Előzmény: Vettem még egy Jaguart, Megint_vettem_egy_jaguart
Szerencsére nem kezd nálam mániává válni az ócska Jaguarok gyűjtése, amit most vettem, annak először is csak a fele az enyém, másodszor donor lesz. S2-77-el felesben vettük, miután mindkettőnken fel lett ajánlva vételre, illetve már mindketten előtte érdeklődünk a megvásárlásáról. Ezt az S2-est már bontotta a tulaja, én is vettem belőle néhány alkatrészt, de inkább csak a beltér hiányzik, az meg engem annyira nem érdekel. S2-77-el aránylag röviden sikerült megegyezni, hogy nem ütik egymást az alkatrész igényeink, úgy hogy felesben leboltoltuk.
Ha már belekezdtem, akkor a vásárlásokról ejtsünk néhány szót. Elég régen nem számoltam be az alkatrész beszerzésekről. Most is inkább felsorolás szerűen, úgy hamarabb a végére érek:)
- Antenna motor tartó. Az ilyen korai XJ-ken osztott a motoros antenna, a motor külön a pótkeréknél van, egy bowdennel mozgatja az antenna rudat. Mivel az enyémben nem volt motoros antenna eredetileg, de szerintem antenna sem, ezért nem volt motortartóm sem.
- Két hátsó ajtózseb, hangszórós változat. Mivel szeretném a 4 hangszórós rendszert kiépíteni, sikerült találnom az USA-ban egy bontóst, akinek volt eredeti S1 hangszórós ajtózsebe. Addig válogatta, hogy a legjobb párt megtalálja nekem, míg sikerült két jobbosat küldenie. Áhh, azóta sem válaszol a leveleimre, hagyom a fenébe, ez a fajta ajtózseb megegyezik az S2-ével, csak az ablakemelő kapcsoló helyét kell kivágni, az az S2-n máshol van. A donorban meg sajnos nem hangszórósak a zsebek, de egy ilyet azért lehet találni, nem olyan ritka.
- Kormánytartó konzol. Az enyémen sikerült egy csavart eltörnöm.
- Két tanksapka, új, nem használt darabok.
- A légkondit már említettem
- A Jaguar 6 Cylinder Engine Overhaul (Including I.R.S. and S.U. Carburettors) című könyvet is említettem már.
- Egy indexkacsoló. Az enyém működik, de a kar krómozása sérült. Egyszerűbb volt így, és alkalmi volt a vétel.
- Egy pár felső kerékdob lemez
- Egy adag rozsdamentes csavar STIG'S STAINLESS FASTENERS boltjából
- Egy másik adag rozsdamentes csavar a Totally Stainlesstől.
Ezt a két csavarszaküzletet szúrtam ki magamnak, mert a collos csavarokból nagy a választékuk. Első próbára mindkettőtől megrendeltem, ami ott olcsóbb volt, vagy nem volt a másiknál. Most már megvan a csavarok nagy része, a maradékot is rendelem a napokban terv szerint. Bele sem merek gondolni, mennyit költöttem csak csavarokra eddig...
- Egy eredeti Radiomobil első hangszóró készlet Jaguar XJ6 S1-hez. Nem hittem a szememnek, amikor megláttam az ebayon. Viszont le is ütöttem. Csodálatos készlet, minden vicik-vacakkal, ami az első ajtóba a hangszórók beépítéséhez kell, beleértve a hangszórót is. A hagszórórácsok sajnos feketék, én az eredeti gyári króm rácsokat akarom felrakni, úgy hogy mikor 88Tibi panaszkodott, hogy neki sajnos nincs eredeti hangszórórácsa, csak olyan, amin a hangszóró gyártójának a neve van, nekiadtam.
- Egy benzinszűrőt egy Jaguar MKII-ből. Ez a benzinszűrő gyakorlatilag megegyezik a korai XJ6 S1-ével, de nem elzárható. A csapban meg van egy gumigyűrű, amiben nem tudok megbízni, ezért döntöttem egy régebbi, nem elzárható mellett. Nagy szükség nem nagyon van az elzárási lehetőségre, a késői S1-esen a másik típusú szűrő sem elzárható.
- Egy nagy csomag S1 alkatrész, egy tételben vásárolva. Ebben van minden, a hátsó lámpáktól a krómkeretes sebesség mérő órán keresztül két első féktárcsáig. Ami kellhet, kimazsolázom, a többi eladásra fog kerülni. Mert például minek nekem 4 ablaktekerő, mikor motorosak az ablakaim?