Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Ajtó-ablak III.

2009.01.29. 19:56 Miszter07

Előzmények: Ajtó-ablak, Ajtó-ablak II.

 

Most el vagyok maradva a blogírással. Ezen a héten nem csak blogot nem volt időm írni, az autóhoz sem jutottam el. A számítógépem végképp megadta magát, úgy hogy autószerelés helyett PC szervízt játszok mostanában.

A múlt héten az első ajtókkal foglalkoztam. Mivel akkor még volt időm, ezért rögtön hétfőn nekiálltam. Azt irta az újság, hogy szereljük le a vízvetőket. OK, nem nagy ügy, 4 csavar oldalanként. Illetve csak 3, legalábbis a bal oldalon. A háromból kettő aránylag könnyen kijött, a 3. nem mozdult. Adtam neki a csavarlazítóból bőségesen. Gondoltam, ha ekkora a küzdelem ezekkel a kis lemezcsavarokkal, akkor kezdjünk neki a jobb oldalon is. Ott megvolt mind a négy, ebből viszont kettő ragaszkodott a jó megszokott helyéhez, az istennek sem akart mozdulni. Ezeket is alaposan leápoltam csavarlazítóval. Nem csak elölről a fejet fújtam le, hanem ha az ember egy kicsit kitekerte a karját, és nem sajnálta a bőrt a könyökéről, akkor be lehett az üveg mögé nyúlni alulról, és a belső oldalra is lehetett az anyagból jutattni.

További problémát jelentett, hogy a csavarokhoz elég nehézkesen lehet hozzáférni, mert közel vannak az ablak alsó pereméhez, így bitfejes csavarhúzóval csak ferdén lehetett ráfogni. Míg a csavar slicce vízszintesen állt, addig nem is volt különösebb probléma, de amikor függőlegesen, akkor csak azt rizikóztam, hogy tönkreteszem a csavar fejét. A kisebb, elég vékony hegyű csavarhúzókkal meg egész egyszerűen nem lehetett elég erősen megcsavarni ahhoz, hogy elinduljon.

Kedden a jobb oldali kettőből az egyik megmozdult! Juhééé! A többi nem. Így a keddet nem is zártam egy eredményes napként, az össz tevékenységem egy csavar kicsavarása volt, igaz, ehhez kellett másfél óra:)

Szerdán addig válogattam a csavarhúzóim között (van egy fiókra való), míg nem találtam egy testesebb darabot, aminek valaki valamikor elég keskenyre nem köszörülte az élét. Csak az az él elég rossz volt, ferdére sikeredett, de már a mindegy minden alapon óvatosan, de kellő elszánással megpróbáltam. Mind a kettőt sikerült végre kiszednem!

Ezután már nekiállhattunk az elefántfül kiszerelésének. Ketten voltunk, mert öcsém itthol van látogatóban, jött egy kicsit segíteni, egy kicsit dumálni. Először óvatosan egyenként szedtem ki a csavarokat. Azután már amit láttam. Nagy nehezen mozdult meg az ablakocska. Aztán elakadt. már mindent kicsavartam, már mindent leszedtem-kiszedtem, aminek a legcsekélyebb kapcsolatát is sejtettem az elefántfüllel. Az elefánt fül nem csak úgy egyszerűen kijön, hanem az ablak első vezetősínjével együtt a keretével egy komplett egységet képez, ami így van beillesztve az ajtókeretbe. Egy jó fél órás küszködés után sikerült rájönni, hogy egy csavar, ami a kisablak tengelyét rögzíti alul, az van útban, nem tud kicsuszni a nyíláson. Jobb hiján nyeltem egy nagyot, majd egy kalapácsnyelet feszítettem be az ablaknyílásba, amivel eléggé meg tudtuk növelni a nyílást annyira, hogy a csavar "átcsusszanhasson" a résen. (Érdekes, a másik oldalt nem volt ilyen probléma.) Ezután már csak egy kicsit kellett feszegetni, hogy a kisablak kiforduljon az ajtókeret és a nagy ablak között. Gondolkozok rajta, hogy összeszerelésnél az ablak alsó ütközőjét csak a legvégén kellene beszerelni, akkor az ablak lentebb tudna ereszkedni, az elefántfül nem tudna megszorulni az üveg és az ajtókeret között.

Az ablakemelő motor és a mechanika kiszerelése már nem volt különösebb probléma, a díszléceknél meg jött a szokásos szenvedés.

Amikor kiemeltem a bal ablakemelő motort, csak néztem, hogy eléggé barkács módon javították egyszer. Nem baj, a múltkoriban vettem egyet tartalékba, annak legalább hasznát látom.

A történek a jobb oldalon is hasonló volt, azzal a különbséggel, hogy azt egyedül szedtem szét.

Viszont itt is barkácsolt az ablakemelő motor, kénytelen leszek vagy a kettőből egyet építeni, vagy venni egyet. Meglátjuk...

Sajnos a díszlécek közül a bal oldalon a külső díszléc, a jobb oldalon a vizvető sérült, repedt. Nem én voltam, a repedések oxidálódtak. Mondjuk nem volt egyszerű rájönni, hogy milyen sorrendben, hogy is érdemes leszedni ezeket a díszeket.

Az első ablakok bontogatása közben jöttem rá, hogy egész egyszerűen elfelejtettem kiszedni az ajtókból az a neylont, ami az ablakok mellett becsurgó vizet vezeti le az ajtó aljába, illetve távolt tartja a kárpitoktól. Mikor kijöttek ezek a neylonok, akkor néztem jobban körbe az ajtók belsejében. Mindegyik aljában találtam néhány csavart, alátétet. Meglett a hiányzó negyedik csavar is a bal első ajtóból:)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr62910932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S2-77 2009.01.31. 19:09:23

Van két pár gumim az első ajtó kis háromszögű üvegéhez.
Kétszer rendeltem két különböző helyről az S2-hez
és kétszer küldtek elefántfülesre való verziót ami valószínűleg az S1-re való ahogy elnéztem a fényképet.

Miszter07 2009.02.01. 01:09:05

@S2-77: Érdekel! Sikerült szerezni S2-höz valót?

Valamikor a közeljövőben úgy is járok felétek, akkor megmézném a vasadat, ha lehetne.

S2-77 2009.02.04. 21:34:27

Nem sikerült. Szeretném kicserélni az első hátsó háromszög ablakok gumiját ,most még nincs összerakva, tavaszig nem is lesz.

Ha tudsz valamit szóljál.

Szólj egy-két nappal jövetel előtt, gondolom Tibi88-al is akarsz találkozni összejöhetnénk.

Miszter07 2009.02.04. 21:49:56

@S2-77: Alapvetően Freetznek akarok vinni polírozni valót, Illetve Tibi88 ígért motorkiemelőt. De meg szeretném nézni a te kocsidat is. Egész napos program lessz ez, már látom:)
süti beállítások módosítása