Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Kérdések

2012.05.22. 23:41 Miszter07

Ma beszéltem a lakatossal, a kasztni kész, jó idő esetén a jövő hét pénteket céloztuk meg a szállítással. Amellett, hogy nagyon örülök, és várom, mint a kisgyerek a karácsonyt, próbálom összeszedni, hogy mik is legyenek a következő munkálatok, milyen sorrendben rakjam össze, mi hiányzik még.

A futóműveket kellene a minél előbb a kasztni alá rakni. Az első futóművel nincs is különösebb probléma, de a hátsónál a difiben ki kellene cserélni a tömítéseket. Ehhez meg kellene egy mérőóra.

1. kérdés: Milyen pontosságú mérőóra kell? A 0,01mm pontosságúakból még vannak elfogadható árúak, de a 0,001mm pontosságúak ára horribilis.

A fékekkel kapcsolatban két kérdés is van:

2. kérdés: Mi legyen a féknyergek felületkezelése? Itt a féknyereg festék és a galvanizálás között kellene választani. Mindkettőnek látom előnyét és hátrányát, bár egyre jobban hajlok a galvanizálás fele.

3. kérdés: Milyen fékfolyadék legyen? Csábító a DOT5-ös szilikon bázisú fékfolyadék, mert nem eszi a fényezést, de problémás lehet, hogy nem veszi fel a vizet, a fékbe bejutott víz összeáll, ez helyi korróziót okozhat, illetve elfagyhat.

De mielőtt a futóműveket a helyére raknám, a kocsi aljára fel kell szerelni a fék és az üzemanyag csöveket. Itt nincs is sok probléma, fékcsövekből vettem egy komplett készletet, az üzemanyag csöveket meg a Hefal kft napok alatt legyártja, ha kell.

Inkább a hővédő pajzsok miatt fáj a fejem.

4. kérdés: Mi legyen a hővédő pajzsokkal? A legkönnyebb megoldás a régiek visszaszerelése lenne, de ezt legszívesebben mellőzném az azbeszt miatt. És ha ezt a megoldást is választom, akkor is ott van az eltűnt hátsó futómű feletti pajzs problémája. Bár ez akár el is hagyható, inkább zajvédelmi funkcióját látom.Ez a zajvédelem meg akár belülre is elhelyezhető. A másik megoldás lenne, ha találnék valami olyan hővédő anyagot, amelyik megfelelően formázható, a pajzsok formája nem bonyolult, nem tűnik nagy problémának a legyártása. Valami olyan kellene, amelyik kb annyira alakítható, mint egy alumínium lemez.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr894532863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2012.05.23. 13:46:24

Feknyergek feluletkezelese: Mindketto.
Eloszor galvan, aztan festek. Meg nem fog artani, de vigyazz, valassz valami jo festeket, ne jard meg ugy mint en, hogy kezdhetem elolrol.
Mindenkeppen csereld le a fekdugattyukat savallora. Ugyes esztergalyos kell hozza, mert a felulete szinte tukor simasagu (0.8-1.6 max erdesseg), ennel tobb nem lehet, mert akkor nem fog jol tomiteni. Viszont lehet, hogy egy kevesbe ugyes esztergalyos azt mondja, ezt csak koszorulessel lehet eloallitani. A fek, ami berohad eloszor egy auton, ha hosszabb ideig all, ezert javaslom a savallo dugattyut.

Difi hezagolashoz meroora. Ha elviszed egy szakihoz, aki difikkel foglalkozik, neki biztos akad, velemenyem szerint 0.001 kell.

Hovedo pajzs. Szerintem rakd vissza a regit - ha megfelelonek iteled az allapotat, vagy gyartasd le aluminiumbol. Az en automon a hovedo pajzsok aluminiummal bevonatolt vasak - szerencsere csak 2 van belole es az is kicsi. Aztan 1 helyen van azbeszt: a benzinkalyha szigetelese az utaster fele, marad.

Miszter07 2012.05.23. 21:05:37

A galvánnal kapcsolatban továbbra is az a problémám, hogy a vékony furatokban mekkora korróziót okoz a savazás, és azt miként fogom kitakarítani. Ahova hordom a cuccaimat galvanizálni, említették, hogy lehet dupla rétegben is galvanizálni, szerintem ide azt fogom kérni.

