Nézzük, mit is vettem mostanában.
Jött egy komplett bal hátsó sárvédő. Pontosan az enyémhez való korai darab. A leírás szerint csak egy kicsi "smoke damage" érte. Nem egészen értettem, hogy egy darab vasban miképp tud kárt tenni a füst. Miután megkaptam, utána sem értem. Biztos, hogy füstös, de ez különösebben nem zavar, le kell tisztítani alaposan. Hogy miért lett füstös? Különösképpen nem érdekel, mert fizikai sérülés a sárhányón nincs, sőt, a szürke festék is ép, amivel a gyárban lefújták. Viszont annyiba került szállítással együtt, mint amennyibe a javítóívek lettek volna. Apropó, a szállítás. Ezt nem az eladóval küldettem el, hanem az Árvatranszal hozattam. Sajnos nem emlékszem már rá, hogy ki is ajánlotta figyelmembe ezt a céget, de hála neki! Felkerülnek ők is a kedvenc helyeim közé. (Emlékeztetőül, a kedvenc helyeim közé azok a boltok vagy szakemberek kerülnek be, amelyek szolgáltatási színvonala és hozzáállása az elvárható szinten is túlmutat.)
De nem csak ez jött, hanem két olyan alkatrészre is sikerült szert tennem, amelyeket régen figyeltem, de nem igazán bukkantak fel. Az egyik az egy pár tolatólámpa. De a régebbi, még amelyikben benne van a macskaszem. Ez mindig is jobban tetszett, mint az enyém, amelyiknél a tolatólámpából a hátsó lámpa alá költözött a macskaszem. Már korábban vettem egy bal tolatólámpát, és egy pár burát is, de a jobb oldali sokáig nem volt. Viszont sikerült ezt a pár lámpát nagyon kedvező áron leütni az ebayen. Jellemző, hogy utána licitáltam egy újabb típusú jobbos tolatólámpára is, de azt annál nagyobb összegért nem tudtam elhozni, mint amennyiért a két régebbi meglett. És új, nem használt darabokról beszélünk mindkét esetben. Nem baj, ha úgy határozok, hogy mégiscsak a tiszta fehér burákat akarom felrakni, lehet, csereszabatosak.
Többször írtam már, hogy jobban tetszenek a korai típusra jellemző megoldások, mint ami az enyémen van. Gondolkodtam rajta, és arra jutottam, hogy a korai változat tükrözi a készítők eredeti elképzelését, a változtatások már ettől eltérések, kompromisszumok, megbontják az eredeti egységet.
A másik az egy pár hangszórórács. Számomra is meglepetés volt, amikor kiderült, hogy az XJ6 S1-be gyárilag a régebbi típusok (S-type, 340, Mark II, 420) krómozott fém hangszórórácsa tartozik, nem a későbbi szériák műanyag rácsa. Nagyon jól néznek ki, díszei lesznek a beltérnek! Csak kell még egy pár:)
A kocsi hangrendszerén régóta gondolkodok. Mivel nem nagyon értek az autó HiFi-hez, gondoltam, felvetem a problémámat az index.hu autóhifis topicjában. Bár ne tettem volna. Tanácsot nem kaptam, csak kioktatást, hogy rossz a hozzáállásom. Hogy konkrétan mi is a baj a hozzáállásommal, azt már nem fejtette ki a kedves hozzászóló, disznók elé úgy látszik nem szór gyöngyöt. Sajnos rám egy nagyon sznob társaság benyomását tették. Nem baj, előbb-utóbb egyedül is meg fogom tervezni a hangrendszert, csak több idő lesz, mert utána kell alaposan olvasnom. Az biztos, hogy hifisektől többet nem kérdezek, mert akkor sem vagyok hajlandó szétflexelni a kocsit, ha ezért egy különösen kicsi és undorító lénynek néznek. Pedig nem akarok mást, csak egy elfogadható hangot. De legrosszabb esetben visszamegy a hangszóró a műszerfal közepére a korabeli rádióval.
Amit még vettem, arra tulajdonképpen semmi szükségem sem volt, ha szigorúan nézzük, de ne nézzük szigorúan:) Liciten leütöttem egy nyomatott alkatrész katalógust, alig használt, még mindig benne van az eredeti barna kartondobozában. Ez a katalógus megvan CD-n, de azért mégiscsak jobb néha lapozgatni:)