Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Futó---művek VII

2014.01.09. 00:47 Miszter07

Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II, Futó---művek III, Futó---művekIV, Futó---művek V, Futó---művek VI

Örömteli hír végre! Gyakorlatilag kész van mindkét futómű!

A hátsó futóműről még egy fékcső hiányzik róla, amit elmértem, és újra kellett gyártani. De ez ráér, inkább az első futóműre koncentrálok most.

Az első futóműnek sincs sok híja, ott akadtam el egy kicsit, hogy nem tudtam a jobb kormány gömbcsuklót könnyen felcsavarozni a nyomtávrúdra. Ez a nyomtávrúd kaphatott egy csúnya ütést, el is volt görbülve, talán a menet is akkor nyomódhatott meg egy kicsit. Ilyenkor át szoktam hajtani a meneten a menetmetszőt, de 5/8"-os menetmetsző nem volt a készletemben. Elmentem, vettem egyet. Igen, de csak otthol vettem észre, hogy ehhez a menetmetsző betéthez nagyobb fordítóvas kellene, mint ami nekem van. Mehettem venni egy megfelelő fordítóvasat is. Így lehet egy 10 perces munkát két nap alatt megcsinálni:) Végül is Gábor barátom segítségével sikerült a menetet áthajtani a menetmetszővel, onnan már minden ment, mint a karikacsapás. Már csak apróságok hiányoznak, mint a fékcsövek, vagy a hidraulika csövek.

Ha már itt tartunk, a nyomtávrúddal nem az egyetlen probléma, hogy kellett hozzá menetmetszőt szereznem. A másik probléma, hogy ezek a nyomtávrudak még tényleg rudak, nincs kiképezve olyan felület, ahol villáskulccsal meg lehetne fogni például futómű állításkor, csőfogóval kell megfogni. Nem szeretem ezt a megoldást, óhatatlanul sérül a nyomtávrúd felület kezelése, szóval már annyi a festésnek. Egy bőrdarabot raktam azért a csőfogó alá, hogy azért minimalizáljam a sérüléseket.

Kicsit térjünk vissza a hátsó futóműhöz. Tulajdonképpen nem volt sok probléma az összerakásával. Talán a legtöbbet az alsó lengőkarokkal szenvedtem. Hát nem egy egyszerű konstrukció. illetve nem bonyolult, de nem igazán szerelés barát megoldás. És akkor nagyon szép szóvirágokat tud az ember a szája szélében elmorzsolni, mikor kiderül, hogy a nagy nehezen összerakott lengőkar fordítva van bent, jöhet ki az egész megint. Vagy amikor a legvégén, mikor megnyomtam zsírral, akkor egy elcsúszott gyűrű miatt kinyomta az egyik tömítést. Viszont nagyon szépen néz ki, többen mondták, hogy kár eldugni a kasztni alatt:)

IMGP5247_test.JPG

A hátsó futóművel kapcsolatban felmerült számomra egy nagy rejtély is. A gyári szerelési utasítás szerint a féltengelyek végét egy rejtélyes Locktite valamivel kell megkenni, aminek a cikkszáma 9035. Utánaástam egy kicsit, érdekes módon a hasonló futóművű Jaguarok közül a limuzinoknál írja mindenütt ezt a módszert, míg az E-typenál nem. Először azt hittem, ez csavar rögzítő lesz, de annak nincs semmi értelme. Ma amúgy is voltam a Murányinál, megkérdeztem, ők hogy csinálják, rézpasztát javasoltak. Tehát itthol lehúztam újra a kerékagyakat, letörölgettem a gépzsírt, és megkentem rézpasztával. Azért ha valaki tudja, mi ez a Locktite, amit ide ír a szervízkönyv, árulja már el nekem!

Remélem, lesz még a héten annyi időm, hogy be tudjam fejezni az első futóművet is, de ennek egyre kisebb esélyt adok. Nem baj, kell valami a legközelebbi szabadságomra is, amivel elüthetem az időt...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr455748000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nigger bácsi 2014.01.09. 19:35:46

Felhívod ezt a számot és megmondják milyen a 9035 és mire való: 372-5677
süti beállítások módosítása