A rozsdamentes fékdugattyúk már megvannak, az enyémhez szerencsére lehet ilyeneket kapni, de tudok egyébként olyan esztergályost, aki le tudja gyártani.

A mérőórán még agyalok. Tudsz egy jó szakit, aki ért a difikhez? Nekem egy Salisbury difi van a kocsi alatt, ez egyébként nem egy ritka típus, bár az enyém önzáró, ami egy kicsit ritkább.

vonschwarcz 2012.05.25. 21:49:10

Ugyan nem értek hozzá, így bátran kibicelek, de műszaki ismereteim szerint a 70-es években nem alkalmaztak túlzottan nagy pontosságot, a 0.01mm pontosság gyanúsan elég.

A dot5-öt felejtsd el. Úgy tudom nem keveredik mással csak dot5-el, ha valamely alkatrész előtte látott fékfolyadékot sose tudod megtisztítani. Én nem használnék sokkal jobbat, mint amire tervezték. Dot4 valószínűleg értelmes kompromisszum.

Sajna bármennyire is szeretnéd, a tervezést nem nagyon lehet felülírni és jobbá tenni.

null1 2012.05.26. 20:32:50

Én a hiányzó hővédőmet, - ami a benzincsövet védte volna a vezető lába alatt- egy darab lemezből vágtam. Talán duralu, de lehet, hogy bádog. Ha kevésnek látszik, esetleg lehet rá ragasztani olyan lángálló/hővédő anyagot, amit az építőiparban használnak és 0.5mx1m darabokban adják. (csak drága)

Miszter07 2012.05.27. 22:08:11

@vonschwarcz: A fékrendszerből csak a féknyereg öntvények maradnak meg, az összes többi elem új, szóval nem igazán emiatt fáj a fejem, és gondolkozok, hogy legyen-e DOT5-ös fékfolyadék.

Miszter07 2012.05.27. 22:09:02

@null1: Valami ilyesmiben is gondolkozok, de mivel lehet a hővédő anyagot az alura ragasztani?

null1 2012.05.28. 17:00:40

@Miszter07: Én ragasztottam palmatex-el is, bár elől a kipufogó mellett ezt nem biztos, hogy meg merném tenni. A gépháztetőben megtettem. Jól bírja. Lehet szegecselni is ha sok időd van. :))
mérőóra: úgy láttam a gépkönyvben, hogy a megadott tűrések 0.001"-ban vannak. Ebből kiindulva bőven elég a 0.01mm-s óra.

Virago_1000 2012.06.12. 13:41:41

@null1: milyen vastag ez a hovedo anyag? Tudsz adni 1 linket? koszi.

null1 2012.06.13. 08:34:05

Linket nem, de talán SOLFLEX tűzgátló lapnak hívták.
2-3 mm a vastagsága ami elég kevés, ezért alá ragasztottam vmelyik texsa termékből és az egészet aluminium szalaggal résmentesítettem. Néhány évet már kibírt.

bet7 2012.08.31. 13:51:35

Miszter07 !
Magával ragadó olvasmányban van részünk...hála ezért. Egy hasonló felújításon töröm a fejem...
Szeretném megkérdezni, hogy mi lesz a guruló bak sorsa? Esetleg átvehetném-e, ha már nincs rá szükség?
Köszönöm!

Miszter07 2012.08.31. 18:28:57

@bet7: A bakkal nincs semmi terv, eddig a szétvágását terveztem.

Ha tudod használni, viheted. Szeretném, ha októberben kikerülne a kocsi alól, de lehet, hogy december-január lesz belőle.

Milyen autó alá kellene?

bet7 2012.09.01. 16:36:46

@Miszter07: Én egy serie III - ast szeretnék megvenni és azt az atomjaira bontani...
Jól jönne a bak is és a tapasztalataid is...
egyszer megnézném az autód!
Nem tudom lehet-e itt elérhetőséget cserélni...az én címem a bet7@freemail.hu
A későbbiekben ott közvetlenebb kapcsolatban lehetnénk.
süti beállítások módosítása