Előzmények: Futó---művek, Futó---művek II
Ha már motor, induljunk a futóműtől:) Amint írtam az előző bejegyzésekben, a futóművek felújítása most az elsődleges cél. Őszintén megondom, olvasgattam a szerelési leírást, nézegettem az alkatrész katalógus robbantott ábráit, de meglepetésként ért, hogy mennyi hézagoló lemez van a futóművekben, pláne a hátsóban. Egyszer-kétszer már csak akkor vettem észre, hogy ott is van valami, amikor már potyogtak is kifele a 0.005"-os lemezkék. Vagy máskor az olajsárban-rozsdában nem is láttam, hogy van még ott egyáltalán valami. A szerelési utasítás meg elintézi annyival, hogy tedd vissza, amit kiszedtél. Jó mi? Na emiatt vettem meg a Jaguar 6 Cylinder Engine Overhaul (Including I.R.S. and S.U. Carburettors) című könyvet. Mert ebben az I.R.S. az az Indepenent Rear Suspension, magyarul a független felfüggesztésű hátsó futómű. És igen ez a rész nem igazán nyújtott sok új informásiót, de legalább a munkamenetet jól összefoglalja, nem teljes kudarc a beszerzés ebből a szepontból.
Szerencsére közben rájöttem, hogy ezeknek a futómű beállításoknak a többsége le van írva az E-type szerelési kézikönyvében, amiből természetesen teljesen véletlenül rendelkezek egy példánnyal:)
A fentebb említett könyv egy nagyon jó kis áttekintésel indít az XK motorok történetéről, és a szerző stílusa is tetszik nekem. Kedvet kaptam hozzá, hogy írjak én is néhány sort erről a kétségtelenül érdekes motorról.
Eredetileg itt jönne magáról a motorokról szóló rész, de elég hosszú lett ez így is egy önálló bejegyzésnek, a motorról magáról a következő alkalommal írok, de akkor már minden körítés nélkül.