Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Futó --- művek VI

2013.11.18. 00:44 Miszter07

Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II, Futó---művek III, Futó---művekIV, Futó---művek V

Amikor az előző bejegyzést írtam, azt hittem, össze tudom rakni néhány napon belül mindkét futóművet. Másképp alakult, nem volt elég időm, hogy befejezzem.


Tulajdonképpen a futóművekkel kapcsolatban nem írtam meg, hogy még augusztusban is otthol voltam néhány napot, akkor az első futóművön dolgoztam. Mint írtam az előző futóműves bejegyzésben, nem tetszettek az új alsó lengőkar tengelyek. Az ebayon sikerült találnom, két régifajta tengelyt, vettem megfelelő koronás anyát is, és kicseréltem. Nagyobb problémára számítottam, pláne az után, mit szenvedtem ezekkel a tengelyekkel az első alkalommal, de simán kicsusszant a régi és helyére ment a cseredarab. Így a koronás anyával már jobban tetszik:)

Az első futóműre felszereltem még a rugókat is. Ez nem volt bonyolult, de nagyon sok időt elszöszmötöltem vele, nem akartam semmit sem megsérteni, a festést és a szinterezést lehúzni. Tibitől kaptam kölcsön már jó régen, tulajdonképpen még a szétszereléshez egy speciális, ehhez a futóműhöz tervezett rugóösszehúzót, aminek most is jó hasznát vettem. Egy kicsit azért kellett trükközni, hogy az alsó rugótányér rögzítő csavarjai a megfelelő helyre kerüljenek, de egy kis szelíd rábeszéléssel azt is megoldottam.

Az első futóműnek már a nagyja megvan, még a fékeket és a kormányművet kell csak felszerelnem.

Apropó, fékek. Az első fékekkel még tavaly decemberben akadtam el, amikor hiányzott a felújító készletből az a kis gumigyűrű, ami a fék két fele között van. A Fékcentrum hónapokig próbálta meg elérni a gyártónál, hogy ezt a kis gumigyűrűt pótolják. Nem sikerült elérni. Végül már nem akartam tovább várni, most októberben vettem négyet a legolcsóbb olyan fékfelújító készletből, amiben volt. Ha jól emlékszem, egyébként Minihez való lenne. Végre összeraktuk az első fékeket is, már tényleg csak fel kell csavarozni a helyére.

IMGP3174_test.JPG
A hátsó futóművel is most októberben dolgoztam. A futóműveknél állandó problémát okoznak a hézagoló lemezkék, alátétek. Ezekből elég sok található ebben a konstrukciójú futóművekben, a szervízkönyv meg legtöbbször azt írja, hogy rakd vissza, amit kivettél. Szerencsére, a régebbi típusok hasonló felépítésű futóműveihez ezek az információk jobban megtalálhatóak, de sokszor csak a futómű tényleges állításánál lehet ezeket pontosan beállítani. Viszont ez nem lesz egyszerű, ezeknek a hézagolóknak egy jó részéhez nem egyszerű hozzáférni. Most is beraktam elég sokat ezekből a hézagolókból ide-oda. legtöbbször tényleg annyit, amennyit kiszedtem. Vagy amennyit megtaláltam, mert nem mindig vettem észre, hogy ott hézagolók vannak.

A rugó-lengéscssillapító egység összerakása is okozott némi kis fejtörést. A rugóösszehúzóm nem volt alkalmas arra, hogy ezeket sérülés nélkül összerakjam. Szívtam a fogam, de végül is, vettem egy új készletet, amivel meg tudtam csinálni. Mindenesetre a rugóösszehúzó karmai alá jó vastag bőrdarabokat raktam, sikerült mindent sérülés nélkül összeraknom.

Végül is az alsó lengőkar belső tengelyénél akadtam el. A szervízkönyv ír egy "dummy shaft"-ról, amivel az egész szerelvényt csapágyastól, alátételestől, lengőkarostól egy vonalba lehet állítani, de nem vettem komolyan. Egészen addig, míg ott nem álltam fejvakarva, nézve, hogy én ezt tényleg nem fogom tudni annyira egy vonalba állítani, hogy áttoljam a tengelyt. Végül is, az esztergályos készített nekem egyet, de ez már nem készült el időben, el kellett jönnöm.

Majd decemberben már tényleg befejezem a futóműveket. Ha megint közbe nem jön valami...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr485641099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása