Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Helyzetjelentés

2017.04.24. 22:56 Miszter07

Végre eljutottam Gergőékhez, megnézhettem a kocsit a négy kerekén. Utána is számoltam, utoljára 2009 nyarán láttam a Cicát keréken, mikor elszállítottuk a lakatoshoz. Hát, ez sem tegnap volt. Akkor még nem tudtam, mennyi időnek kell eltelnie ahhoz, hogy autóhoz méltó módon megint a négy kerekén guruljon.

wp_20170421_10_52_57_pro.jpg

Akkor egy rövid helyzetjelentés:

- A  futóművek kész, bent a kocsi alatt, beleértve a teljes fékrendszert és a kormányt is

- Benzinrendszer kész, beszerelve, csövezve a motortérig. A tankok fel lettek újítva.

- Belül a zajcsillapító lapok fel lettek ragasztva. Sajnos az eredetivel megegyező zajcsillapító anyagot nem sikerült találnom, modern anyag került bele

- Bent van a villamos vezetékek többsége, itt még hiányoznak a légkondi beépítése miatt szükséges átalakítások

- Fűtés/szellőzés rendszer elemei az utastérben kész vannak. Ez szinte az első munka volt, mert rossz nyelvek szerint a gyárban vették a fűtés/szellőzés dobozát, majd köré építették a kocsit. Nem állak messze az igazságtól a tapasztalataim szerint:)

- Ajtók összerakva, kivéve a vezető oldali ajtót, ott a tükör talpa alatt egy lyukat be kell foltozni. Sajnos a tükör talp, amit a lakatosnak adtam annak idején, hosszabb volt, az új talp alól kilóg egy nem használt lyuk.

wp_20170421_10_54_03_pro.jpg

- A motor szét lett szedve, a szükséges alkatrészek meg lettek rendelve. Sajnos késnek a szállítások Angliából, kérdéses, mikor lehet majd összerakni. Sajnos a dugattyúkat is cserélni kell, a felső dugattyúgyűrű hornya kiverődött. Az XJ6-hoz volt gyárilag rövid és hosszú szoknyás dugattyú is, úgy hogy annak ellenére, hogy eredetileg hosszú szoknyásak voltak bent, elhatároztuk, hogy rövid szoknyás Mahle dugattyúkkal újítjuk fel a motort. Itt azért volt egy kis nyomozás, mire sikerült biztosan találni rövid szoknyás dugattyúkat, mert az eredeti és az utángyártott cikkszámok keverednek, és sok helyen azt sem tudják, mit is árulnak pontosan. Bár az alkatrészek többsége a jól bejáratott SngBarrattól jön, a dugattyúkat a M & C Wilkinsontól rendeltük meg.

- Motorblokk, mint ahogy számítottam rá, át van repedve két helyen a hengerek között. Először is, kimennek a hengerperselyek, meghegesztik, majd peremes hüvelyekkel lesz összerakva, biztos, ami biztos:)

- A hengerfej kész van. Szerencsére nem volt nagyon elvetemedve, minimális vastagságot vettek le belőle a gépműhelyben

- A váltó szintén szét lett szedve. Jó állapotban van, de azért cseréljük a csapágyakat. Pillanatnyilag itt is alkatrészre várunk.

- A hűtőventillátor környékén látunk most egy kis problémát. A légkondis kivitel hűtő ventillátora különbözik a légkondi nélkülitől. Emiatt vettem is egyet, azzal a csomaggal, amelyben a légkondi rendszer jött, annak a ventillátor is része volt. Na most az eredeti, meg a légkondisként kapott ventillátor szemre teljesen megegyezik. Pedig nem kéne. Most nem igazán tudjuk, mi is a helyzet. A kocsiba beraktak valamikor egy légkondis ventillátort? A csomag összeállításánál nyúltak félre, és rosszat dobtak a dobozba? (Furcsa lenne, Kanadából jött a csomag, ott meg nem is volt légkondi nélküli változat.) Majd kiderül, ha a motor és a hűtő a helyén lesz.

- Lassan kellene a kárpitossal is egyeztetni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr7212451861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása