Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Futó---művek IV

2013.03.28. 01:11 Miszter07

Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II, Futó---művek III

Tudom, nem valami frappáns a címválasztás, de most jobb nem jut eszembe. Késő is van, fáradt is vagyok, és amilyen régen írtam bejegyzést, örülök, hogy van időm meg kedven nekiülni egy újabbnak.

Életemben néhány olyan változás következett be, ami miatt a kocsira kevesebb időm maradt, és ezt inkább az alkatrészekkel töltöm az irkálás helyett.

Röviden azért annyit összefoglalóként, hogy december végén - január elején mikor otthon voltam, akkor inkább csak belekaptam egy-egy dologba, majd valami hiányzott, de karácsonykor a fű sem nő (hülyeség, persze hogy nem nő, tél van), nemhogy hiányzó szerelési anyagok után szaladgáljak. Aztán rejtélyesen törlődött a számítógépem merevlemeze egy meghajtó frissítése közben...

De most itt a tavasz! (Biztos? Kinézek az ablakon a havas tájra...) Sikerült megint összerakni néhány nap szabit, néhány nap csúsztatást, és megint itthon vagyok. Megköptem a tenyerem, a futómű össze lesz rakva, ha törik, ha szalad. Törik is, szakad is...

Az első híd üregét én kikezeltem rozsdaátalakítóval és alapozóval, de levittem a lakatosnak még tavaly, hogy ha van egy kis maradék két komponensű fekete festék, akkor locsoljanak bele egy kicsit, utána meg nyomjanak bele egy kis jóféle Mike Sanders féle üregvédőt. Na ezért még nem tudtam elmenni a hóhelyzet miatt. Talán holnap...

Jó, akkor kezdjük a hátsó futóművel. Az XJ6 hátsó futóművében a rugózatlan tömeg csökkentése miatt a fékeket közvetlenül a difi mellé szerelték. Ha össze van szerelve minden, a fékekhez alig lehet hozzáférni. Na itt a tárcsafék két felét egy külső cső köti össze.

Vettem én egy fékcső készletet. Nem volt olcsó, de már látom, legalább nem is érte meg. Hiányos, és egy csőhossz sem stimmel. Mintha egy marék fékcsövet bedobáltak volna egy dobozba. Egy ismerős vállalta, hogy rendbe hozza a fékcsöveket, megfelelő hosszra vágja, behajtogatja, és legyártja a hiányzókat, de napok óta nem tudom elérni. Remélem, nem történt semmi baja. Csak most meg nem tudok haladni a hátsó futóművel, mert hiányoznak a kis fékcsövek, amiket most kellene berakni. Próbálok mást találni, aki ért is hozzá, van zollos fékcsövekhez szerszáma, és hajlandó vele bajlódni. Nem egyszerű...

Rakosgatom ki az alkatrészeket, háát, megijedtem. Hogy fogom és ezt a rengeteg alkatrészt a helyes sorrendben összerakni???

Amit azért lehet, rakosgatom össze. Először a hátsó futómű segédkeretére kezdtem felszerelni a szilenteket, ekkor kiderült, hogy elfelejtettem megrendelni néhány féle csavaranyát. Rohangáltam utána egy darabig, míg sikerült zollos önzáró anyákat felhajtanom. Hazamentem, megint nekiláttam, ekkor kiderült, hogy egy csavart elnéztem, és rosszat rendeltem helyette. És még csak az első alkatrészt próbáltam felszerelni!!!

A kegyelem döfést az adta meg, amikor kiderült, hogy a 4 új hátsó lengéscsillapítóból 2 folyik. Régen is vettem, ráadásul Angliában, esélyem sincs reklamálni. Utánanéztem, szívesen felújítja egy cég, de annyiba kerülne, mint az új. Nincs mit tenni, most berakok kettőt, a másik kettőt megrendelem újból, majd bemegy legközelebb.

Hogy legyen egy kis sikerélményem, meg hogy haladjak is valamivel, elkezdtem összerakni a féltengelyeket.

OK, nem olyan ördöngösség, elég könnyen beraktam az első keresztet. Az örömöm addig tartott, míg észre nem vettem, hogy a zsírzógomb fordítva áll. Nem volt őszinte a mosolyom...

Végül is sikerült szétszednem anélkül, hogy akár a kardánkereszt, akár a féltengely alkatrészek szinterezése sérült volna, mi azért nem volt egyszerű, mert elég rendesen kell ütni a kapaáccsal.

Remélem, holnap sikeresebb nap virrad...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr155176861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2013.03.29. 19:32:23

mi is vártuk már az új bejegyzést :-))
süti beállítások módosítása