Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Csavarról-csavarra II.

2008.12.14. 22:22 Miszter07

Előzmény: Jó hírek, rossz hírek, Csavarról-csavarra

 

Kezdjük a beszámolót a jobb oldali sárvédő alsó takaró lemezével. Legnagyobb meglepetésemre sikerült még 3 csavart kicsavarnom, már csak a legelső és a legalsó tartotta. Illetve a kerékdob felőliek közül is bent volt még egy, de amiatt nem nagyon izgattam magam, úgy körbe volt rohadva, hogy sok vizet nem zavart. A másik kettőből ugyanis az egyik kijött, a másik szokás szerint letört.

A leghátsó csavar volt a legidegesítőbb. három tekerés előre-vissza, de több nem. Több napot állt ez is csavarlazítóval, de akkor sem. Végül sikerült kinyírnom a sliccet. (Ez a keresztfejű csavarok közül való volt, nem hatlapfejű.) Standard megoldásként vasfűrésszel vágtam bele egy újat, de azt is sikerült legyilkolnom. Próbáltam óvatosan csavarkihajtóval, de nem igazán fértem hozzá a fúrógéppel a kipuff miatt. Végül végső elkeseredésemben - vesztenivalóm már nem volt - egy nagyobb darab csőfogóval rápróbáltam. Kijött. Örültem.

A legalsó csavar körül szintén eléggé vasoxiddá vált már a lemez, a maradékot egy vasfűrész segítségével válaszottam le. Egyenlőre fújkálom, majd alkalomadtán ezt is megpróbálom kitekerni.

A bal oldali lemezzel közel sem volt ekkora szerencsém. Több, mint egy hétnyi fékolaj és csavarlazító kúra után még mindig nem akart megmozdolni egy sem a keresztfejű csavarok közül. Viszont többnek sikerült kinyírnom a sliccét. Fogtam a másik oldalon már jól bevált csőfogót, és nekiláttam a felső három csavarnak. A oldalsó egy fordulat után tört le. A leghátsó egyből. Az alatta levő viszont kijött. Ezt a hármat akartam kiszedni, mert így már le tudtam hajlítani a lemezt, így hozzáfértem a többihez. Innenől kezdve nem igen csodálkoztam, hogy miért nem jöttek ki a csavarok. A múltkor kipucolt földnek azért volt még ott utánpótlása. Megtisztogattam, lekezeltem csavarlazítóval, most hagyom állni egy kicsit.

A lemez lehajlításakor kiderült, mert a levertem az illesztéseknél a glettet és a festéket, hogy a kerékív már volt javítva. Egyre inkább biztos vagyok benne, hogy azért lett átfényezve, mert annyit lakatoltak rajta, hogy egyszerűbb volt telibe fújni, mint javítgatni. Sajnos azonban a hátsó sárvédőknél nem kezelték le a belső oldalt, útban lehetett a benzintank, emiatt belülről rohadt el az a rész.

Jó hír viszont, hogy mindkét benzintank látható része ép, alig egy kis felületi rozsdával. Mivel ha kivülről rozsdásodna, akkor az alsó részeknél lenne erre elsősorban lehetőség, jó esély van rá, hogy mindkét benzintank jó állapotú, egy rozsdátlanítással, külső-belső festéssel rendbehozható. Azért a benzintankok állapotát látva felmerül a kérdés, hogy ezek az eredeti tankok, vagy esetleg cserélték valamikor?

Tettem egy tétova kísérletet a jobb oldali benzintank kiszerelésére, de miután nem tudtam lehúzni a tanksapkát, és felmértem a rögzítő csavarok helyét, egyenlőre felhagytam ez irányú terveimmel. A kipuffogót még nem akarom lebontani...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr59823272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása