Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Az elmúlt egy év II.

2009.10.14. 00:14 Miszter07

Előzmények: Az elmúlt egy év

Már egy ideje gondolkodtam, hogy ideje lenne megint az éves összefoglalónak. Ma rákukkantottam a tavalyira, és látom, hogy ma van a napja.

Akkor álljunk neki, megpróbálom a felújítás második évét is egy kicsit összefoglalni, értékelni.

Az előző évi összefoglalóban említettem, hogy azt a bejegyzést külföldön írtam, ahol munka ügyben tartózkodtam. Akkor már sejtettem, de még nem volt biztos, hogy véglegesen kiköltözök. Mire november végén hazautaztam, már biztos voltam. Innentől kezdve minden munkát a kocsin az határozott meg, hogy mire az új munkahelyemen a megállapodás szerint kezdenem kell, akkorra a szétszereléssel végezzek, a kasztni a lakatosnak elő legyen készítve, illetve találjak egy elég őrült lakatost, aki elvállal egy rozsdás öreg angol autót. Szerencsére mindkettő sikerült!

December elejétől március végéig szinte naponta dolgoztam a kocsin. Leginkább munka után, de márciusban gyakorlatilag kivettem az összes időarányos szabimat, aminek jó részét szintén a szereléssel töltöttem. Jóóóó volt:)

Tulajdonképpen, amit megbolygattam, az mind rosszabb állapotban volt, mint aminek kinézett. Ez egyrészt visszaigazolta azon döntésem helyességét, hogy teljes felújítás legyen, másrészt sajnos több idő lesz, míg újra úton lesz a bestia. Harmadrészt meg úgy kellett nekem, mert ahogy a művelt német mondja, „Never touch the running system”!

Az alkatrész beszerzéssel is haladtam előre. Nemhiába van annyi bejegyzés a vásárlásokkal kapcsolatban! De néhány alkatrész csak nem akar előkerülni, legalábbis elfogadható áron. Pillanatnyilag az alábbiakat vadászom, ha valaki tud segíteni, szívesen veszem.

- Jobb első sárvédő. Ezt már többször említettem, ebayon, bontókban nincs, egy új, vagy egy eredeti, nem használt darab, vagy akár egy jó állapotú is aranyárban van. Kaptam olyan ajánlatot, hogy a sárvédő, és egy készlet színezett üveg többe lett volna, mint a kocsi vételára. Annyira azért nem kell, a lakatos egy javítóívvel meg tudja oldani, de egyszerűbb lenne, ha nem kellene ezzel sz.rakodni.

- Felső kerékdob lemez(? Upper stoneguard). Néhány éve leállították a gyártását. A fene érti miért, mert ez az alkatrész azonos mindhárom szériánál, időjárásnak, felverődő köveknek kitett alkatrész, szinte mindegyik autón rohadt, ráadásul sérül a sárvédővel együtt karambolnál, tehát viszonylag sok kell belőle. Érdekességképpen, egyszer láttam az ebayon a présformáját, de túl sokba került nekem. Pedig elég komolyan elgondolkodtam, hogy meg kellene venni. Hogy nem csak az én problémám, az mutatja az, hogy az egyetlen darab, ami az elmúlt évben felbukkant újonnan az ebayon, az eredeti árának több, mint ötszöröséért lett leütve. Én valahol a négyszeres árnál adtam fel. Mindenesetre már mondogatom a lakatosnak, hogy kellene egyet gyártani:)

- Radiátor felső kereszttartó. A múltkoriban már polemizáltam egy sort a légszűrő rendszer rejtélyén. Azóta szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy a kocsi eredetileg az egyszerűbb rendszerrel volt ellátva, valamelyik előző tulaj jutott hozzá egy környezetkímélőbb rendszerhez, csak nem szerezte meg az összes alkatrészt, valószínűleg tájékozatlanságból. Mikor befejezte az átalakítást, akkor döbbenhetett rá, hogy néhány dolog még hiányzik, aztán hagyta a fenébe az egészet. Úgy döntöttem, én végigcsinálom, és beszerzem a szükséges hiányzó alkatrészeket. Hogy miért? Egyszerű, tetszik az elv, számomra ez egy kis technikai csemege:)

- Egy készlet színezett üveg. Ez annak idején feláras extra volt, ennek megfelelően nem nagyon van belőle a bontókban. Az ebayon is csak színtelen darabok bukkantak fel eddig. Amit egy helyről kaptam árajánlatot, az nevetségesen sok volt, annyiért marad a színtelen. És még elmagyarázza, hogy nagy gondossággal és óvatossággal kell kiépíteniük. Ja persze, én meg most jöttem le a falvédőről. Az első-hátsó szélvédőt öcsémmel ketten egy óra alatt kaptuk ki, úgy, hogy először csináltuk, és az öcsém ráadásul bölcsész. Szerintem akartak a kelet-európai marhán keresni egy kis extra pénzt...

Van még más is, de ezek vannak a bevásárló listám elején, a többi inkább apróság.

Na megint az anyagbeszerzéssel untatok itt mindenkit. Higgyétek el, én is unom, de akkor is meg kell csinálni:)

Most akkor ott állunk, hogy a kocsi kosárban (zöldséges ládában, kartondobozban, szekrény tetején, pincepolcon), a kasztnin dolgozik a lakatos. Legutolsó hír szerint le lett homokolva. Remélem, kapok nemsokára képeket is...

Az elkövetkező év kínkeserves lesz. Bár úgy tűnik, lassan itt is megteremtem annak a lehetőségét, hogy egy-egy kisebb darabon tudjak dolgozni, de a nagyobb elemeket, mint például a futómű, vagy a motor, otthon kell valahogy megoldanom. És itt jön a következő nehéz kérdés. Csinálni, vagy csináltatni. Én szeretném csinálni, hisz az egészbe jórészt azért vágtam bele, hogy barkácsolgathassak rajta. Nekem ez a relaxáció. Csak így kétlaki életet élve elég kevés időt tudok erre áldozni. Így meg félő, hogy nagyon elhúzódik a felújítás. Csak lesz majd valahogy...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr931448815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása