Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Puzzle a generátor körül

2021.03.01. 23:52 Miszter07

Előzmények: Légkondi

 

Egy kicsit elmaradtam a bejegyzésekkel, ez még jó egy hete történt, de jobb későn, mint soha:)

A kocsi környékére sem tudtam kerülni már jó ideje, köszönettel a COVIDnak. Jobb híján időnként felhívtam Gergőt, de ez engem nem igen elégített ki, de legalább Gergőt is feltartottam:)

Végre minden összejött, utazni is tudtunk, sőt, még a feleségem is engedélyezte, hogy kimenjek Gergőhöz. Ha már ott voltam, kaptam feladatot is. Rakjam össze a motor-generátor-kopresszor puzzle-t. A kocsim eredetileg légkondicionáló nélkül gördült ki a gyárkapun, de én szeretem a légkondit, és hogy néz már ki, ha az ember totál leizzadva száll ki egy ilyen kocsiból nyáron:)

Szóval jött a légkondi rendszer Kanadából, elméletileg minden tartozékával, kivéve a légkondi hűtőt és magát a légkondi kompresszort. A kompresszor aztán Angliából vettem az ebayen.

A generátor a kanadai csomagban volt, ezt Gergő felújította. Cserélni kellett, a légkondis kocsik nagyobb teljesítményű generátort igényeltek és kaptak, ezért a kocsi eredeti Lucas 11ARC generátora helyére egy Lucas 20ARC kerül. Az csak természet, hogy a két generátor rögzítése nem egyezik meg.

A légkondi kompresszor, amiről azon kívül, hogy Jaguarba való és felújított, semmit sem tudtam, de úgy szemre jól nézett ki.

Nagy magabiztossággal vágtam a rendszer összelegózásába, bíztam benne, hogy azért a legtöbb alkatrészt nekem bontották ki egy kocsiból, és mindent beledobáltak a dobozba, nagy baj nem lehet. Pedig az, hogy a S1-ben volt kétféle légkondi kompresszor, négyféle generátor, ezeket időnként és piaconként is cserélgették, óvatosságra kellett volna, hogy intsen.

Először is azzal találtuk magunkat szembe Krisztiánnal, Gergő egyik munkatársával, hogy az alkatrészek nemcsak több felől jöttek, hanem a többszöri költözés és átrámolás miatt jól össze is keveredtek.

Aztán jött a következő probléma, hogy az amerikai piacra szánt változatokba, beleértve a kanadai piacot is, az akkor érvényes légszennyezés ellenes törvények miatt beépítettek egy légpumpát. Ezt a légpumpát is ide szerelték fel, csak hogy tovább bonyolítsák a dolgokat. Természetesen megkaptam ennek a légpumpának a rögzítő szerelvényeit is, de nekem erre nincs szükségem, az európai specifikáció ezt nem tartalmazza. Viszont a légkondi kompresszor feszítő az amerikai rendszerben a légpumpa rögzítőjére csatlakozik. OK, rendben, szerencsére a feszítő maga ugyan az a két rendszerben, csak máshova kell rögzíteni. Na de hova? Az alkatrész katalógusokból, műhelykönyvekből nem derül ki, de szerencsére kaptam már korábban Tibi S2 Coupéjának a motorjáról fényképeket. Ezeken a fényképeken már látszott, hogy kb merre keressük a légkondi kompresszor feszítő rögzítését a motoron. A vízpumpa egyik csavarja hosszabb, na ilyenünk természetesen nem volt, de szerencsére rendelhető még, legnagyobb meglepetésemre.

viber_kep_2021-02-10_18-13-57-4.jpg

A légkondi kompresszor környékén nem ez volt az egyetlen probléma. A másik amibe beleütköztünk, hogy miféle csavarral is kellene a kompresszort a tartójához rögzíteni. Ami az alkatrész katalógusban van, az nem stimmelt a kompresszorban található menethez. Ne feledjük, ez egy igazi régi angol autó, collos csavarokkal. Ezek után természetesen metrikus menet kellettJ A jaguar is áttért később a metrikus csavarokra, ez a kompresszor már ebből az időszakból származhat. (A collos-metrikus átállás olyan angolos lett, rakták a collos cuccokat, amíg ki nem fogyott, majd ment bele a metrikus alkatrész. Így állhattak elő olyan helyzetek, amikor néhány száz darab kocsin egy cső egyik végén collos, a másik végén metrikus menet lett.)

A generátor feszítő rögzítése sem igazán akart összeállni. Néztük erősen, hogy hova kellene csatlakoznia a motoron, illetve az olajteknőn, de ott nem volt semmi. Öööö, ez most hogy is? Nézem az alkatrész katalógust, csak egyféle olajteknő van. Öööö, ez most hogy is? És mit csináljunk? Végigvettük a lehetőségeket, aztán beugrott, hogy a donor motorján talán megfelelő az olajteknő. Igaz, abban 2.8-as motor van. Nézem az alkatrész katalógust, a 4.2-es és a 2.8-as olajteknője megegyezik. Nehezítés képpen bár a donor Gergőnél van, de a motorja az ország egy egészen más részén, kölcsön adtam még korábban egy barátomnak egy projectjéhez. Telefon a barátomnak, kérek egy fényképet a megfelelő szögből, és igeeeen, ez jó lesz. Már csak el kell juttani Gergőhöz…

viber_kep_2021-02-10_18-13-56-1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr7516446776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása