Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Betli, betli...

2012.05.29. 22:55 Miszter07

Vannak napok, amikor semmi sem jön össze. Na ez a mai nap is ilyen volt. Legalábbis én így érzem...

Kezdődött azzal, hogy felhívtam a Jaguar szervízt, hogy lehúznák-e a hátsó kerékagyról a külső csapágy belő részét. Mondták, utána néznek a célszerszámnak, visszahívnak. Nem hívtak. Mivel elég jó a kapcsolatunk, nem kétséges számomra, hogy vissza fognak hívni, de a napi, ha nem a heti tervem ezzel már borult.

Következtek az ablakemelő motorok. Egy kellene még, volt egy alkalmi vétel, vettem egy kocsira való motort kompletten mechanikával együtt, gondoltam, csak lesz egy olyan használható motor, ami nekem kell. Sajnos a négy motorból az egyikről letört az egyik csatlakozó, ez hasonló hiba, mint amivel már korábban találkoztam. A többit, gondoltam, kipróbálom, működnek-e. Elővettem a haver akkuját, ami a garázsomban pihengetett, fogtam az egyik vezetékeit, és az akkuhoz érintettem. De csak szikrázás, semmi más, egyik sem mozdul.

Kicsit furcsának találnám, ha mindhárom rossz lenne, bár semmi sem kizárt, az eladó nem ígérte, hogy működnek. Tudom, sok minden lehet, a rossz akkutól az elkopott szénkefékig, de sajnos a műszereim távol vannak. Amikor meg a műszereim közelében leszek, akkor meg nem lesz akku a környékemen. (A járós autóméval inkább nem kísérleteznék... )

Most van 6 nem működő motorom, illetve a sajátomból való kettő az működik, csak a csatlakozójukat barkácsolták meg, úgyhogy veszteni valóm nincs, nekiállok egyet-kettőt szétszedni, hátha meg lehet javítani. Mert egy felújított darab elég sokban lenne.

Utána a kézifék ejtett pofára. Mint korábban írtam, az alsó fedőlemezekből eltűntek a bepréselt anyák. A donoromból csak emiatt nem akartam kivenni a hátsó futóművet, úgyhogy vettem az ebayon egy pár hátsó kézifék szerelvényt.

Az egyik szét is jött különösebb probléma nélkül, a másiknál viszont megforgott a bepréselt anya. Szétfűrészeltem a felső fedőlapot, hogy át tudjam húzni a szerelvényen, és hozzáférjek a bepréselt anya belső feléhez. Megfogtam egy kombinált fogóval, de így sem akart a csavar kitekeredni. A kombinált fogót viszont szétmarta az anyát. Viszont megértettem rögtön, hova tűntek a galvánban. Alumíniumból vannak. .................. (A pontok helyén meglehetően sok, és nem nyomdaképes szó illetve kifejezés áll. Mindenki gondolja oda.) Az alut meg megeszi a galvanizálás előtti savazás. Ha egyszer sikerül egy pár fedőlemezre szert tennem, az porszóratva lesz ezek szerint.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr654553934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

null1 2012.05.30. 18:38:28

Az elmúlt hétvégén cseréltem hátsó kerékcsapágyat. Nekem a külső belső része jött le nehezen. (egy kis láng a forrasztólámpámból csodát tett). A belső részéhez lehet, hogy érdemes venni egy belső csapágylehúzót. Nekem van, de csak kicsi - még a váltómhoz vettem- ellenben most sok idétlenkedés után megpróbáltam belülről kiütni, és csodák-csodája volt egymással szemben az alumínium öntvényben egy bemarás, ahova befért a krova hosszabbítója amire egy tisztességeset rásózva megindult. A hézagolást viszont nem értem ami a szervízkönyvben le van írva. A Youtube-on viszont van egy kitűnő videó a témáról. Persze szétszedés nincs sehol. (talán a haynes könyv írja, hogy ha levettem a kerékagyat, vigyem szervízbe szétszedetni :D )

Miszter07 2012.05.30. 22:24:11

A videót ismerem, nekem is megvan:)

Könyvben a hátsó agy hézagolása egy helyen van közérthetően leírva:

www.amazon.com/Jaguar-Cylinder-Engine-Overhaul-Carburettors/dp/1873098324

A szervízkönyv is jó, csak 5x kell elolvasni, hogy egyszer elkezdje megérteni az ember.

Miszter07 2012.05.30. 22:24:47

@null1: A csapágyat mikor megmelegítetted, nem gyulladt ki?

null1 2012.05.31. 18:22:36

@Miszter07: Nem. Kicsit tartottam tőle, de nem. Kivettem a tömítést, majd kb. 3 percig körben melegítettem és kiütöttem.
Megvan ez a könyvem is, bár a gyári szerintem jobb.
Ám hiába olvastam többször is, csak annyi maradt meg, hogy kell egy célszerszám (ami nincs).
Igaz, hogy anélkül 3x kellett feltennem mire jó lett, de legalább gyakoroltam meg edzettem.

Virago_1000 2012.06.12. 13:54:13

"A járós autóméval inkább nem kísérleteznék... "
- mi baja lehet az akksinak, ha rakapcsolod az ablakemelo motort?

Ha a csatlakozoval van gond, raknek ra egy barhol kaphato barmilyet.
Pl itt talalsz:
www.vehicle-wiring-products.eu/VWP-onlinestore/home/homepage.php

www.autoelectricsupplies.co.uk/

A kezifekkar lemezre en felhegesztenek egy acel anyat. Ez a lemez nem olyan bonyolult, egy ugyes lakatosnak talan nem nehez legyartani (tekintve hogy eleg vekony, tehat konnyen alakithato)

Miszter07 2012.06.14. 23:28:54

@null1: Végül is a Murányinál leszedték. Igaz, szegény szerelő csak annyit kérdezett, hogy ugye a csapágyra nincs szükségem? Gondolom, nem roncsolás mentes technikával vette le:)

Miszter07 2012.06.14. 23:50:37

@Virago_1000: Az akksim nehéz mint a dög, cipelje a fene, a csomagtartóban meg nem barkácsolnék. Meg nem is szereti a kocsim, ha áramtalanítom.

A kéziféknél a lemez megvan, én is azon gondolkodok mostanában, hogy esztergáltatok egy megfelelő anyát, amit beforrasztatok.
süti beállítások módosítása