Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Az elmúlt egy év III.

2010.10.16. 23:04 Miszter07

Előzmények: Az elmúlt egy év, Az elmúlt egy év II.

 

Uristen, már három éve van meg a kocsi! Tulajdonképpen hol is állok akkor most a harmadik év végén? Hááát, egy halom rozsdás vas közepén. Mikor megvettem, nem gondoltam volna, hogy ennyi idő múlva nem lesz forgalomba a járgány.

(Tulajdonképpen csúszok ezzel a bejegyzéssel, mert a kocsit egy héttel korábban vettem, de most állok neki másodszor is megírni, mert mikor már kész voltam az előzővel, már csak fényképeket keresgéltem, akkor véletlenül elveszett az egész. Őszintén szólva eléggé elment a kedven a bejegyzés megírásától, kellett egy kis idő, míg kihevertem.)

Az elmúlt egy év legnagyobb eredménye, hogy az új lakhelyemen is meg tudtam teremteni a kissebb munkák elvégzésének lehetőségét. Azért ezekből is van sok, és azért haladok előre. A problémám a nagyobb darabokkal van, ezeket nem tudom magammal cipelni, és az időnkénti kéthetes Magyarországi otthol tartózkodásaim alatt sokszor nem tudok mindent megoldani. A munkafolyamatok egymásra épülnek, és sokszor hosszabb idő, míg valami elkészül, nem fér be minden az adott két hétbe, így egy-egy alkatrész elkészítése nagyon hosszú időt is igénybe vehet.

Amit viszont nagyon unok, az az alkatrészek tisztítgatása. Meg a drótkorongozás. Alig várom, hogy ezekkel végezzek, de még csak épp belestem Augiász istállójának az ajtaján. Kezdem érteni, hogy miért hagyják abba sokan a kasztni kilakatolása után egy-egy autó felújítását. (Mennyi ilyenbe bele lehet botlani!) Sokan csak ekkor szembesülnek a költségek elszaladásával, és a belefektetendő energiával. Gyakorlatilag egy olyan típusnál, amelyikből lehet aránylag kedvező áron jó állapotút is találni, nem éri meg egy ilyen szintű restaurálás. Mint például az enyémnél:)

A kasztni készül rendületlenül, lassan de biztosan halad vele a mester. Nemsokára színt kell választanom, amiben nem is az a nehéz, hogy milyen szímű legyen - mert bordó lesz - hanem az, hogy nincs gyári színminta lapom, ami alapján a helyes gyári árnyalatot ki lehetne keresni. Ha nem sikerül szereznem, akkor rábökök majd a nekem tetsző árnyalatra, ami egyébként saccra egy kicsit sötétebb a gyárinál.

A másik terület, amivel folyamatosan foglalkozom, az az alkatrész beszerzés. Mát túlvagyunk a kaszni elemeken, abból az utolsó darabokat, egy pár felső kerékdob lemezt most sikerült lőnöm az ebayen, a múlt évi kívánságlistám gyakorlatilag meglett, csak a színezett üvegekkel kell még dolgozni, de azzal meg ráérek. De nem akarom ezt a bejegyzést is vásárlási felsorolássá változtatni, az elmúlt idők beszerzéseit majd egy külön posztban foglalom össze.

A következő egy évben a lassító tényezők ellenére is látványos eredményeket várok, bár kész még biztos nem lesz. De talán jobban fogok tudni haladni, mint az elmúlt egy évben.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr812376894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vonschwarcz 2010.10.21. 22:25:52

A színt miért nem kérded meg jaglovers-en? Szerintem egy pillanat alatt megjönne a Pantone vagy RAL kód vagy akármilyen más festékkód ami alapján festenek.

Miszter07 2010.10.21. 22:29:18

Jó kérdés, nem jutott eddig az eszembe:)

Virago_1000 2010.12.07. 22:50:27

Haladsz vele azert, en is drotkorongozok nagy boszen mar 3 honapja, es mar faraszto, pedig nekem nem is kell a kasznihoz nyulnom! Ja, amugy egy Tatrat csinalok.

Miszter07 2010.12.07. 23:00:14

Milyen Tatrat csinálsz? A múltkor láttam egy T87-est fellelési állapotban, a restaurálás megkezdése előtt.

Virago_1000 2010.12.08. 19:25:29

Igen, keepitretroe a gep, ismerjuk egymast szemelyesen. Enyem a (majdnem) utolso modelljuk, a 613-as. (a legutolso a bezaras elott a 700-as volt, ami nem mas, mint egy nagyon erosen faceliftelt, atmaszkirozott 613-as).
1990-es evjarat, de eszmeletlenul tudnak rohadni, a csavarok sorban tornek el...

Miszter07 2010.12.08. 22:23:03

Valóban Keepitnél láttam a T87-est:)))

A berohadt csavar meg a betört csavar ismerős, sokat kínlódtam és is ezzel a problémával. Türelem és türelem, meg sok csavarlazító, akkor sok kijön, mondjuk volt olyan, amelyet két hétig locsolgattam.

Ami nekem bevált, az egy olyan speciális csavarlazító, amelyik lehűti az anyagot, emiatt jobban be tud szivárogni, és ilyenkor egy kisebb, de hirtelen rántásra megtörik a rozsda. Utána mehet bele a normál csavarlazító. Nem csodaszer, de a menthetelennek ítélt csavarok felénél használt.

Virago_1000 2011.04.25. 00:43:23

@Miszter07: Hello miszter!
Ritkan olvasom a blogodat, es akkor egy jo nagy adagot, mint peldaul most is. Iden bevallom meg nem is olvastam.
Haladok en is a Tatraval, lassan de biztosan (remelem) bar volt kozben egy kozepful gyulladas ami tartott vagy 2 hetig, meg egy serules: a drotkorong szinte szettepte a kezem, szerintem a nyoma megmarad egy par evig... de felepultem, 4 het mulva mar tudtam fogni rendesen.
Szoval.
Azert irok, hogy meg tudnad e irni ennek a csavarlazitonak a markajat, illetve, hogy hol tudok beszerezni?

Virago_1000 2011.04.25. 00:49:17

Aztan a masik.
Cimboram, akinek a telken all a Tatra-kaszni es a motor (a tisztitando, apro felujitando dolgok vannak nalam, nala, a segitsegevel szedtuk szet-rakjuk ossze a gepet) vett 1 Jaguar X300-as XJR-t.
Vezethettem, fenomenalis elmeny volt. Eszmeletlen lapos es szuk (!!) de ez nekem tetszik benne. Es hat egy igazi vadallat, o cserelt benne backing plate-t ami valami ontveny a kompresszor szelepenel, tehat tobb levego megy be, es ez +60 LE, valamint most keszul cserelni a kompresszor meghajto ekszijtarcsajat nagyobbra tehat no a kompresszor fordulatszama, plusz LE....
Alapbol 320....
Annyira hatassal volt ram az az auto hogy elkezdtem nezegetni a hirdeteseket, nem engedhetnem meg magamnak, meg minek, nem tudnam hova tenni, de megis tetszik nagyon....

Miszter07 2011.04.25. 18:42:24

@Virago_1000: Az XJR-nek X306 a kódja. Nem tudom, szerintem nem olyan szűk az X300-as. Tudom, egy 4.0-ás változatot használok:)Viszont tényleg lapos, de autópálya tempónál, amikor a légellenállás már döntő befolyással van a fogyasztásra, 10 alatt eljárok vele.

Miszter07 2011.04.25. 18:43:34

@Virago_1000: Utánakérdezek, nekem egy nagykerből hozza a barátom, aki ott dolgozik.

Virago_1000 2011.04.26. 18:11:08

@Virago_1000: A csavarlazito tenyleg nagyon erdekelne.
A Jaguar kodjat, amit vezettem, nem tudom akkor, de soros 6 hengeres kompresszoros, nem a v8-as volt.

Miszter07 2011.04.27. 00:48:21

@Virago_1000: Az 1995-97 soros 6 hengeres az X300, a soros kompresszoros az X308, a 1998-2003 V8 az X308.

Miszter07 2011.05.03. 21:55:04

@Miszter07:

Az egyik féle csavarlazító, amit haszálok, az ez:

www.szakalmetal.eu/de/Product_sheets/MOTIP_Csavarlazito.html

A mási fajta nem kapható boltban, hívd fel a nagykert, ők megmondják, hogy tudsz vásárolni ilyet:

www.novatio-group.com/hu/content/products?gid=5&did=648&sps=shock
süti beállítások módosítása