Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Bevásárlólista

2009.08.10. 23:53 Miszter07

 

Előzmények: Bevásárlás elhalasztvaVásárolgatok, Vásárolgatok II.

Mivel lassan a szétszerelés véget ér, és a lakatosnak kellettek a kasztni elemek, elhatároztam egy nagyobb volumenű alkatrész beszerzést. Már az ősszel volt egy köröm, amikor ezt a bevásárlást meg akartam ejteni, de akkor bezuhant a forint, a vásárlás annyira nem volt sürgős, elhalasztottam. Illetve nem pontosan ugyan azokat az alkatrészeket akartam beszerezni akkor, amit most meg is vettem. Múlt ősszel még a szétszerelésnek inkább az elején jártam, a beszerzendő alkatrészek egy jó részét inkább csak tippeltem, mert az adott részt még nem bolygattam meg, néha csak becsültem, mi is kellhet. Nem is olyan rossz eredménnyel, mint később kiderült:)

A beszerzendő alkatrészeket egy táblázatban gyűjtöm folyamatosan, gyakorlatilag minden munkanapom a kocsin azzal ér véget, hogy az aznap kicserélésre ítélt alkatrészeket felvezettem a táblázatba. Jó nagy táblázat lett. És még a futómű meg a motor környékéről jönnek, jöhetnek elő újabb és újabb beszerezni valók.

Most nyáron már nem volt idő és ok tovább húzni a beszerzést, mint említettem, a lakatosnak kellettek a kasztni elemek, akkor már ezzel egyszerre megrendeltem annyi alkatrészt, hogy a tényleges felújítás el tudjon kezdődni. Nem vettem meg most mindent, mert a komplett végösszeg elég magas, és pillanatnyilag kb. fele is elég, hogy a munka elinduljon. Mivel elhúzódó folyamatra számítok, a többit ráérek még megvenni. Alapvetően a motor és az erőátvitel környékén hagytam ki a beszerzésből alkatrészeket. A motornál tovább kell majd bontani, és el is kell vinni majd felmérésre, hogy mit is kell cserélni azon kívül, amit eddig is tudok. A futóművek meg még egyszerűen szét sincsenek szerelve, mert majd a lakatos veszi le a kasztnit a papucsairól. Ha majd visszakerül hozzám, és lesz időm vele foglalkozni, ezt a részt csak akkor tudom átnézni. Amihez eddig konkrétam semmit sem vettem, az a beltéri burkolatok. Ez nagyon ráér...

Amiknek az összeírásával sokat bajlódtam, azok a törésgátló gumigyűrűk és a gumidugók. Rengeteg van ezekből a kocsiban, de egy részük például a kábelkorbácsok tartozéka, egyszerűen nincsenek benne az alkatrész katalógusban. Az XJ nem elég felkapott veterán autó, hogy mint például az e-type, amelyikhez árulnak ilyen gumigyűrű készletet. Háát, előbb-utóbb ki fog derülni, sikerült-e mindent összeszedni, legalábbis azokat, amelyeket már az idő vasfoga megrágott ahhoz eléggé, hogy ne lehessen visszaépíteni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr151301762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása