Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Boltoljunk!

2009.08.15. 23:49 Miszter07

Előzmények: Rohan az idő, Bevásárlás elhalasztvaBevásárlólista

A Jaguarral foglalkozók a tartalék alkatrész ellátás tekintetében szerencsés helyzetben vannak. Majdnem minden alkatrész kapható, sok a gyári eredeti alkatrész, de sok az utángyártott is. Az XJ6/12 első és még talán a második szériája egy kicsit azért mostoha gyerek. Nem igazán olyan értékes, gyűjtött veterán autók, mint a korábbi limuzinok vagy sportkocsik, a rozsda, és főleg az S2-es esetében a '70-es évek angol autógyártására jellemző abszolút minőségi mélypont mára a számukat is megtizedelte, ezért sok, csak ezekre a szériákra jellemző alkatrészt már nem gyártanak, az eredeti alkatrész készletek meg mára már leapadtak. A legjobb az ellátás azokból az alkatrészekből, amelyek vagy megegyeznek az e-type alkatrészeivel, vagy változatlanok / csere kompatibilisek az XJ6 első három szériájában.

Az árak sem magasak, egy-két kivételtől eltekintve. Nálam csak egy ilyen kivétel volt eddig, a jobb első sárvédő. Gondoltam, jó lenne inkább egy komplett ép darabot szerezni, mint a javítóidommal küszködni. Na viszont az S1-hez valót már nem gyártanak, csak S2-est, amit átalakítanak az S1-hez. Nem nagy a különbség, az index és a lökhárító felfogatási pontjai különböznek. Eddig rendben is lenne, de az S2 sárvédője a kerékjáratnál enyhén öblösített az S1-hez képest, innentől kezdve meg párban kellene cserélni, hogy ne legyen féloldalas. Na a két sárvédő ára együtt már sokkoló, 1500£! Egy javítóív 40£ körül kapható, egy jó használt sárvédőért talán adnék 100-200£-ot, de csak ha tényleg jó állapotú. Rozsdás van nekem is:)

Nézzük akkor a cégeket. Nem nagyon szoktam ezen a blogon senkit névvel emlegetni, pláne, ha nem a legpozitívabb a véleményem, de most ezeket a boltokat is mind megnevezem.

Az SngBarratt adta a legjobb ajánlatot már az ősszel is. Most gyakorlatilag ők voltak az egyetlen cég, amit megkerestem. Az eladóval jókat levelezünk, mindig segítőkész, bírja a kukacoskodást, és a 10. árajánlat módosítás után sem éreztem, hogy elege lenne belőlem:) (Csak az igazság kedvéért jegyzem meg, hogy mástól hallottam kisebb kommunikációs problémákat.) Miután feladtam a rendelést, egy hónapot saccoltak durván a teljes rendelés összeállítására, ami kell nekik, hogy beérkezzenek az alkatrészek hozzájuk. De néhánnyal további csúszás következett be, ezért kértem a beérkezett alkatrészek szállítását, kellettek a kasztnielemek a lakatosnak, meg otthon is voltam, hogy át tudjam venni.

Elég röptében lett az egész megszervezve, de az Árvatransz segítségemre sietett a szállításban, úgy hogy minden megjött idejében, igaz, majdhogynem a garázsból rohantam a repülőtérre:) Csak a teljesség kedvéért, a teljes lista, amire az árajánlatot kértem, 223 tételes volt, ebből 39-et nem vállaltak, és a mostani szállítással kb. a 10%-a nem jött meg a megrendelt árunak. Szerencsére a fontosabbak közte vannak, a lakatost nem hátráltatjuk a munkájában.

Az SngBarratt egyébként nagy cég, talán a legnagyobb Jaguarokkal foglalkozó alkatrész kereskedő. Én végig az angol üzlettel voltam kapcsolatban, egyrészt nyelvi okokból, másrészt mert az angolok árai eddig mindig kedvezőbbnek bizonyultak, mint a német vagy az amerikai árak. Az amerikaiaknál nehezítésképpen ugye még ott van a szállítási költség és a vám is.

A másik cég, amellyel már ősz óta levelezek, az a TEX Automotive. A visszapillantó tükröket már évtizedek óta szállítanak a Jaguarnak, többek között az XJ6 S1 külső tükreit is ők szállították. Meg kell mondjam, meglepett, amikor keresgélés közben ráakadtam a cég oldalára, mert azt sem tudtam, hogy még létezik. Nem csak létezik, de a Classic sorozatuk 95%-át az eredeti gépeken gyártják! Úgy döntöttem, akkor tőlük is kell megvennem a borzalmas műanyag tükör helyett az eredetivel megegyezőt. Egy volt a bökkenő, az oldalukon semmiféle vásárlási lehetőség, viszonteladó sincs feltüntetve. Írtam nekik, merre lehetne a termékeiket megvásárolni, válaszolták, hogy nekem, mint tengeren túli vásárlónak, lehet tőlük direktben. Ha már vásároltam, akkor megvettem tőlük a szivargyújtót, meg az ablaktörlőket. A szivargyújtóhoz vettem még egy króm gombot, de az ablaktörlő kar szerkesztő programjukat is érdemes kipróbálni:) Csak mire megtaláltam az adatokat a Lucas katalógusomban...

Mert ugye az ablaktörlőket a Lucas szállította annak idején, csak a Lucas már csődbe ment régen.

Mára abba is hagyom, késő is van, hosszú már így is ez a bejegyzés, a többi cég marad legközelebbre. Mindenesetre az SngBarratt és a TEX felkerül a kedvenc helyeim közé.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr621312158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsomatograf 2009.08.26. 09:50:35

Franc se gondolná, hogy ennyire komoly alkatrész ellátás van.
Az viszont biztos, hogy a ma gyártott autókhoz nem lesz ilyen.

Miszter07 2009.09.06. 22:48:06

Az, hogy a ma gyártott autókhoz lesz-e ilyen alkatrész ellátás, az attól is függ, hogy mennyi válik ezekből klasszikussá, mennyire lesz igény az alkatrészekre.

Egy adatot ismerek a Jaguarok vonatkozásában, ami szerint Kanadában, ami a Jaguarnak elég nagy piaca, a valaha eladott Jaguarok 1/3-a még ma is üzemben van.
süti beállítások módosítása