A kormányoszlop lett a következő áldozat. Már egy ideje ott figyelt a sarokban, de valahogy mindig inkább kikerültem. Én sem értem, miért. Most azonban annyira nem volt kedvem a belső kilincsekkel foglalkozni, hogy nekiálltam.
Az S1 kormányoszlopa már biztonsági kormányoszlop, ütközés esetén össze tud rogyni, nem nyársalja fel a vezetőt. Az oszlop külső részén van egy könnyített rész, ami össze tud roppanni, a kormányrúd meg tele van kardánkeresztekkel, hogy engedje a tengelyirányú elmozdulást is.
A szétszerelés közben csak a gyújtáskapcsoló-kormányzár okozott fejtörést. A kormányzár kiszerelését az S1 gépkönyvében nem találtam meg, az S2 gépkönyvében benne van, de annyira hihetetlen volt, hogy a neten is utánanéztem. A felerősítés egy speciális csavarral van megoldva, aminek a normál feje letörik, ha eléggé meghúzták, és csak egy sima kerek fejű csavar marad utána, minden slicc nélkül, leginkább egy szegecs fejére hasonlít. Nehezítés képpen még az egész egy csőben van, aminek a nyílása elé belóg egy lemez. Természetesen ez a tolvajok ellen van, nem az egyszeri autószerelők idegesítésére. Végül is, egy pontozó és egy kalapács segítségével aránylag könnyen kijött.
A múltkoriban, a csomag részeként hozzájutottam egy S1 kormányzárhoz is, most néztem, hogy az nem teljesen olyan, mint az enyém. Az S1-hez kétféle kormányzár volt, az enyém a későbbi.
Érdekes, hogy a csúszóérintkező, amelyik a kormányrúdra viszi át a kürt áramkörét, eléggé el van kopva. Ezt a kormánykereket elég sokat forgatták már!