Reggel még elmentem vettem 5 liter benzint. Elméletileg 98 oktános ólmozott benzin való bele. Kapott 100 oktános ólommenteset. Később majd meg kell barátkoznia a 95-össel is, de egyenlőre örülök, ha beindul. Az ólommenteset meg állítólag bírja, de a hengerfej felújításnál nem árt ehhez való szelepszár szimmeringeket bele rakni.
Mivel az volt a gyanúm, hogy le lett engedve a hűtővíz, megpróbáltam a radiátoron levő leersztő csapot elzárni, legalábbis megmozdítani. Nem ment. Gondoltam adjunk neki egy kis WD40-et. De ehhez le akartam szerelni a rudazatot, amivel kényelmesen lehet nyitni-zárni. Azt írja a könyv, hogy távolítsuk el a sasszeget. Aha. Alig 15 perc tömény anyázásba került, mire a hűtő aljánál, egy alig helyen, laposfogóval sikerült először összenyomni a sasszeget, majd kirángatni. A kar kijött, majd rozsdamentesítettem. Már csak az eredeti színét kellene kideríteni, de valószínűleg galvanizált volt ez az alakatrész is.
A csapot lefújtam WD40-el, majd az időt eltöltendő kitakarítottam egy kicsik a gyujtógyertyák fészkét. Mindig féltem, hogy valami szemetet besodrok a hengerekbe.
A csap nem mozdult. Eltörni nem akartam, ezért kapott még néhány adag WD40-et. Továbbra sem mozdult. Eltörni továbbra sem akartam, a lehetőségként a hűtő kiszerelése kinálkozott. De előtte azért tettem egy próbát, hogy most akkor ez a csap most tulajdonképpen nyitva vagy zárva van. Óvatosan beleöntöttem egy kis vizet, de nem csöpögött. Végül is, egy kicsit több, mint 4 liter vízzel fel is töltöttem a rendszert.
A beraktam az új gyertyákat, majd a benzin betöltése után indítóztam. Nem indult. Hibakeresés következett, először az üzemanyag rendszert néztem végig, ez jónak bizonyult. Szikra viszont nem volt. Átnézve egy kicsit alaposabban a rendszert észrevettem, hogy a gyujtótrafó egyik csatlakozója törött és a vezeték, amit inkább az imádság, mint a csatlakozó tartott a helyen, leszúszott. Visszaraktam, a kocsi ezután aránylag könnyen indult.
Jó hír, hogy most jár mind a 6 henger. Továbbra is sok benzint kap, fekete kormosak az új gyertyák is. A kipuffogó füstje nekem inkább szürkésnek-feketésnek tűnik, de már mire ide eljutottam, sötét lett, ezért nem igazán tudtam rendesen árnyalatokat megkülönböztetni.