Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Csavarról-csavarra III.

2008.12.19. 14:06 Miszter07

Előzmény: Jó hírek, rossz hírek, Csavarról-csavarra, Csavarról-csavarra II.

 

Egyenlőre ez az utolsó bejegyzés a hátsó sárvédővel kapcsolatban. Lent van a bal oldalon is az alsó rész.

A múltkor ott hagytam abba, hogy lehajlítottam a lemezt, lepucoltam a csavarokat, és lefújtam csavarlazítóval. Azután állt néhány napot, majd a már jó bevált csőfogóval nekiestem ezeknek a csavaroknak is. Azért a csőfogóval, mert már ezekből is kinyíródott a slicc. Szóval, volt 4 csavar. Mire végeztem, volt 3 betört csavar, meg egy, amit inkább körülvágtam, mert sok már úgy sem volt arra a lemezből.

Az a kétféle csavarlazító, amit eddig használtam, nemigen váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Most beszereztem két másik félét, kíváncsi vagyok, ezekkel nagyobb sikereket tudok-e elérni a rozsdás csavaroknál.

Szükség is lessz ezekre az új csodaszerekre, mert minden jel szerint imádok házhoz menni a pofonért, következő nagyobb ilyen jellegű munka az első sárvédők lebontása lesz terv szerint.

Mindenesetre felszereltem magam szerszámokkal, vettem még egy 3/8"-os collos dugókulcsfej készletet, meg egy hajókart is, mert eddig két teszkó gazdaságos kart sikerült kinyírnom. Nekem egyelőre a 3/8"-os kulcsok jobban kézreállnak, és a metrikus dugókulcs fejeim is többnyire ebbe a méretbe tartoznak. Vettem azért a kissebb csavarokhoz egy 1/4"-os fejkészletet is. Háát igen, a szerszámok az egyik gyengém:)

Felhívtam a krómozókat is, akikkel spiáter ügyben tárgyaltam. Sajnos nem jutottak eredményre. Az alap probléma továbbra is az, hogy nem találnak olyan maratószert, ami viszi a krómot, de nem bántja a spiátert. Azért becsülöm bennük, hogy legalább megpróbálták, és foglalkoztak a dologgal, nem élből hajtották el a örült autófelújítókat.

Ha már a spiáter környékén tartunk, jött az ebayen egy bal hátsó tolatólámpa, eredeti darab. Már csak a másik oldalra kell tolatólámpa, meg két első indexet kellene szerezni...

Végre van - szintén az ebayról - rendszámtábla világításom is. Ez is eredeti, de új darab. Nem volt olcsó, és valószínűleg ez lesz fajlagosan a kocsi egyik legdrágább alkatrésze:) Amit most vettem, az egy komplett lámpa.

 

De korábban már vettem egy búrát, meg vettem egy lámpatestet is, de mint emlékezünk rá, az olyan amatőr darab, hogy nincs szívem beépíteni. (Egyébként nem látható helyen van a lámpatest, valószínűleg funkcionálisan megfelelő, ha valakinek kell, szóljon igyé' viheti.) Viszont már legalább nem kell törődnöm a diszkeret újrakrómoztatásával...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr71831612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HöZsö 2008.12.19. 15:31:11

Hú, neked aztán tényleg van türelmed a csavarokhoz... Én biztos lecsapkodnám flexszel a rozsdás levegőt, szétbombáznék mindent, aztán irány a homokfújó.
süti beállítások módosítása