Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Féééék

2010.05.01. 00:06 Miszter07

Először is, kimaradt az előző bejegyzésből, hogy végre két hónapnyi levelezés és egyeztetés után végre megérkezett Magyarországra a múlt nyári rendelésem második részlete, amiben a lakatos számára is vannak kasztnielemek, hogy tudjon tovább haladni. Sajnos több megrendelt, és tavaly visszaigazolt alkatrészt közben nem tudtak már beszerezni, ez egyenlőre inkább bosszantó, de később lesz még ebből probléma.

Az első csereporlasztóból is kiszedtem közben a bimetál elemet, ami legnagyobb bánatomra sokkal ramatyabb állapotban van, mint a másik. De azért használható, és ez a lényeg.

Mivel a gyújtáselosztóval elakadtam, elővettem egy új alkatrészt, a fékpedál-fékszervó-főfékhenger együttest, amit annak idején egyben szereltem ki. Mivel azt a jó tanácsot kaptam, hogy a főfékhengerből lehetőleg inkább preferáljam az újat, ezt leszereltem, majd úgy ahogy volt, félreraktam. Van kilátás egy eredeti használatlan főfékhengerre, ha az tényleg megjön, akkor ezzel már nem játszok tovább. Szétválasztottam a szervót és a fékpedált is, egyenlőre a fékpedál mechanikának álltam neki. Természetesen itt is elakadtam, és itt is egy általam most az itteni felszerelésemmel kiüthetetlen stift akasztott meg. Bezzeg otthon a jó felszerelt garázsomban ez egy említésre sem méltó rutin szerelési művelet lett volna...

A szervónak gondolkodtam, hogy nekiálljak-e. A Jaguaros könyvek mind azt írják, hogy ne piszkáljuk, cseréljük egyben. Utána érdeklődtem, nem egy nagy művészet szerelni, úgy hogy egyenlőre szétszedem, és megnézem, mi nem jó benne, mert az biztos, hogy nem működött, de hogy a szervó a hibás, vagy a vákuum rendszerben volt valami gebasz, azt a szétszerelés előtt nem már nem jártam utána.

A legnagyobb meglepetést a fékfolyadék tartály okozta. Miután óvatosan szétszedtem, az úszó darabokra morzsolódott a kezemben. Közelebbről megnézve, egy borosüveg parafadugója volt. Háááát...

Mindeközben természetesen több-kevesebb lelkesedéssel pucolgatom az alkatrészeket, és vásárolgatok az ebayon.

A Burlentől megrendeltem azokat az alkatrészeket a porlasztókhoz és az AED-hez, amit a múltkor elfelejtettem, illetve rosszul rendeltem.

Miután elment a rendelés, nézegettem azt a csomagot, amiben mindenféle csavarok és egyéb kopó-fogyó-rozsdásodó alkatrészek vannak a HD típusú porlasztókhoz. Igen ám, de a HD8-ason a többitől eltérően három helyett négy csavar rögzíti a harangokat, viszont a csomagban csak hat csavar van, három az úszóházhoz, három a haranghoz. Hát, eldurrant az agyam, és rendeltem egy ebay kereskedőtől 12 rozsdamentes csavar. Majd ezek mennek a haranghoz, a többi az úszóházhoz.

Az ebayon sikerült vennem két ajtó kapcsolót a belső világításhoz. Nem teljesen olyan, mint az enyém, más a csatlakozó, de szerintem átalakítható, és az enyémek között vannak sérültek.

Jött még #6-os rugós és belső fogazott alátét. Tulajdonképpen a rugósat rendeltem az AED miatt, de mint kiderült, elmértem magam, úgy hogy most nyomozok #8-as után.

Végre sikerült vennem egy hibátlan, NOS ablakemelő kapcsoló borítást. Az enyémmel sajnos csúnyán elbántak, már régóta nézegettem, hogy jó lenne egy új.

Lassan tele vannak a polcok szétszerelés, a tisztítás és a felújítás különböző fokozataiban levő alkatrészekkel. Lassan már össze is kellene rakni valamit:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr371965658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása