Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Ha törik, ha szakad

2011.07.10. 00:44 Miszter07

Törik. Tehát megint egy bejegyzés arról, hogy lehet tönkretenni a legjobb akarattal egy alkatrészt.

Lassan megint elkezdek dolgozgatni. Először a kuplung főmunkahengert vettem kézbe. Ebből van vagy másfél darab, a sajátom mellett a tavaly vett alkatrész csomagban is volt egy hiányos példány.

Szétszereltem és megtisztítottam mindkettőt, az alkatrész csomagból származó darab jobb állapotúnak bizonyult, de azok az alkatrészek, amelyek hiányoztak, az én régi példányomban is használható állapotúak. Kívülről fog kapni egy festést, majd mehet össze a felújító készlettel.

Utána a tanksapkákat néztem át. sajnos a saját tanksapkáim elég ramaty állapotban voltak, ezért vettem először egyet, majd még kettőt, mert ezeket párban adták. Itt érdemes megjegyezni, hogy a három darab, amit vettem, azok S3-hoz valók.

Az S1 tanksapkái különböznek az S3-on használt daraboktól. A fő különbség köztük, hogy az S1-en a tanksapka fedőben van a benzintank szuszogója és az esetleges túlnyomást is itt vezetik el. Az 3-on a környezetvédelmi rendszer részeként a fedő teljesen zár, a nyomáskiegyenlítés egy szénszűrős rendszeren keresztül valósul meg. Csak a teljesség kedvéért, az S2-es rendszere meg piaconként hol ilyen, hol olyan.

Azt tudtam, hogy itt vannak különbségek, már akkor is, amikor megvettem az új tanksapkákat, eleve azt terveztem, hogy vagy valahogy majd vagy befaragom ezeket az S1 rendszerbe, vagy a régieket felújítom az S3 alkatrészeivel. Mert a fenti különbségektől eltekintve megegyeznek.

Megnézve a kétféle tanksapkát egymás mellett, a feladat adott volt, az S1 szelepeit és a tanksapka nyakrészét át kell rakni az újakba.

                                               Balra az S3-as tanksapka, jobbra a régi S1-hez való.

Szét is szereltem a régieket, de sajnos a jobb oldali szelep elég rozsdás volt. Gondoltam, szétszedem, megnézem, mit lehet vele kezdeni. Könnyen szétjött, csak két rögzítő fület kellett a négyből kihajtani. Belül is ramaty állapotban volt, de nem ítéltem teljesen menthetetlennek az esetet.

Mivel a jobb oldali könnyen szétjött, kinyitottam a bal oldalit is, gondoltam, legalább a gumitömítést nem ártana cserélni. Ez belül sokkal jobb állapotban volt, tulajdonképpen akár a tisztítás után vissza is lehetett volna szerelni. Igen, vissza is lehetett volna szerelni, ha azok a rögzítő fülek gyakorlatilag nem repedtek volna le attól, hogy kihajlítottam őket. Egy kisebb mozdításra a másik irányba már a kezembe is voltak. Szóval, ha törik, ha szakad, muszáj mindent szétszednem. Tényleg, miért is kell nekem mindent szétszednem???

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr933053971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.07.27. 00:53:54

Bocsi, de olyan, hogy "főmunkahenger", olyan nincs. Van főhenger (pedálnál), és van munkahenger (váltónál).

Kb olyan, mint a "főfékmunkahenger". Na ilyen sem létezik.

Miszter07 2011.07.31. 19:23:29

Kösz az észrevételt, javítást. Mentségemre csak annyit tudok felhozni, hogy nem gépész vagyok, és éjszakánként írom a bejegyzéseket:)

Virago_1000 2011.08.26. 22:09:39

@Miszter07: En is ilyen vagyok. Nem terveztem felujitani sok-sok mindent, amit most megis csinalok. Ahogy megy elore az ido, ugy megyek egyre melyebb reszletekbe, pl a benzinpumpa most kerul sorra mindjart. Pedig tokeletesen mukodik, max felcsiszolni fogom, finom smirglivel, az esztetika kedveert.

Kovettem az otletedet, lenolajas dolgot illeti. Nem tunik hulyesegnek, a valtohaz mar le van kenve, kb 5 hete, es szepen csillog :)

Miszter07 2011.09.07. 01:11:59

@Virago_1000: A tiedben milyen benzinpumpa van? Én inkább cserélem mindkettőt, ráadásul a megszakító vezérléses helyett elektronikusokat kap a gép.

Virago_1000 2011.09.11. 01:09:18

@Miszter07: enyemben mechanikus. Membranos, kozvetlenul a vezermutengelyrol hajtva.
Van aztan 2 db elektromos is, azok a benzinkalyhakhoz.
süti beállítások módosítása