd vissza, amit kiszedtél. Jó mi? Na emiatt vettem meg a Jaguar 6 Cylinder Engine Overhaul (Including I.R.S. and S.U. Carburettors) című könyvet. Mert ebben az I.R.S. az az Indepenent Rear Suspension, magyarul a független felfüggesztésű hátsó futómű. És igen ez a rész nem igazán nyújtott sok új informásiót, de legalább a munkamenetet jól összefoglalja, nem teljes kudarc a beszerzés ebből a szepontból.

 

Szerencsére közben rájöttem, hogy ezeknek a futómű beállításoknak a többsége le van írva az E-type szerelési kézikönyvében, amiből természetesen teljesen véletlenül rendelkezek egy példánnyal:)

A fentebb említett könyv egy nagyon jó kis áttekintésel indít az XK motorok történetéről, és a szerző stílusa is tetszik nekem. Kedvet kaptam hozzá, hogy írjak én is néhány sort erről a kétségtelenül érdekes motorról.

Eredetileg itt jönne magáról a motorokról szóló rész, de elég hosszú lett ez így is egy önálló bejegyzésnek, a motorról magáról a következő alkalommal írok, de akkor már minden körítés nélkül.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr862291810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása