Elég régen írtam bejegyzést, de mentségemre legyen mondva, hogy nem nagyon volt mit.
Akkor először, hogy miket vettem az elmúlt időben az ebayon. Bár már egyre kevesebb alkatrészre vadászok, amelyek egyre ritkábban bukkannak fel. Maradjunk a felsorolásnál, a múltkor már bevált.
- Egy szervizkönyv. Bár CD-n megvan, nem tudtam ellenállni, megvettem nyomtatott formában is.
- Egy új kijelzőpanel a műszerfalra. Nem igazán volt rá szükségem, a régi is jó állapotban van, de annyiért, amennyiért le lehetett ütni, nem tudtam otthagyni.
- Egy Jaguar Driver's Club plakett a hűtőrácsra
- A váltókarhoz egy krómozott alkatrész. Az enyémet újra kellene krómoztatni, így egyszerűbb, és valószínűleg olcsóbb volt.
- Egy kisebb alkatrész csomag, amiben van:
- Egy gumialátét és rögzítőgyűrű a benzinszint jeladóhoz (Ez jó, ha van)
- Egy nullázó bowden a napi kilométer számlálóhoz (Benne volt a csomagban)
- Egy rögzítő lemez a lendkerékhez (Fogalmam sincs, ez kelleni fog-e, de ha hozzá kell ehhez a részhez nyúlni, akkor cserélni kell, a régi újra felhasználását nem ajánlja a szakirodalom)
- Egy mozgatómechanika az elefántfül ablakhoz (Ez is benne volt a csomagban)
- 3 gumialkatrész, kettő egyforma, fogalmam sincs, hogy mihez. Majd kiderül, gyanús a sebváltó környéke
- 2 kiváló állapotú hamutál. Sajnos a betét az újabb típusú, mint az enyém, de csereszabatos, és az enyémben ezek a részek pont jó állapotúak. Mondtam, ha látok egy jó állapotút, nem fogok habozni!
- Nem az ebayról jött, hanem egy német bontóstól vettem egy légszűrőházat kompletten. Van rá remény, hogy lesz egy radiátor felső kereszttartó is, és akkor meglesz a teljes vákuumos rendszer!
Na letudtam a kötelező kört az anyagbeszerzéssel, térjünk a lényegre. Végre megint dolgozgattam a kocsin! Illetve a motoron. Most hazautaztam az ünnepekre, és egy napot lecsíptem egy kis szerelgetésre. Csak előbb takarítani kellett a garázsban, mert édesanyám, kihasználva, hogy van hely, bepakolta a fagyérzékeny növényeket, amelyek természetesen teleszórták a garázst levelekkel. Meg pakolni is kellett, hogy a növényektől hozzáférjek a szerszámokhoz:)
Mint említettem, a garázsomtól távol vetett a sors. Az új lakhelyemen végre megteremtettem annak a lehetőségét, hogy kisebb munkákat el tudjak végezni, úgy hogy elhatároztam, hogy első munkának a porlasztókat újítom fel. Ez az elhatározás lélektanilag is fordulópont volt, mert innentől kezdve nem a szétszerelés, amiben gondolkozok, hanem már az alkatrészek felújítása.
A porlasztók mellett az automata szivatót is leszereltem, azt is felújítom. Sokáig töprengtem, hogy mi legyen az automata szivatóval. Elég problémás egy darab, szinte mindenki csak a kézi szivatóra való cserélését ajánlja a felújítás vagy a csere helyett. A csere egyébként is felejtős, egy új egység aranyárban van. A felújító készlet ára pedig megegyezik a kézi szivatóra való átalakító egység árával. A kézi szivató egyébként korhűség szempontjából sem probléma, volt ilyennel szerelt változat. De én mégis a felújítás mellett döntöttem, egyszerűen azért, mert számomra jobban passzol a kocsi karakteréhez, és ezért egyenlőre hajlandó vagyok egy kis problémát is bevállalni.
A porlasztókhoz és az automata szivatóhoz már a nyáron megvettem a felújító készleteket, és a szakirodalmat is. még egy speciális porlasztószerelő szerszámkészleten gondolkodok, de ez nem létszükséglet.
Mivel a porlasztókat elég gyorsan és probléma mentesen leszereltem, ezért elhatároztam, hogy a motor másik oldalán is dolgozok egy kicsit, és lekapom a kipufogó leömlőket is. Meglepetésemre, itt is minden csavar azonnal elindult, csak az alsó csavarokkal babráltam többet, mert azokhoz nem fértem hozzá a racsnis kulccsal. Igaz, itt nem is vas anyák voltak, hanem bronzból készültek.
A hátsó leömlőről leszereltem az automata szivató vezérléséhez a meleg levegőt biztosító szerelvényeket, mivel ezek hiányoznak arról a leömlőről, amit vettem. Na itt már vascsavarok voltak, és ennek megfelelően volt is egy kis szkander, pláne azzal a csavarral, amihez csak villáskulccsal, és azzal is csak alig lehet hozzáférni. Lehet majd kezdeni alkalom adtán ennek is a felújítását. Ezzel be is fejeztem idénre a szerelést, de vár az új év tele szebbnél szebb feladatokkal és rozsdásabbnál rozsdásabb csavarokkal!