Előzmények: Ajtó-ablak, Ajtó-ablak II, Ajtó-ablak III.
Nem tudtam ellenállni a kísértésnek...
Megvettem a Jaguarokhoz való Lucas alkatrészkatalógus 1969-es kiadását is. Jól mutat a '70-es és a a '71-es mellett:)
Mint az előző bejegyzésben említettem, ezen a héten nem sok időm maradt a kocsira egyéb problémák miatt. Csak a szombat délután jutott erre a célra, akkor is inkább pakolgattam, már sokminden volt szana-szét, féltem, hogy valami megsérülhet vagy elkeveredhet. Nem is nagyon akartam szerelni addig amig öcsém barátja meg nem érkezik, mert megbeszéltük, hogy a Pannónia oldalkocsi elköltözik a garázsbol, mivel nem használható (rugótöréses), nekem meg útban van. Eddig elfért, de a következő körben már jön ki a motor, benzintankok, kipuffogó rendszer, nincs annyi hely, ami elég lenne. Már így is kisajátítottam anyu gadróbszobájnak a felét alkatrész tárolásra:) (Na jó, oda csak a belső berendezés, burkolatok, ülések kerültek. Meg a villamos dolgok, az üvegek, a ...)
Míg vártuk a havert, elpakoltam, beszélgettünk öcsémmel, és még mindig nem jött. Elkezdtem közben a szélvédő és a hátsó ablak kiszedésének a lehetőségét tanulmányozni. Nagyon óvatos voltam, az ablakokban a feszítő betét fölött van egy két részből álló krómozott díszcsík, amit arany árban mérnek. Nagyon féltem, nehogy tönkretegyem, mert bár nem a legjobb ezeknek a díszbetéteknek az állapota, annyira nem rossz, mint amennyibe a cseréjük kerülne. Elovastam a gépkönyvben, hogy mi a javaslat, de a neten találtam olyan véleményt is, hogy a legjobb késsel átvágni a gumikédert.
Megpiszkáltam kézzel a kis fedőlapocskát alul, ami a diszcsík két részénél az illesztést takartja. Lejött. Megpiszkáltam a felsőt is. Az is lejött. Óvatosan elkezdtem kiemelni a díszcsíkot. Könnyen jött. Elkezdük kihúzni a feszítőbetétet. Az is könnyen kijött. A gumikéder és a kasztni között végighúztunk egy csavarhúzót, hogy a letapadásokat felszedjük, majd óvatosan kinyomtuk az üveget. Mit ne mondjak, 10 perc alatt a motorháztetőn feküdt a szélvédő! Én voltam a legjobban meglepve...
A másik meglepetés az volt, hogy a lemez a szélvédő sarkaiban nincs is annyira elrohadva, inkább felületi a rozsda. Igaz, a felhólyagzott részt még nem vakartam meg alaposan...
A sikeren felbuzdulva nekiestünk a hátsó ablaknak is. Az is kint volt hamar.
A hátsó ablak gumija már nagyon rossz állapotban volt. Inkább porlott, mint szakadt. Valószínüsítem, hogy ez még az eredeti gyári gumi lehett. Annyi biztos, hogy ez az ablak nem volt kint, amikor átfestették korábban. A szélvédő kint volt akkor, a gumi is jobb állapotban volt, szerintem ezt cserélték.