Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Motor és környéke

2007.12.08. 23:36 Miszter07

Reggel még elmentem vettem 5 liter benzint. Elméletileg 98 oktános ólmozott benzin való bele. Kapott 100 oktános ólommenteset. Később majd meg kell barátkoznia a 95-össel is, de egyenlőre örülök, ha beindul. Az ólommenteset meg állítólag bírja, de a hengerfej felújításnál nem árt ehhez való szelepszár szimmeringeket bele rakni.

Mivel az volt a gyanúm, hogy le lett engedve a hűtővíz, megpróbáltam a radiátoron levő leersztő csapot elzárni, legalábbis megmozdítani. Nem ment. Gondoltam adjunk neki egy kis WD40-et. De ehhez le akartam szerelni a rudazatot, amivel kényelmesen lehet nyitni-zárni. Azt írja a könyv, hogy távolítsuk el a sasszeget. Aha. Alig 15 perc tömény anyázásba került, mire a hűtő aljánál, egy alig helyen, laposfogóval sikerült először összenyomni a sasszeget, majd kirángatni. A kar kijött, majd rozsdamentesítettem. Már csak az eredeti színét kellene kideríteni, de valószínűleg galvanizált volt ez az alakatrész is.

A csapot lefújtam WD40-el, majd az időt eltöltendő kitakarítottam egy kicsik a gyujtógyertyák fészkét. Mindig féltem, hogy valami szemetet besodrok a hengerekbe.

A csap nem mozdult. Eltörni nem akartam, ezért kapott még néhány adag WD40-et. Továbbra sem mozdult. Eltörni továbbra sem akartam, a lehetőségként a hűtő kiszerelése kinálkozott. De előtte azért tettem egy próbát, hogy most akkor ez a csap most tulajdonképpen nyitva vagy zárva van. Óvatosan beleöntöttem egy kis vizet, de nem csöpögött. Végül is, egy kicsit több, mint 4 liter vízzel fel is töltöttem a rendszert.

A beraktam az új gyertyákat, majd a benzin betöltése után indítóztam. Nem indult. Hibakeresés következett, először az üzemanyag rendszert néztem végig, ez jónak bizonyult. Szikra viszont nem volt. Átnézve egy kicsit alaposabban a rendszert észrevettem, hogy a gyujtótrafó egyik csatlakozója törött és a vezeték, amit inkább az imádság, mint a csatlakozó tartott a helyen, leszúszott. Visszaraktam, a kocsi ezután aránylag könnyen indult.

Jó hír, hogy most jár mind a 6 henger. Továbbra is sok benzint kap, fekete kormosak az új gyertyák is. A kipuffogó füstje nekem inkább szürkésnek-feketésnek tűnik, de már mire ide eljutottam, sötét lett, ezért nem igazán tudtam rendesen árnyalatokat megkülönböztetni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr6257412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása