Előzmények: Az elmúlt egy év, Az elmúlt egy év II.
Uristen, már három éve van meg a kocsi! Tulajdonképpen hol is állok akkor most a harmadik év végén? Hááát, egy halom rozsdás vas közepén. Mikor megvettem, nem gondoltam volna, hogy ennyi idő múlva nem lesz forgalomba a járgány.
(Tulajdonképpen csúszok ezzel a bejegyzéssel, mert a kocsit egy héttel korábban vettem, de most állok neki másodszor is megírni, mert mikor már kész voltam az előzővel, már csak fényképeket keresgéltem, akkor véletlenül elveszett az egész. Őszintén szólva eléggé elment a kedven a bejegyzés megírásától, kellett egy kis idő, míg kihevertem.)
Az elmúlt egy év legnagyobb eredménye, hogy az új lakhelyemen is meg tudtam teremteni a kissebb munkák elvégzésének lehetőségét. Azért ezekből is van sok, és azért haladok előre. A problémám a nagyobb darabokkal van, ezeket nem tudom magammal cipelni, és az időnkénti kéthetes Magyarországi otthol tartózkodásaim alatt sokszor nem tudok mindent megoldani. A munkafolyamatok egymásra épülnek, és sokszor hosszabb idő, míg valami elkészül, nem fér be minden az adott két hétbe, így egy-egy alkatrész elkészítése nagyon hosszú időt is igénybe vehet.
Amit viszont nagyon unok, az az alkatrészek tisztítgatása. Meg a drótkorongozás. Alig várom, hogy ezekkel végezzek, de még csak épp belestem Augiász istállójának az ajtaján. Kezdem érteni, hogy miért hagyják abba sokan a kasztni kilakatolása után egy-egy autó felújítását. (Mennyi ilyenbe bele lehet botlani!) Sokan csak ekkor szembesülnek a költségek elszaladásával, és a belefektetendő energiával. Gyakorlatilag egy olyan típusnál, amelyikből lehet aránylag kedvező áron jó állapotút is találni, nem éri meg egy ilyen szintű restaurálás. Mint például az enyémnél:)
A kasztni készül rendületlenül, lassan de biztosan halad vele a mester. Nemsokára színt kell választanom, amiben nem is az a nehéz, hogy milyen szímű legyen - mert bordó lesz - hanem az, hogy nincs gyári színminta lapom, ami alapján a helyes gyári árnyalatot ki lehetne keresni. Ha nem sikerül szereznem, akkor rábökök majd a nekem tetsző árnyalatra, ami egyébként saccra egy kicsit sötétebb a gyárinál.
A másik terület, amivel folyamatosan foglalkozom, az az alkatrész beszerzés. Mát túlvagyunk a kaszni elemeken, abból az utolsó darabokat, egy pár felső kerékdob lemezt most sikerült lőnöm az ebayen, a múlt évi kívánságlistám gyakorlatilag meglett, csak a színezett üvegekkel kell még dolgozni, de azzal meg ráérek. De nem akarom ezt a bejegyzést is vásárlási felsorolássá változtatni, az elmúlt idők beszerzéseit majd egy külön posztban foglalom össze.
A következő egy évben a lassító tényezők ellenére is látványos eredményeket várok, bár kész még biztos nem lesz. De talán jobban fogok tudni haladni, mint az elmúlt egy évben.