Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Porlasztó a boncasztalon IV.

2010.11.21. 23:51 Miszter07

Előzmények: Porlasztótól a kipuffogóigPorlasztó a boncasztalon, Porlasztó a boncasztalon II., Porlasztó a bocasztalon III., Porlasztunk tovább

Akkor jöjjön a porlasztó, gondoltam. Először elővettem a csereporlasztót, ami eredetileg ténylegesen a felújítandó porlasztónak szántam, de egy beszakadt csavar ezt a tervemet keresztül húzta, viszont Keepitretroval konzultálva kiderült, hogy az eredeti hátsó porlasztó háza nem olyan rossz, felújítható probléma nélkül.

Jó döntés volt, hogy gyakoroltam a csereporlasztón, később sokat segített. A másik nagyon jó dolog, hogy sokat fényképeztem, sok részlet kép készült. Nagyon nagy mértékben megkönnyíti az összerakást. Ha valaki ilyesmire adná a fejét (==megőrült), mindenképpen fényképezzen sokat, egy digitális gép ma már tényleg fillérekbe kerül.

A porlasztók összerakása során két probléma adódott.

Az egyik, mikor írja a könyv, hogy az úszószintet állítsuk be 0,126 és 0,189 hüvelyk (3.3 és 4.8 mm) közé. Szép kerek számok nem? :) Na a probléma nem is az érték volt, hanem az, hogy a HS porlasztókhoz kétféle úszó volt. Egy fémkaros, ennél simán a kar hajlításával lehet a szintet beállítani, és a teljesen műanyag úszó, amelynél a szelepház magasságát lehet állítani alátétek pakolgatásával. A felújító készletekben ilyen alátét nem volt, sőt, még a Burlen oldalán sem találni. Átnézve minden kis zacskót amibe a szétszereléskor az alkatrészeket pakoltam, találtam egyet, ami viszont nem ment fel az új szelepházra, mert annak van egy kis válla a menetnél. Úgy hogy elő a régi szelepházat, megpucoltam, szerencsére tökéletesen zárt az új szeleppel. Most akkor úgy álltam, hogy alátéttel kevés volt az úszószint, alátét nélkül sok.

Szétkaptam a csereporlasztókat is, mit találok bennük. Az egyikben az úszón volt egy kis lapocska, amelyik pont a szintezést szolgálta. Nekiálltam, ezt is megpucoltam, kitűnő lett az úszószint így. Az egyik porlasztónál. Lássuk akkor a másikat. Ugyan az a probléma, alátéttel túl kevés, alátét nélkül sok. Itt már nem volt más lehetőség, mint nekilátni, lecsiszolni az alátétből. Még szerencse, hogy réz, így azért ment valamennyire. Ha még egyszer hozzá kellene nyúlni, rendelek új fémkaros úszókat, én ezzel nem szenvedek még egyszer.

A másik probléma a hátsó karburátor fúvókája nem ment bele rendesen a csapágyába. Egy kis finom csiszolás segített a dolgon.

Az első porlasztó összeállításakor láttam, hogy az egyik kar össze-vissza van görbülve. Nem igazán értem, hogy miért nem egyengettem ki, miért galvanizáltattam így le. Biztos siettem, és csak bevágtam a galvanizálandók közé, anélkül, hogy nézegettem volna. Most kiszedtem a tartalék porlasztóból, megy majd galvanizálásra.

A fúvóka emelő rendszert sem raktam össze, mert kell hozzá két rögzítő gyűrű, amit igaz vettem, de rossz méretet.

Ezek azonban kisebb hiányosságok, a porlasztók már gyakorlatilag kész vannak.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr362464359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vonschwarcz 2011.01.11. 13:01:43

Majd, hogy ne szívj a porlasztóval applikálj ideiglenesen egy papírszűrőt a porlasztók elé.

Legújabb tapasztalat, volt egy dugulás, melyet a srácok elhárítottak, de nem akart összeállni az alapjárat. Alapos karbitisztítás után varázsütésre minden megoldódott.

Úgyhogy most nekem is megy bele a papírszűrő, egyszerűbb, mint a tűszelepek közé szorult kosszal szívni.
süti beállítások módosítása