Előzmények: Bevásárlás elhalasztva, Vásárolgatok, Vásárolgatok II.
Mivel lassan a szétszerelés véget ér, és a lakatosnak kellettek a kasztni elemek, elhatároztam egy nagyobb volumenű alkatrész beszerzést. Már az ősszel volt egy köröm, amikor ezt a bevásárlást meg akartam ejteni, de akkor bezuhant a forint, a vásárlás annyira nem volt sürgős, elhalasztottam. Illetve nem pontosan ugyan azokat az alkatrészeket akartam beszerezni akkor, amit most meg is vettem. Múlt ősszel még a szétszerelésnek inkább az elején jártam, a beszerzendő alkatrészek egy jó részét inkább csak tippeltem, mert az adott részt még nem bolygattam meg, néha csak becsültem, mi is kellhet. Nem is olyan rossz eredménnyel, mint később kiderült:)
A beszerzendő alkatrészeket egy táblázatban gyűjtöm folyamatosan, gyakorlatilag minden munkanapom a kocsin azzal ér véget, hogy az aznap kicserélésre ítélt alkatrészeket felvezettem a táblázatba. Jó nagy táblázat lett. És még a futómű meg a motor környékéről jönnek, jöhetnek elő újabb és újabb beszerezni valók.
Most nyáron már nem volt idő és ok tovább húzni a beszerzést, mint említettem, a lakatosnak kellettek a kasztni elemek, akkor már ezzel egyszerre megrendeltem annyi alkatrészt, hogy a tényleges felújítás el tudjon kezdődni. Nem vettem meg most mindent, mert a komplett végösszeg elég magas, és pillanatnyilag kb. fele is elég, hogy a munka elinduljon. Mivel elhúzódó folyamatra számítok, a többit ráérek még megvenni. Alapvetően a motor és az erőátvitel környékén hagytam ki a beszerzésből alkatrészeket. A motornál tovább kell majd bontani, és el is kell vinni majd felmérésre, hogy mit is kell cserélni azon kívül, amit eddig is tudok. A futóművek meg még egyszerűen szét sincsenek szerelve, mert majd a lakatos veszi le a kasztnit a papucsairól. Ha majd visszakerül hozzám, és lesz időm vele foglalkozni, ezt a részt csak akkor tudom átnézni. Amihez eddig konkrétam semmit sem vettem, az a beltéri burkolatok. Ez nagyon ráér...
Amiknek az összeírásával sokat bajlódtam, azok a törésgátló gumigyűrűk és a gumidugók. Rengeteg van ezekből a kocsiban, de egy részük például a kábelkorbácsok tartozéka, egyszerűen nincsenek benne az alkatrész katalógusban. Az XJ nem elég felkapott veterán autó, hogy mint például az e-type, amelyikhez árulnak ilyen gumigyűrű készletet. Háát, előbb-utóbb ki fog derülni, sikerült-e mindent összeszedni, legalábbis azokat, amelyeket már az idő vasfoga megrágott ahhoz eléggé, hogy ne lehessen visszaépíteni.