Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

A porlasztótól a kipufogóig

2009.12.30. 00:02 Miszter07

Elég régen írtam bejegyzést, de mentségemre legyen mondva, hogy nem nagyon volt mit.

Akkor először, hogy miket vettem az elmúlt időben az ebayon. Bár már egyre kevesebb alkatrészre vadászok, amelyek egyre ritkábban bukkannak fel. Maradjunk a felsorolásnál, a múltkor már bevált.

  • Egy szervizkönyv. Bár CD-n megvan, nem tudtam ellenállni, megvettem nyomtatott formában is.
  • Egy új kijelzőpanel a műszerfalra. Nem igazán volt rá szükségem, a régi is jó állapotban van, de annyiért, amennyiért le lehetett ütni, nem tudtam otthagyni.
  • Egy Jaguar Driver's Club plakett a hűtőrácsra

  •  
  • A váltókarhoz egy krómozott alkatrész. Az enyémet újra kellene krómoztatni, így egyszerűbb, és valószínűleg olcsóbb volt.
  • Egy kisebb alkatrész csomag, amiben van:
  •      Egy gumialátét és rögzítőgyűrű a benzinszint jeladóhoz (Ez jó, ha van)
  •      Egy nullázó bowden a napi kilométer számlálóhoz (Benne volt a csomagban)
  •      Egy rögzítő lemez a lendkerékhez (Fogalmam sincs, ez kelleni fog-e, de ha hozzá kell ehhez a részhez nyúlni, akkor cserélni kell, a régi újra felhasználását nem ajánlja a szakirodalom)
  •      Egy mozgatómechanika az elefántfül ablakhoz (Ez is benne volt a csomagban)
  •      3 gumialkatrész, kettő egyforma, fogalmam sincs, hogy mihez. Majd kiderül, gyanús a sebváltó környéke
  • 2 kiváló állapotú hamutál. Sajnos a betét az újabb típusú, mint az enyém, de csereszabatos, és az enyémben ezek a részek pont jó állapotúak. Mondtam, ha látok egy jó állapotút, nem fogok habozni!
  • Nem az ebayról jött, hanem egy német bontóstól vettem egy légszűrőházat kompletten. Van rá remény, hogy lesz egy radiátor felső kereszttartó is, és akkor meglesz a teljes vákuumos rendszer!

     

Na letudtam a kötelező kört az anyagbeszerzéssel, térjünk a lényegre. Végre megint dolgozgattam a kocsin! Illetve a motoron. Most hazautaztam az ünnepekre, és egy napot lecsíptem egy kis szerelgetésre. Csak előbb takarítani kellett a garázsban, mert édesanyám, kihasználva, hogy van hely, bepakolta a fagyérzékeny növényeket, amelyek természetesen teleszórták a garázst levelekkel. Meg pakolni is kellett, hogy a növényektől hozzáférjek a szerszámokhoz:)

Mint említettem, a garázsomtól távol vetett a sors. Az új lakhelyemen végre megteremtettem annak a lehetőségét, hogy kisebb munkákat el tudjak végezni, úgy hogy elhatároztam, hogy első munkának a porlasztókat újítom fel. Ez az elhatározás lélektanilag is fordulópont volt, mert innentől kezdve nem a szétszerelés, amiben gondolkozok, hanem már az alkatrészek felújítása.

A porlasztók mellett az automata szivatót is leszereltem, azt is felújítom. Sokáig töprengtem, hogy mi legyen az automata szivatóval. Elég problémás egy darab, szinte mindenki csak a kézi szivatóra való cserélését ajánlja a felújítás vagy a csere helyett. A csere egyébként is felejtős, egy új egység aranyárban van. A felújító készlet ára pedig megegyezik a kézi szivatóra való átalakító egység árával. A kézi szivató egyébként korhűség szempontjából sem probléma, volt ilyennel szerelt változat. De én mégis a felújítás mellett döntöttem, egyszerűen azért, mert számomra jobban passzol a kocsi karakteréhez, és ezért egyenlőre hajlandó vagyok egy kis problémát is bevállalni.

A porlasztókhoz és az automata szivatóhoz már a nyáron megvettem a felújító készleteket, és a szakirodalmat is. még egy speciális porlasztószerelő szerszámkészleten gondolkodok, de ez nem létszükséglet.

Mivel a porlasztókat elég gyorsan és probléma mentesen leszereltem, ezért elhatároztam, hogy a motor másik oldalán is dolgozok egy kicsit, és lekapom a kipufogó leömlőket is. Meglepetésemre, itt is minden csavar azonnal elindult, csak az alsó csavarokkal babráltam többet, mert azokhoz nem fértem hozzá a racsnis kulccsal. Igaz, itt nem is vas anyák voltak, hanem bronzból készültek.

A hátsó leömlőről leszereltem az automata szivató vezérléséhez a meleg levegőt biztosító szerelvényeket, mivel ezek hiányoznak arról a leömlőről, amit vettem. Na itt már vascsavarok voltak, és ennek megfelelően volt is egy kis szkander, pláne azzal a csavarral, amihez csak villáskulccsal, és azzal is csak alig lehet hozzáférni. Lehet majd kezdeni alkalom adtán ennek is a felújítását. Ezzel be is fejeztem idénre a szerelést, de vár az új év tele szebbnél szebb feladatokkal és rozsdásabbnál rozsdásabb csavarokkal!

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr701631704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kismber 2009.12.30. 00:42:23

minden elismeresem. vegigszemezgettem a bloggot. nekem is volt jaguarom, XJ6, a tied utani egy 92-es kiadas, megertem a szerelmet iranyukba :-) eletem egyik, legjobb kocsija volt

vonschwarcz 2010.01.10. 13:31:30

Ahogy látom a te porlasztóid is visszadurrognak egy ideje, elég nagy a korom a dugattyúkon (vagy mi a magyar szó a pistonra).

Lehet, hogy jobban jársz, ha veszel hozzá még egy pár HS8-at és a kettőből legózol össze egy párat. Ebayen most van egy pár kívülről jónak tűnő, épp 5 font/db körüli áron (item 150403479878).

Nekem a mester 6-ból tudott összelegózni kettőt, amire már érdemes volt a felújítókészletet elhasználni.

Miszter07 2010.01.12. 00:17:28

@vonschwarcz: Ha szétszedtem, majd meglátom, hogy van-e akkora károsodás valahol, hogy valamit cserélni kelljen. Csak akkor akarok bármit is venni, ha már tudom, mi is kell.

Az ebay meg lutri, estem én már fénykép alapján pofára sajnos. Igaz, volt amikor sokkal jobb volt, mint amit vártam:)

vonschwarcz 2010.01.13. 22:36:55

@Miszter07: Én mindig reklamálok, így igazad van, egy ideig lutri, de pénz jellemzően visszajön. Sajna vaterán sokkal többször akartak átverni, így ebay valóban nem tökéletes, de nagyságrendekkel jobb.

vonschwarcz 2010.01.13. 22:46:40

@Miszter07: a korom azt mutatja, hogy a tűszelep és az úsz tűszelepe nálad is rég halott volt, így a benzin többé-kevésbé szabályzás nélkül ömlött a motorba és gyanítom, hogy vissza is durrogot. Lesz munkád a korom lekaparásával. Igaz, még az SU-k talán a korszak legszerethetőbb porlasztói, de ezekkel is lehet szívni sokat, mesélhetek :)

Miszter07 2010.01.13. 23:44:23

A lutrit azért mondom, mert sokszor a leírás és a kép alapján többesélyes egy alkatrész állapota. Sokszor így is érdemes rá licitálni, ha annyira alacsony a leütési ár, még ha rosszabb az állapota, akkor is használható belőle valami.

A vatera nálam nem játékos, kevés ott a Jaguar alkatrész:)

Miszter07 2010.01.13. 23:45:54

@vonschwarcz: Mesélj akkor:) Ha gondolod, írhatnál egy vendégposztot az SU karbikról!

vonschwarcz 2010.01.16. 09:07:21

@Miszter07: köszönöm, de egyelőre inkább áldozatnak érzem magam, nem akar összeállni a kocsi, sok apró hiba csinálja a hülyeségeket együtt. Ha végre összeáll, akkor szívesen.
süti beállítások módosítása