Ma beszéltem a lakatossal, a kasztni kész, jó idő esetén a jövő hét pénteket céloztuk meg a szállítással. Amellett, hogy nagyon örülök, és várom, mint a kisgyerek a karácsonyt, próbálom összeszedni, hogy mik is legyenek a következő munkálatok, milyen sorrendben rakjam össze, mi hiányzik még.
A futóműveket kellene a minél előbb a kasztni alá rakni. Az első futóművel nincs is különösebb probléma, de a hátsónál a difiben ki kellene cserélni a tömítéseket. Ehhez meg kellene egy mérőóra.
1. kérdés: Milyen pontosságú mérőóra kell? A 0,01mm pontosságúakból még vannak elfogadható árúak, de a 0,001mm pontosságúak ára horribilis.
A fékekkel kapcsolatban két kérdés is van:
2. kérdés: Mi legyen a féknyergek felületkezelése? Itt a féknyereg festék és a galvanizálás között kellene választani. Mindkettőnek látom előnyét és hátrányát, bár egyre jobban hajlok a galvanizálás fele.
3. kérdés: Milyen fékfolyadék legyen? Csábító a DOT5-ös szilikon bázisú fékfolyadék, mert nem eszi a fényezést, de problémás lehet, hogy nem veszi fel a vizet, a fékbe bejutott víz összeáll, ez helyi korróziót okozhat, illetve elfagyhat.
De mielőtt a futóműveket a helyére raknám, a kocsi aljára fel kell szerelni a fék és az üzemanyag csöveket. Itt nincs is sok probléma, fékcsövekből vettem egy komplett készletet, az üzemanyag csöveket meg a Hefal kft napok alatt legyártja, ha kell.
Inkább a hővédő pajzsok miatt fáj a fejem.
4. kérdés: Mi legyen a hővédő pajzsokkal? A legkönnyebb megoldás a régiek visszaszerelése lenne, de ezt legszívesebben mellőzném az azbeszt miatt. És ha ezt a megoldást is választom, akkor is ott van az eltűnt hátsó futómű feletti pajzs problémája. Bár ez akár el is hagyható, inkább zajvédelmi funkcióját látom.Ez a zajvédelem meg akár belülre is elhelyezhető. A másik megoldás lenne, ha találnék valami olyan hővédő anyagot, amelyik megfelelően formázható, a pajzsok formája nem bonyolult, nem tűnik nagy problémának a legyártása. Valami olyan kellene, amelyik kb annyira alakítható, mint egy alumínium lemez.