Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Tibi Coupéja

2011.02.07. 00:12 Miszter07

Ez a bejegyzés most nem az én kocsimról fog szólni, hanem a cím szerint Tibi Jaguar XJ6 S2 Coupéjáról. Az apropó pedig annyi, hogy gyakorlatilag elkészült a gép, már az OT vizsga szerveződik.

Az XJ Coupé a Jaguar legritkább sorozatgyártású modellje, az összes változatból összesen 10426 darab készült 1975 és 1977 között. Összesen 4 változat volt, Jaguar és Daimler, 4.2l sorhatos vagy 5.3l V12-es motorral.

Sokan máig a valaha készült egyik legszebb kupénak tartják. Az ablakok keret nélküliek,  és hiányzik a B oszlop is. A végzete is ez lett, a kocsiszekrény gyengének bizonyult az akkor kötelezővé vált amerikai biztonsági borulás teszteken, áttervezés helyett a British Leyland törölte a modellválasztékból.

A Coupéból készült verseny változat is, ez a híres és gyönyörű Broadpeed Coupé, amelytől pont akkor vonta meg a British Leyland a támogatását, amikor már igazán kezdett beérni.

Hogy egy kicsit kapcsolódjak a saját kocsimhoz, a Coupé prototípusa még S1 alapokra épült, amelyik szerencsére még a mai napig létezik. Néha elgondolkodok rajta, hogy nem kellene-e egyet építeni...

De térjünk vissza Tibi kupéjához. Tibivel még 2008 őszén akadtunk össze az index.hu Jaguaros topicjában. Utána elkezdtünk elvelezni, majd először ő látogatott meg, aztán én mentem el hozzá Kecskemétre. Azóta tarjuk a kapcsolatot, segítünk egymásnak, ahol tudunk.

A kocsi útját a lakatolástól követem, És őszintén szólva irigykedtem mindig is Tibire, hogy ő mennyive gyorsabban tud haladni, mint én. Később kezdte, de előbb feljezte be, mint én. Na úgy tűnik nekem is bele kell húznom:)

 

TIBI GRATULÁLOK! LEGYEN SOK ÖRÖMÖD A KOCSIDBAN!

 

Minden más további szószaporítás helyett következzen néhány kép, amelyek egy részét magam készítettem, másokat Tibi küldött nekem az évek során.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr782643468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyuri70 2011.02.07. 09:35:16

Nagyon szép lett. Megjegyzem: szerintem lemezfelni + dísztárcsa kombóval szebb lenne, de ez szubjektív. Gratula a tulajdonosnak.

Miszter07 2011.02.07. 20:03:19

@gyuri70: Ez a felni nem erre a típusra való, ez csak a felújítás végéig maradt alatta, hogy ne a rendes felni sérüljön alkalom adtán. (Ez egy XJR felni a '90-es évek második feléből. Egy ideje már próbálom elcserélni Tibivel, de eddig nem tudtam megfelelő cserealapot felajánlani:) )

A kocsihoz van két készlet másik feni, az egyik egy rávaló gyári Kent könnyűfém feni, a másik egy küllős felni, ami főleg az amerikai piacon volt, illetve még mindig népszerű nem gyári felszerelés.

adam 28i 2011.02.07. 20:17:29

Istenem! A legszebb Jaguár számomra. Imádom a hagyományos kétajtos kupékat, s ez, az egyik legszebb iskolapélda. Gratulálok és irigykedem. Remélem valahol majd élőben is körbe szaglászhatom!

Virago_1000 2011.04.25. 01:33:44

@2799: Azert a Mercedes SEC sem egy csunya darab....
süti beállítások módosítása