Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Emeljük az ablakot

2011.07.26. 23:22 Miszter07

Mostanában az ablakemelőkkel foglalkoztam. Két meglepetés ért.

Az első, hogy az ablakemelő mechanikák szerencsére igen jó állapotban vannak. Tisztítás után gyakorlatilag csak egy-két rozsdás szegecs jött elő, ezeket majd a zinkspary leápolja. Ahhoz képest, hogy milyen mostoha körülmények között dolgoznak ezek az ajtóban, azon sem lepődtem volna meg, ha tiszta rozsda lett volna az egész.

A második már egy kicsit kellemetlenebb meglepetés volt. Már az ablakemelő mechanikák kiszerelésénél feltűnt, hogy míg a két hátsó ablak motorján a villamos csatlakozók a gyáriak voltak, az első motoroknál ezek a csatlakozók el lettek távolítva, és vezetékek lógtak ki helyette.

Akkor nem néztem utána jobban, a tippem az volt, hogy szénkeféket cseréltek a motorokban - az elsők többet mennek - e közben megsérülhetett a csatlakozó, amit csere helyett olyan mekkelek módjára vezetékekkel pótoltak.

Majdnem igazam lett. Igaz, nem szereltem szét a motorokat, így nem tudom, hogy a szénkefék ki lettek-e cserélve:)

A bal hátsó motoron tisztogattam a csatlakozót, amikor az egyik érintkezőről a finom drótkefe nem akarta a szennyeződést lehozni. Abból a fajta keféből, ami befér szűk helyekre, erősebb nem volt, így egy reszelőt tettem be a mikromotorba. Elkezdtem óvatosan kapirgálni, erre elkezdett rozsda potyogni. Mivaaaaan? Nem rézoxid, leánykori nevén grünspan, hanem rendes barna vasrozsda. Ezek a csatlakozók általában teljesen rézből készülnek, de nem ez. Ez rezezett vas. Mivel a motor egyébként működik, emiatt szétszedni nem akarnám, valószínűleg valami kontakt pasztával le fogom kenni, hogy a nedvességet távol tartsam, és visszamegy úgy, ahogy van.

Az első motoroknál ez az oxidáció pusztíthatta el a csatlakozókat, emiatt lehettek vezetékekre kicserélve.

Egy cseremotorom már van, kell még még egyet kerítenem...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr193102803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baxter71 2011.08.08. 22:37:43

Hali, tegnap találtam rá a bloggodra és marhára megörültem neki. Tulajdonképpen egy cipőben járunk mivel nekem is van egy 71 -es XJ6-om amit 2005 -ben vettem de még most sem készült el. Jó lenne ha tapasztalatot, esetleg alkatrészeket tudnánk cserélni. Üdv, János

Miszter07 2011.08.08. 22:50:00

@baxter71:

Mindenképpen jó lenne felvenni a kapcsolatot!

Miszter07 2011.08.08. 22:55:59

Inkább Skpe, ha van. Telefonszámot, meg egyéb adatokat ne írj nyivános fórumra, van aki visszaél ilyenekkel. Inkább ki is moderálom az előző kommentedet.

Miszter07 2011.08.08. 22:56:57

Írtam privát üzenetet, nézd meg a leveleidet.

Rezzo 2011.08.23. 16:54:41

Szej,
En is nagyon megorultem a blogodnak, vegig is olvastam az osszes bejegyzest egy ejszaka alatt. Igemn tanulsagos. Nekem masodik szerias XJ6-osom van.
Szivesen felvennem veled a kapcsolatot skype-on: tothg.iiasa
udv,
Rezzo

Miszter07 2012.05.29. 22:29:21

@Rezzo: Húúúú, erre válaszoltam már, vagy teljesen elfelejtkeztem volna arról, hogy írjak?

Boccs, egyre feledékenyebb vagyok. A feleségem szerint...
süti beállítások módosítása