Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Porlasztó a boncasztalon II.

2010.03.07. 21:11 Miszter07

Előzmények: Porlasztótól a kipuffogóigPorlasztó a boncasztalon

A porlasztók tisztogatása koszos meló és még unalmas is. Izgalmat csak a vastag olajsár alól előbukkanó alkatrészek állapota okozhat. 

Először az AED-t kezdtem megtisztítani. Mint az előző bejegyzésben említettem, a szűrőt nem bírtam kicsavarni, mert nem volt villáskulcsom. Kértem egyet kölcsön, majd néztem bután, hogy a készlet legnagyobb, 21-es kulcsa is kicsi. Ezen már csak röhögni tudtam, elmentem, és vettem egy 21-23 méretű villáskulcsot, amivel már ki tudtam a szűrőt csavarni, ha nem is egyszerűen, mert nagyon nehezen indult meg.

A felújító készletet is hozzánéztem az alkatrészekhez, nehogy véletlenül egy olyan alkatrészt is megpucoljak, ami van újonnan. Sikerült is észrevennem, hogy az egyik tömítés hiányzik a készletből. Írtam az SngBarratnak, de ahogy sejtettem, nem reagáltak rá.

Mivel a törött alapjárati állító csavar és a hiányzó AED tömítés miatt már biztos volt, hogy rendelnem kell alkatrészeket, elhatároztam, hogy a kisebb csavarokból, alátétekből, vásárolok újakat, nem nagyon volt se kedven se türelmem az évtizedes rákövesedett olajsárból ezeket az alkatrészeket kivakarni. Vegyétek figyelembe, hogy egy fürdőszobában, háztartási tisztító szerekkel és eszközökkel pucolgatom az alkatrészeket.

Szóval, a Burlen Fuel Systems oldalán megrendeltem az összeválogatott alkatrészeket. Majd másnap kaptam egy levelet, hogy az egyik megrendelt tétel, az AED-hez egy alkatrész csomag, amiben különböző csavarok és hasonló apróságok vannak, már nem kapható, helyette ajánlanák az AED felújító készletet.

Na ekkor elborult az agyam, és írtam egy cseppet sem kedves válaszlevelet. Nem kicsit átverve éreztem magam. Ugyebár egyszer vettem már egy felújító készletet az SngBarrattól, amiben semmi ilyen apró szerelvény sem volt, viszont hiányzott az egyik tömítés, ráadásul drágább is, mint amit a Burlentől lehet venni. A hiányzó tömítés miatt ráadásul rendeltem egy tömítés készletet is, ami nem volt olcsó, de legalább a legtöbb tömítésre nem is volt szükségem, így az AED-hez vásárolt alkatrészek ára lassan elérte azt a szintet, amennyiért már fel is felújítják. Az előbb említettek mellett megírtam azt is, hogy kivágom az AED egységet a kukába, és inkább átszerelem kézi szivatósra a motort. A válaszlevélben írták, hogy megértik, ha nem akarok egy újabb felújító készlete venni, viszont van a tömítés darabonként is. Ebben megállapodtunk, már csak arra kellett három hetet várnom, hogy az eredeti és a módosított rendelésem értéke közötti differenciát visszautalják.

Jellemző, hogy a porlasztóhoz szinte minden van, egy áttekinthető, típus/altípus specifikus oldalról lehet válogatni az alkatrészeket. Az AED-hez semmi ilyesmi nincs, a tömítéseket is azért nem találtam, mert az AED szóra tudtam csak szűrni, az nem dobta ki, mert az AED tömítések neve nem tartalmazza az AED szót, az egyéb termékek között találhatóak másik ezer termék között, az alkatrész számot meg sehol sem lehet megtalálni, a Burlen is egy olyan scannelt katalógus lapot küldött, amire kézzel voltak az AED fontosabb alkatrészeinek a gyári számai felírva.

Ezek után megjött a csomag, amiben csak az AED tömítés nem megfelelő, mert rossz számot adtam meg, valamint az alapjárat állító csavarból is a másik fajtát rendeltem...

 

Szolgálati közlemény: Sanos valami probléma lehet a blogmotorral, mikor ennek a bejegyzésnek az elejében belejavítottam az előzményekbe, mentéskor nemes egyszerűséggel kitörölte a szöveg első bekezdését:( Amennyire emlékeztem, visszaírtam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr211817358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása