Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Boltoljunk! II.

2009.09.07. 00:17 Miszter07

Előzmények: Boltoljunk!, Rohan az idő, Bevásárlás elhalasztvaBevásárlólista

 

Az előző részben azokkal a boltokkal foglalkoztam, amelyek végül is a nagyobb rendeléseimet kapták. De ezek mellett még többekkel üzleti kapcsolatba keveredtem. Most ezek a boltok következnek, talán érdekes lehet a tapasztalatom másoknak is.

Érdekes módon a saját tapasztalataim nagyrészt megegyeznek azzal, amit másoktól hallottam, tehát elmondható, hogy amelyik cég jól dolgozik, az egyenletesen jó, ahol meg döcögősebb az ügyintézés, ott fel lehet készülni erre előre. De semelyik sem volt tisztességtelen, vagy próbált meg átverni, szóval, csak néhány helyen nem olyan sima az üzletmenet, mint máshol.

Kezdjük a múlt évi árajánlat kérésekkel:

A sértődős cég a John Gordon volt. Egyébként teljesen korrektek és segítőkészek, vettem már tőlük az ebayon keresztül alkatrészeket ez előtt és ez után is. Korrekt árak, jó szállítás, de inkább a ritkább alkatrészeknél jönnek nálam számításba most már.

A drága bolt az egyetlen magyar, amit megkerestem, az Angloparts volt. Tőlük is vásároltam már alkatrészeket, teljesen korrekt és segítőkész kiszolgálás, csak az árak magasak, legalábbis a Jaguarnál, a többi márkát, amivel foglalkoznak, nem tudom. Viszont ne feledjük, hogy ők Magyarországon adják át az árut, nincs vele bajlódás, nem kell fuvart szervezni, aggódni az átváltási arányok alakulása miatt, szóval meg van nekik is a helyük.

A Martin Robey-t egy általam megbízható forrás javasolta, mikor doblemezt (remélem ez a jó szó az upper stoneguard panelre) kerestem. Mivel az oldalon nincs levelezési cím, a kapcsolatfelvételnél található üzenővel próbáltam meg felvenni velük a kapcsolatot. Hetekig semmi válasz. Ekkor attól, aki ajánlotta ezt a céget, kaptam egy nevet és az email címét, amire írva már kaptam választ. Több alkalommal is kerestem őket, de mindig olyan érzésem volt, hogy legyek megtisztelve, hogy szóba állnak velem. Végül is vettem tőlük 8 gumigyűrűt a torlólevegős szellőző rudazatához. Profi ügyintézés, gyors szállítás, e tekintetben maximálisan elégedett vagyok velük. Doblemezt viszont azóta sem sikerült szereznem, a gyártását vagy egy-két éve leállították, beszerezhetetlen. A lakatosommal alkudozok, hogy kalapáljon ki egyet nekem.

A beszerzési listámból 39 tételt az SngBarratt nem tudott szállítani. (Nem tudom, mondtam-e már, de a teljes lista 223 tételt tartalmazott, úgy hogy abból 39 nem is olyan rossz.) Ezekkel az alkatrészekkel még megkerestem néhány céget, valamit mindegyik tudott szállítani, és mindnél volt egy, amit csak ő tudott, úgy hogy elosztottam a rendelést. Meg ki is akartam próbálni ezeket a cégeket, és ehhez ezek a kisebb rendelések jó alkalmat kínáltak.

A David Mannerst szintén ajánlották, azokkal a szavakkal, hogy egy olyan cég, ahol odafigyelnek a vevő elégedettségére. Szintén nincs az oldalukon levelezési cím megadva, a kapcsolati formulát használva szintén nem kaptam választ. Azt ajánlótól szintén kaptam egy nevet és egy email címet. Itt azonban már más kanyart vett a történet, mert ahogy a kapcsolatfelvétel megtörtént, tényleg meg tudom erősíteni, hogy korrektek, gyorsak és segítőkészek.

Itt el kell gondolkoznom rajta egy pillanatig, hogy miért lehet, hogy ahol email cím van megadva, még ha az úgy is kezdődik, hogy info@..., akkor mindenütt kaptam választ, ahol pedig egy kacsolatfelvételi formula van, onnan nem jött semmi. Ezek a formulák rögtön a szemetesládába továbbítják az üzeneteket?

Végeztem az angol boltokkal, térjünk át a németekre. A németeknél is elég népszerűek a Jaguarok, és a veteránozás is, vannak cégek, ahol foglalkoznak ezeknek az öreg XJ6-osok alkatrészeivel is. A német boltoknál nekem külön nehezítés, hogy nem beszélem a nyelvet, de mivel mindkettő, amelyet megkerestem rendelkezik angol nyelvű oldallal is, gondoltam, ez nem lehet probléma. Tévedni emberi dolog...

A két német cég közül az Oldtimer Veteranen Shop volt a kevésbé problémás. Bár megrendeléskor kértem szállításra is ajánlatot, valamint kértem a lehetséges fizetési módok ismertetését, egyszer csak kis cetli várt a postaládában, hogy csomagom érkezett utánvéttel. Nem cifrázták túl, de az utánvét és a DHL majd' megduplázta a rendelés értékét.

A másik cég a Limora volt. Na a mai napig sem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek, ha erre a cégre gondolok. Minden angol levelemre németül válaszoltak. Talán egyre nem, de abban nem is volt lényegi információ. Mindegy valamit azért csak értek germánul is, a lényeget csak-csak kiszedegettem, amit meg végleg nem értettem, azt meg egy barátom lefordította. Csak azt nem értem, miért tartanak fent angol nyelvű honlapot...

Szóval, a megrendeléskor itt is kértem a szállításra is ajánlatot, valamint kértem a lehetséges fizetési módok ismertetését. Megkaptam megint az előző levelüket. Abból nekem sok nem derült ki, gondoltam, küldik ők is utánvéttel. Meg is jött a csomag, de csak a szállítási díjat kellett ott hagynom a postán. Írtam is nekik, hogy akkor most mi is van, és megadtam az adatokat a fizetéshez. (Az angoloknál egyszerűen ment, elküldtem a megfelelő bankkártya adatokat, lerántották a pénzt szállítási díjastól, jött a cucc, nem volt probléma.) Majd kaptam egy felszólító levelet postán jóval később, természetesen németül, hogy nem fizettem ugyan már, fizessek. Bár utálom az átutalásos fizetést, így fizettem, azóta csöndben vannak. Pedig várom, hogy jelentkezzenek, mert csak a fele cuccot szállították le, a többire mondták, hogy majd ha megérkezik. Természetesen, mikor az árajánlatot kértem, akkor kértem szállítási határidőket is, de nem jelezték, hogy néhány tételt csak valamikor később tudnak szállítani. Elég egy amatőr társaság benyomását tették rám:)

Ezeket a boltokat a továbbiakban is arra szándékozom használni, hogy ritkább alkatrészeket szerezzek be, ami már máshol nincs, ezekben meg esetleg egy-egy tétel elfeküdt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr931365007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása