Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Tibi Coupéja - Vezettem is!

2011.11.05. 23:02 Miszter07

Előzmény: Tibi Coupéja

A múlt héten ellátogattam megint Kecskemétre. Két okom is volt rá. Először is Tibi megígérte, hogy elvisz a szivacsoshoz, ahol a névnek megfelelően mindenféle szivacsokat lehet kapni, azokra pedig nagy szükségem van a légkondihoz, de kell több darab az ajtókhoz is. A szivacsok már nálam vannak, indul lassan a légkondi dobozának az összeszerelése. Lassan kész kellene ezzel is lenni, az egyik első dolog, amit vissza kell szerelni majd a kocsiba. Rossz nyelvek szerint a kocsit a légkondi/szellőzőrendszer köré építették. Van benne valami:)

A másik ok az volt, mert szerettem volna már látni a Coupét, és meg inkább szerettem volna utazni benne. Amikor utoljára láttam, már közel kész volt, de nem volt rajta rendszám, úgy hogy eddig csak állni láttam. Azóta sikeresen vette a veteránautó vizsgát, és OT rendszáma van.

Eredetileg kedden szerettem volna menni, de Tibi inkább más napot javasolt, mert kedden esőre lehetett számítani. Esett is. Pénteken viszont remek idő volt, igazi vénasszonyok nyara.

Végül is, nem csak utazhattam benne, hanem vezethettem is. Nagy megtiszteltetés nekem, hogy Tibi átengedte a volánt, és bizalomnak, amire talán rá sem szolgáltam. Ne feledjük, Tibi rengeteget dolgozott a kocsin, én meg féltem, nehogy valami kárt tegyek benne. Én másnak egy percnyi munkáját sem szeretem tönkretenni, nem hogy több évnyit!

IMGP9685_test.JPG

Ez a közel 34 éves autó teljesen alkalmas arra, hogy felvegye a mai forgalom tempóját. A nagy soros 6 hengeres motor bődületes nyomatéka a háromfokozatú automata váltó ellenére is dinamikusan mozgatja az elég nehéz kasztnit. Furcsa ma már a nagy és vékonyka kormánykerék, és a fék is több erőt igényel, mint a mai agyonszervózott autókban. A kocsi vezetése azonban egy pillanatig sem okoz gondot, minden ott van, ahol kell lennie. Érdekes, hogy a vezetése mennyire hasonló érzés, mint az újabb Jaguar limuzinoké.

Mint említettem, nem is mertem sokat vezetni, azt nem mondom, hogy amint lehetett, de azért elég gyorsan visszaadtam a kormánykereket Tibinek. Utána a jobb egyből figyeltem az emberek reakcióit.

A kocsi egy klasszikus coupé, ráadásul ugyebár angol, letisztult vonalakkal, nem a fetűnésre kihegyezett design. Ennek ellenére az emberek mindenhol utánafordultak amerre mentünk, érdeklődést és mosolyt láttam az arcokon. Sikerült egy tüzép telepet is jó negyed órára megbénítanunk, pedig csak megálltuk, hogy Tibi vegyen a házához egy-két dolgot. Én is egyetértek mindenkivel, a kocsi szebb és izgalmasabb látvány, mint az ácskapcsok és a deszkarakások. A cementes zsákokról már ne is beszéljünk:)

IMGP9689_test.jpg

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr883355724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.11.06. 09:49:22

hmm, nem is tudtam, hogy volt ebből coupé.

Miszter07 2011.11.06. 10:49:25

@Rocko-:

Hát nem egy gyakori darab. Összesen gyártottak 1975 és 1977 között 10426 darabot. Ezzel a darabszámmal a Jaguar legritkább sorozatban gyártott autója. Mára becslések szerint olyan 2000 maradhatott.

Végül is az amerikai biztonsági előírások végezték ki, a borulási teszteken nem ment át, áttervezni túl nagy költség lett volna ekkora darabszám mellett.

Rocko- 2011.11.06. 10:51:32

@Miszter07: ühhüm. akkor ha látok egyet, akkor úgy csinálok mint a kiskatona, ha atomvillanást lát: jól megnzéem, mert többet ilyet nem látok. :)

Halálos_fogkefe 2011.11.06. 11:39:27

hmm abba a szépséges tetővonalba van egy kis BMW E9
vagy fordítva

de brutálisan gyönyörű :))
süti beállítások módosítása