Az előző bejegyzésben említettek mellett nekiláttunk a féknyergek összeszerelésének. Annak idején úgy gondoltam, hogy elküldöm felújíttatni. Végül inkább magam álltam neki.
Sokat problémáztam, hogy milyen felületkezelést kapjanak a féknyereg öntvények. Végül homokfúvattam, majd kapott egy dupla galvánt. A homokfúvatás érdekes volt, mert csak úgy nem lehetett nekiesni a nagynyomású homokkal, itt azért illesztett felületek is vannak, azokat nem akartam bántani. Csak egy készlet takarólemezt tudtam készíteni, amit aztán minden nyeregre egyenként át kellett szerelni. Ezzel azét nem akartam mást büntetni, úgy hogy egy előzetesen egyeztetett időpontban megjelentem a Homokfúvó Centrumban, én előkészítettem a féknyergeket egyenként a homokfúvatásra, a szakik meg letolták a rozsdát és a koszt homokkal. Szerencsére fel vannak készülve a hozzám hasonló futóbolondokra, úgy hogy kaptam egy vödörnyi gumidugót és gumicsövet segítségként.
Sokáig gondolkodtam, hogy galván legyen, vagy fessem a nyergeket, végül maradtam a galván mellett. Kértem egy dupla galvánt rá, mégis csak éri majd ezt minden. Nagyon jó lett, imádom a felületet amit kaptam.
A másik pont, amin elég sokat problémáztam, a fékfolyadék kérdése. Csábított a DOT5-ös fékfolyadék, tetszik, hogy nem bántja a fényezést. És sajnos nem egy esetet hallottam, hogy a frissen összerakott veterán fényezését megrongálta a fékfolyadék. Viszont vannak hátrányai. Már korábban hallottam, hogy a szilikon bázisú fékfolyadék nem veszi fel a vizet, ezért a fékrendszerbe bejutó víz összeállhat, helyi korróziót okozhat, de akár el is fagyhat. Megkerestem Gergőt is, akiről tudtam, hogy használ ilyen fékfolyadékot.
"A szilikonalapú fékfolyadékban mindig vannak apró légbuborékok. Akkor is ha nem látszanak. Ezek a buborékok nehezebben vándorolnak mint a hagyományosban. Emiatt tökéletesen légteleníteni nagyon nehéz/lehetetlen. Minél több fékfolyadék van a rendszerben, annál inkább marad érezhetően "rugalmas" a pedál. A sima egykörös szervó nélküli fékrendszereknél ez még vállalható, de ahol szervó van (remote) külön munkahengerrel ott már érezhetően puha tud lenni a pedál. Meg lehet szokni, de azért fura.
Viszont ha egyszer szilikont teszel bele, akkor azt már körülményes glükolra cserélni. A szakirodalom szerint ilyenkor ki kell cserélni a karmantyúkat. Lehet elmegy enélkül is, de én még nem próbáltam.
Glükolról szilikonra egyszerűbb a váltás - elvileg - itt csak egy alkoholos átmosás kell megelőzze a folyadékcserét."
Szóval, elvetettem a DOT5-ös folyadékot. Most hogy DOT4, vagy DOT5.1 lesz, azt még nem döntöttem el.
Mivel közben megjöttek a féknyereg felújító készletek és az új rozsdamentes fékdugattyúk, nekiálltunk összerakni. Nem is volt addig semmi baj, míg el nem kezdtem keresni azt a gumigyűrűt, amelyik az első féknyereg két fele között van. Na az nem volt benne a felújító készletben. Kis keresgélés után kikötöttem a Fékcentumban, ahol volt a háromdugattyús XJ6 fékhez felújító készlet, de abból is hiányzott a kis gumigyűrű. Itt akkor hosszú katalógus nézegetés és telefonálgatás vette kezdetét. A katalógusból kiderült, hogy kellene benn lennie. A telefonokkal meg sikerült elintézniük, hogy kapjanak két komplett készletet, amit félretesznek nekem. Sajnos csak a kis gyűrű magában nem kapható, emiatt kell még egyszer megvenni a felújító készletet, ami azért nem egy olyan nagy összeg, de azért bosszantó. És hány ilyenbe szaladtam már bele, és még mennyibe is fogok...