Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II, Futó---művek III, Futó---művekIV
Legutóbb ott hagytam abba, hogy elakadtam mint az első, mint a hátsó futómű összeállításában.
Lementem Szolnokra az első hídért, amint a hóhelyzet megengedte, hogy útnak induljak. Ha már úgy is úton voltam, kerültem egyet Kecskemét fele, egyrészt, hogy végre tudjak egy jót beszélgetni Tibivel, másrészt meg mondta, hogy van náluk egy jó fékcső gyártó. A jómunkásember ránézett a CUNIFER fékcsőre, majd közölte, hogy vékony a cső, nem fogja be a szerszáma. Püfffffff.
Közben Sanyi-ka - aki már sokadszorra segít ki - megadta egy öreg szaki elérhetőségét, aki kipróbálta, és csodák-csodája, az ő szerszáma megfogta a 3/16"-os fékcsövet. Vettem egy fékcső hajlítót, mert bár a CUNIFER cső hajlítható kézzel, jobban szerettem volna, ha nem csak jól, de szépen is lenne megcsinálva. Egy kis gyakorlattal nagyon szépen sikerültek a csövek, jól passzoltak a helyükre.
A fékcsőhajlítót a Fékcentumban vettem, ahova egyébként is be akartam szaladni, hogy megérdeklődjem, sikerült-e már olyan első fék felújító készletet beszerezni, amiben benne van a féknyereg két fele közötti gumigyűrű. Sajnos azzal nem jutottak előrébb, a gyártó nem akarja pótolni a készletből hiányzó darabokat, de remény van, mert közben lett új beszállítójuk, annak talán van. B tervként addig keresgélünk más márkák között, amíg nem találunk egy olyan készletet, amiben van megfelelő méretű gyűrű. Ha már beszélgettünk, megemlítettem a problémámat a fékcsövekkel, mondták, hogy CUNIFER csövet nem tartanak, de egy-két nap alatt be tudják szerezni, és el is tudják készíteni a collos végeket, van hozzá szerszámuk...
Míg rohangálta a fékcsövek után, nekiláttam az első futóműnek. Itt is rögtön az elején elakadtam. A bal alsó lengőkar tengelye nem akart átcsusszanni a a hídon. Először próbáltam óvatosan kapargatni, majd csiszolgatni, de ez semmit nem használt, Lyukreszelővel nem mertem nekimenni, hogy ne legyen ovális. Vettem egy hosszú, megfelelő vastagságú (20mm) fúrót. Ezzel már értem el haladást, de csak nagyon lassan és keserves munkával sikerült elérni, hogy a tengely egy-egy fél centit beljebb mozduljon. Erős a gyanúm, hogy amikor kiszedték a berohadt tengelyt annak idején, a melegítéstől egy kicsit elgörbülhetett az a cső, amiben a tengely fut, és nekem ezen a görbületen kellett átrágnom magam. Nagy nem lehett a görbület, szemmel semmi nem látszott.
A fúró végül is nem vált be, előbb ment ki az éle, minthogy keresztül értem volna. Végül is, fogtam egy vékonyabb fúrószárat, arra rátekertem csiszolópapírt, ezt befogtam egy fúrógépbe, és így sikerült nagy nehezen elérnem, hogy a tengely keresztül menjen a hídon.
Ha már az alsó lengőkar tengelyeknél tarunk. A régi tengelyek gyakorlatilag megsemmisültek, amikor kiverték a helyükről. Rendeletem újakat, de azok nem olyanok mint a régiek. A régieken koronás anya van, az új készletben önzáró anya, és nincs a tengelyen lyuk a koronás anya biztosító szegének. Valahogy nekem a régi jobban tetszett, gondolkodok rajta, hogy szerzek régifajta tengelyeket, és kicserélem. Meglátjuk, sikerül-e egyáltalán felhajtani egy párat.
Az első futóműhöz rendeltem egy felújító készletet, aminek része az összes gömbfej. Kicsit meglepődtem amikor kivettem a gömbfejeket a dobozukból, mert nem a kocsihoz eredetileg való gömbfejek jöttek, hanem egy későbbi karbantartás mentes változat, amit már nem kell időszakosan zsírozni. Egyébként a Jaguar XJ40-en vezették be ezeket. Gondolkoztam egy kicsit, mi is legyen, de úgy döntöttem, menjenek be, ez tényleg egyszerűbbé teszi az életet.
Az első futóműnél végül is az alsó gömbfejeknél akadtam el, egy speciális alátét nem volt a felújító készletben, a régi meg használhatatlan volt.
A hátsó futómű összeszerelését is a fékek és a féktárcsák felszerelése után hagytam abba, sajnos itt fogyott el a szabim, indulnom kellett.
Mikor elkezdtem, több problémára számítottam, de reméltem, hogy kész tudok lenni. Ennek ellenére nem vagyok csalódott, az alkatrészek - leszámítva az első futómű bal alsó lengőkar tengelyét - szépen illeszkednek össze, és a látvány csodálatos, egyszerűen szépek összerakva. Remélem, jók is:)