Törik. Tehát megint egy bejegyzés arról, hogy lehet tönkretenni a legjobb akarattal egy alkatrészt.
Lassan megint elkezdek dolgozgatni. Először a kuplung főmunkahengert vettem kézbe. Ebből van vagy másfél darab, a sajátom mellett a tavaly vett alkatrész csomagban is volt egy hiányos példány.
Szétszereltem és megtisztítottam mindkettőt, az alkatrész csomagból származó darab jobb állapotúnak bizonyult, de azok az alkatrészek, amelyek hiányoztak, az én régi példányomban is használható állapotúak. Kívülről fog kapni egy festést, majd mehet össze a felújító készlettel.
Utána a tanksapkákat néztem át. sajnos a saját tanksapkáim elég ramaty állapotban voltak, ezért vettem először egyet, majd még kettőt, mert ezeket párban adták. Itt érdemes megjegyezni, hogy a három darab, amit vettem, azok S3-hoz valók.
Az S1 tanksapkái különböznek az S3-on használt daraboktól. A fő különbség köztük, hogy az S1-en a tanksapka fedőben van a benzintank szuszogója és az esetleges túlnyomást is itt vezetik el. Az 3-on a környezetvédelmi rendszer részeként a fedő teljesen zár, a nyomáskiegyenlítés egy szénszűrős rendszeren keresztül valósul meg. Csak a teljesség kedvéért, az S2-es rendszere meg piaconként hol ilyen, hol olyan.
Azt tudtam, hogy itt vannak különbségek, már akkor is, amikor megvettem az új tanksapkákat, eleve azt terveztem, hogy vagy valahogy majd vagy befaragom ezeket az S1 rendszerbe, vagy a régieket felújítom az S3 alkatrészeivel. Mert a fenti különbségektől eltekintve megegyeznek.
Megnézve a kétféle tanksapkát egymás mellett, a feladat adott volt, az S1 szelepeit és a tanksapka nyakrészét át kell rakni az újakba.
Balra az S3-as tanksapka, jobbra a régi S1-hez való.
Szét is szereltem a régieket, de sajnos a jobb oldali szelep elég rozsdás volt. Gondoltam, szétszedem, megnézem, mit lehet vele kezdeni. Könnyen szétjött, csak két rögzítő fület kellett a négyből kihajtani. Belül is ramaty állapotban volt, de nem ítéltem teljesen menthetetlennek az esetet.
Mivel a jobb oldali könnyen szétjött, kinyitottam a bal oldalit is, gondoltam, legalább a gumitömítést nem ártana cserélni. Ez belül sokkal jobb állapotban volt, tulajdonképpen akár a tisztítás után vissza is lehetett volna szerelni. Igen, vissza is lehetett volna szerelni, ha azok a rögzítő fülek gyakorlatilag nem repedtek volna le attól, hogy kihajlítottam őket. Egy kisebb mozdításra a másik irányba már a kezembe is voltak. Szóval, ha törik, ha szakad, muszáj mindent szétszednem. Tényleg, miért is kell nekem mindent szétszednem???