Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Betli megint

2011.11.20. 19:58 Miszter07

Van úgy, hogy semmi nem jön össze...

Nincs is annál jobb érzés, mikor az ember kirakja a munkaasztalra a szépen megtisztogatott darabokat, és nekiáll összeállítani egy-egy alkatrészt. Ebbe rondít bele, amikor az egyik-másik alkatrészről kiderül, hogy mégsem olyan szép és jó, mint amilyennek látszik. Igen lehangoló ilyenkor összecsomagolni megint az alkatrészeket...

Most két alkatrésszel is így jártam.

Az első az a kézifék szerelvény volt. Illetve szerelvények, mert egy-egy csücsül a tárcsafék nyergek mellett a hátsó hídon. Októberben megjöttek a cserélendő alkatrészek a  David Mannerstől, neki is álltam összerakni. Messze nem jutottam, mert sikerült rájönnöm, hogy az egyik fedőlemezből eltűnt a bepréselt anya. Legalábbis azt hittem mindig, hogy bepréselt. Már vannak kétségeim. Majd kiderül, ha kivettem a donorból.

Ezek az anyák a két fedőlemez közül a kisebbe vannak beapplikálva, és biztos, hogy egy egységet alkotnak, mert nincs külön cikkszámuk. A galvanizálónál tűntek el, ezt látom a fényképeimből, mert általában ha kiadok egy alkatrészt a kezemből, előtte-utána lefényképezem. A savfürdőben estek volna ki? Már sosem fog kiderülni, a következő darabokat már inkább porfestetem, még akkor is, ha az nem annyira autentikus.

A másik darab, amivel problémáim akadtak, az a légkondicionáló doboza. Míg a szivacsok nem voltak a kezembe, nem akartam teljesen megtisztítani, leszedni az elrongyolódott szivacsdarabokat, könnyebb úgy kivágni az újat, ha a régihez hozzá lehet próbálni.

Először akkor ért megrázkódtatás, mikor konstatáltam, hogy a tűzfal fele néző tömítés elég bonyolult, ha nagyon muszáj, ki tudom, vágni, de nem lesz olyan, amivel én megelégednék. Még akkor is, ha ez egy meglehetősen eldugott alkatrész, jó eséllyel senki sem látja többet a beszerelés után. Inkább próbálok valami tömítés gyártót keresni, aki hajlandó kivágni nekem.

A második problémába akkor szaladtam bele, amikor teljesen megtisztítottam a doboz külső felét. A belső fele alapvetően sík, ott van az a szivacstömítés, amit az előbb említettem. A külső fele ellenben egy bonyolultabb dobozforma, csőcsatlakozásokkal, levegő terelőkkel, és ezek rögzítésére szolgáló idomokkal. Ez a dobozrész üvegszálból készült, de az anyagokat megviselte az idő, a műgyanta megrepedezett, főleg az éleknél, hajlatoknál. Nem nagyon, de a fény felé tartva átszűrődik a fény. Ott pedig a levegő is átmegy. Egyenlőre fogalmam sincs, mit csináljak, nem értek az üvegszálas technológiához. Javítható valami anyaggal? Esetleg az üvegszálas epoxi gyantával? Vagy egy jó szakit kellene találni, aki kijavítgatná?

Folyt köv... Valamikor...

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr713398912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2011.11.21. 06:12:46

Furcsa, hogy egy Jaguárban üvegszálas a fűtésdob nem pedig egybeöntött műanyag vagy akár tisztán fém, de a javítás rendkívül egyszerű.
Bekeversz kevés műgyantát, ecsettel felviszed a felületre, rányomod az üvegszál szövetet(valami gömbölyű cuccal belesimítod, mondjuk csavarhúzó nyele) majd újra bekened, hogy teljesen befedje az új részt és kb. negyed óra múlva jól felmelegedve meg is kötött.
Előtte persze csiszolás-zsírtalanítás, utána tetszés szerint festés.

Miszter07 2011.11.22. 23:49:56

@arthur877: Kössz a leírást, ha nem lesz más választásom, belevágok. Nem tudsz valami jó helyet, ahol anyagokat lehet kapni?

arthur877 2011.11.23. 06:32:42

Passzolom. Utoljára egy egyszerű autósboltban vettem kis készletben(gyanta-edző-szövet) ilyesmit...
Google barátunk biztos segít benne... :D

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.11.25. 19:08:43

Repedt üvegszálas anyag rendberakásához elég jó gyorstalpaló az autókereskedők BMW 840-es része:
4:05-től: www.youtube.com/watch?v=wosqImEdzLY&feature=related

vonschwarcz 2011.11.26. 22:48:58

Nem egy jó műanyagos kellene neked? Sajna akikkel én összefutottam idáig az mind messze volt a tökéletestől.

Lehet, hogy egyszerűbb az eredetit mintaként használva legyártatni egyet.

Ha belefogsz ez esetleg jó lehet

forum.egumotors.hu/viewtopic.php?f=4&t=13809

vectron 2012.11.23. 18:16:24

Helló
én tudok neked segíteni az üvegszálas dologba ha kell felújítom vagy esetleg újat is tudok neked csinálni.

Miszter07 2012.12.02. 23:10:15

@vectron: Kössz a felajánlást. Ez már megoldódott, de van más.

Egyrészt most van két műanyag takarólemez, ami nagyon ramaty állapotban van, eddig sikertelen volt minden kísérletem, hogy szerezzek néhány használható darabot. Itt jó kérdés, hogy az üvegszálas anyag mennyire tud rugalmas lenni?

A másik a tetőpanel, ami valami üvegszál szerű anyag, és gyakorlatilag morzsolódik, előbb-utóbb ezt is meg kellene erősíteni.

vectron 2012.12.03. 10:22:19

Helló

Tudom úgy csinálni hogy rugalmas legyen és erős.Ha netán kell akkor elküldöd a formát és onnan már tudni fogom hogy milyen vastagságba kell csinálnom.

Miszter07 2012.12.03. 22:33:28

Küldj egy emilt a gzsanyi kukac gmail pont com címre

Miszter07 2012.12.06. 01:53:10

@vectron:

Küldj egy emilt a gzsanyi kukac gmail pont com címre
süti beállítások módosítása