Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Futó---művek V

2013.04.22. 01:04 Miszter07

Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II, Futó---művek III, Futó---művekIV

Legutóbb ott hagytam abba, hogy elakadtam mint az első, mint a hátsó futómű összeállításában.

Lementem Szolnokra az első hídért, amint a hóhelyzet megengedte, hogy útnak induljak. Ha már úgy is úton voltam, kerültem egyet Kecskemét fele, egyrészt, hogy végre tudjak egy jót beszélgetni Tibivel, másrészt meg mondta, hogy van náluk egy jó fékcső gyártó. A jómunkásember ránézett a CUNIFER fékcsőre, majd közölte, hogy vékony a cső, nem fogja be a szerszáma. Püfffffff.

Közben Sanyi-ka - aki már sokadszorra segít ki - megadta egy öreg szaki elérhetőségét, aki kipróbálta, és csodák-csodája, az ő szerszáma megfogta a 3/16"-os fékcsövet. Vettem egy fékcső hajlítót, mert bár a CUNIFER cső hajlítható kézzel, jobban szerettem volna, ha nem csak jól, de szépen is lenne megcsinálva. Egy kis gyakorlattal nagyon szépen sikerültek a csövek, jól passzoltak a helyükre.

A fékcsőhajlítót a Fékcentumban vettem, ahova egyébként is be akartam szaladni, hogy megérdeklődjem, sikerült-e már olyan első fék felújító készletet beszerezni, amiben benne van a féknyereg két fele közötti gumigyűrű. Sajnos azzal nem jutottak előrébb, a gyártó nem akarja pótolni a készletből hiányzó darabokat, de remény van, mert közben lett új beszállítójuk, annak talán van. B tervként addig keresgélünk más márkák között, amíg nem találunk egy olyan készletet, amiben van megfelelő méretű gyűrű. Ha már beszélgettünk, megemlítettem a problémámat a fékcsövekkel, mondták, hogy CUNIFER csövet nem tartanak, de egy-két nap alatt be tudják szerezni, és el is tudják készíteni a collos végeket, van hozzá szerszámuk...

Míg rohangálta a fékcsövek után, nekiláttam az első futóműnek. Itt is rögtön az elején elakadtam. A bal alsó lengőkar tengelye nem akart átcsusszanni a a hídon. Először próbáltam óvatosan kapargatni, majd csiszolgatni, de ez semmit nem használt, Lyukreszelővel nem mertem nekimenni, hogy ne legyen ovális. Vettem egy hosszú, megfelelő vastagságú (20mm) fúrót. Ezzel már értem el haladást, de csak nagyon lassan és keserves munkával sikerült elérni, hogy a tengely egy-egy fél centit beljebb mozduljon. Erős a gyanúm, hogy amikor kiszedték a berohadt tengelyt annak idején, a melegítéstől egy kicsit elgörbülhetett az a cső, amiben a tengely fut, és nekem ezen a görbületen kellett átrágnom magam. Nagy nem lehett a görbület, szemmel semmi nem látszott.

A fúró végül is nem vált be, előbb ment ki az éle, minthogy keresztül értem volna. Végül is, fogtam egy vékonyabb fúrószárat, arra rátekertem csiszolópapírt, ezt befogtam egy fúrógépbe, és így sikerült nagy nehezen elérnem, hogy a tengely keresztül menjen a hídon.

Ha már az alsó lengőkar tengelyeknél tarunk. A régi tengelyek gyakorlatilag megsemmisültek, amikor kiverték a helyükről. Rendeletem újakat, de azok nem olyanok mint a régiek. A régieken koronás anya van, az új készletben önzáró anya, és nincs a tengelyen lyuk a koronás anya biztosító szegének. Valahogy nekem a régi jobban tetszett, gondolkodok rajta, hogy szerzek régifajta tengelyeket, és kicserélem. Meglátjuk, sikerül-e egyáltalán felhajtani egy párat.

Az első futóműhöz rendeltem egy felújító készletet, aminek része az összes gömbfej. Kicsit meglepődtem amikor kivettem a gömbfejeket a dobozukból, mert nem a kocsihoz eredetileg való gömbfejek jöttek, hanem egy későbbi karbantartás mentes változat, amit már nem kell időszakosan zsírozni. Egyébként a Jaguar XJ40-en vezették be ezeket. Gondolkoztam egy kicsit, mi is legyen, de úgy döntöttem, menjenek be, ez tényleg egyszerűbbé teszi az életet.

Az első futóműnél végül is az alsó gömbfejeknél akadtam el, egy speciális alátét nem volt a felújító készletben, a régi meg használhatatlan volt.

IMGP2428_Test.JPG

A hátsó futómű összeszerelését is a fékek és a féktárcsák felszerelése után hagytam abba, sajnos itt fogyott el a szabim, indulnom kellett.

Mikor elkezdtem, több problémára számítottam, de reméltem, hogy kész tudok lenni. Ennek ellenére nem vagyok csalódott, az alkatrészek - leszámítva az első futómű bal alsó lengőkar tengelyét - szépen illeszkednek össze, és a látvány csodálatos, egyszerűen szépek összerakva. Remélem, jók is:)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr45238393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2013.04.22. 05:45:07

Nem tudom, hányan olvassák a blogod, de én mindig. Egy kicsivel több képet tehetnél fel, de egyébként csodálom a kitartásod! :D

Rocko- 2013.04.22. 07:17:47

@arthur877: elég kevesen.
akkor lesz izgalmas, amikor elviszi lakatoshoz, Mandiner Lajoshoz. :)

castroll 2013.04.22. 08:52:57

Igen, igen! Több kép jobb lenne, például hogy kell majd kinéznie! Amúgy nagyon szép munka.

ciel 2013.04.22. 19:37:48

nem sok autós blogot olvasok, de ez benne van az RSS olvasómban. Álmodozók földrerángatásához tökéletesen alkalmas blog :-)

Virago_1000 2013.04.29. 23:45:04

@ciel: almodozok foldrerangatasahoz minden restauralos blog jo :)))
De vannak kitarto emberek, en pl csak blogot irni vagyok lusta :)))

XJ/S' 2013.09.22. 09:50:50

Üdvözlet!
Szeretnék érdeklődni,hogy nem tán abba hagytad a felújítást?
Nagyon sajnálnám,mert már elég szépen alakult már a vas!!!

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2013.09.22. 14:37:54

bízom benne hogy nem. kitartónak tűnik, és tapasztalatból tudom, hogy van az úgy, hogy repülnek a hónapok, néha az évek. szívesen megnézném majd ha elkészül (bármikor is legyen az :-))) ) - bár olyankor már pont nem látod azt a sok apró részletet, amit így menet közben igen.

Miszter07 2013.09.23. 20:16:50

@XJ/S': Szia! Nem, nem hagytam abba. Mivel ezt a kérdést rendszeresen megkapom barátoktól, ismerősökről magánban, rövidesen írok majd egy helyzetjelentést. Kicsit szégyellem magam, de inkább a blogírást hanyagoltam egy kicsit el:(

Miszter07 2013.09.23. 20:22:00

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: Igen, azok a frány apró részletek...

Az ember időnként eltűnődik, hogy miért kell egy alkatrésznek pontosan olyannak lennie, mint az eredetileg volt, miközben még egyszer emberi szem akkor fogja látni, mikor az ócskavas telepen majd szétvágják, mert már nem lesz benzin, amit beletöltsenek:) De mégis megcsináljuk...
süti beállítások módosítása