Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Aluminium te fényes

2008.06.14. 21:33 Miszter07

A hét, amikor nem tudtam a kocsival foglakozni fizikai valójában, az ablaktörlő motor körül forgott. Úgy néz ki, sikerült megoldást találni. Sikerült rátalálni egy angol cégre, amelyik foglalkozik Lucas ablaktörlőmotorok felújításával, és alkatrészeket is árul. Ehhez a tipushoz is van alkatrésze, igaz használt. Úgy tűnik, tényleg nincs ebből utángyártás:( Ezenkívül várok még egy magyar címet is, ahol jó esélyem lehet a problémám megoldására.

Elmentem végre venni egy-két szükséges felszerelést a garázsba. Kellett már egy emelő, hogy rendesen meg tudjam emelni a kocsit, és az alvázon is el tudjak kezdeni tájékozódni. Jött két bak is, mert csak emelőn, alátámasztás nékül veszélyes a kocsi alatt dolgozni. Nem hiszem, hogy mellel ki tudnék nyomni másfél tonnát. Vettem még egy keresztkulcsot, hogy legyen mivel leszedni a felniket, mert jó lenne a kerékdobokban is körülnézni már. Kellett egy új szerelőlámpa is, mert a másik meghibásodott, és a hagyományos stekklámpa nem fér oda mindenhova. Jó, Tesco gazdaságos volt, de azért egy fél évnél bírhatta volna tovább is. A szerelőlámpa mellett a másik mai szerzeményem, amit azonnal használatba is vettem, az egy lábpumpa volt.

Nme tudom miért, de a bal oldalon mindkét kerék leengedett, már szinte a felniken állt a kocsi. Az új pumpával rögtön neki is álltam, tapostam rendesen, de egy idő után azt hittem, nem fúj semmit. Fújt szegény, de ez egy olcsóbb kis pumpa, a gumi meg nagy, kellett nyomkodnom egy ideig, hogy legyen látszata. Lett is, ahogy nőtt a nyomás a gumiban, a pumpa úgy gondolta, őt mégsem erre gyártották, és elkezdte a henger és a gumitömlő csatlakozásánál a kerék helyett a szabadba nyomni a levegőt. Amennyire tudtam, utána húztam, de így is szelelt. Kínkeservesen felfújtam úgy-ahogy a két bal oldali kereket, de a pumpa megy vissza az üzletbe.

Már tegnap elkezdtem bontani az aluminium díszeket. Ennek egyetlen, de elég nyomós oka volt, Freetz-t végre elvállalta, hogy rendbeteszi az aluminium részeket, és extrában még a műanyag lámpabúrákat is lepolírozza. Freetz hivatásszerűen foglakozik aluminium polírozással, úgyhogy ha valakinek van ilyen problémája, keresse nyugodtan (polirozas@gmail.com).

Először a középkonzol borítását bontottam le. Ez két részből áll, az egyik rész az ablakemelő kapcsolókat takarja, a másik a tulajdonképpeni középkonzol borítás. Sajnos a kapcsolók borítóját közelről megnézve látszik, hogy ezzel is durván elbántak. Hajlok a feltételezésre, hogy ez ugyan az a jóember volt, aki a rádiót is szerelte, ugyanis az antanna a borítás alatt vezet, ki kellett szerelni a kábel behúzásához. Az ablakemelő kapcsolók tartópaneljét műanyag anyákba hajtott csavarok rögzítik a középkonzol takaróhoz. Sajnos az egyik anya, ami a tartópanelbe van bepattintva, eltörhetett, egy nem megfelelő méretűvel pótolták, emiatt a panel bal felső sarka nem a megfelelő helyzetben áll, és akadályozhatta a kapcsolók mozgását. A jóember egyszerűen segített ezen, kireszelte a felesleget, de ehhez egy satuba foghatta. Szóvan a sarkokban nyomások a takarólemezben, a bal alsó kapcsoló helye felbővítve. A legnagyobb bánatomra ez is menthetetlen. A középkonzol takaró talán menthető, meglátjuk.

Kiszereltem a hátsó szellőző takaróját is, amelyik a középkonzol hátsó részére van erősítve. Ez aránylag könnyen kijött, csak a tárolódobozt és a kartámaszt kellett leszedni, hogy hozzáférjek hátulról is. Leszerelés után a fűtésrendszer szabályozógombjait nagyjából újra összeszereltem, ezt a részt még nem akarom bántani.

A küszöbök borítását is lebontottam, azok is aluminiumból vannak. (Csak jóval később, a harmadik szériánál térnek át a rozsdamentes acél borításra.) Ezek, ahhoz képest hogy mi a feladatuk, jó állapotban vannak, szerencsére ezeket sem kell cserélni.

A nap befejezéseként nekiálltam az eddig felgyűlt, már megtisztított alkatrészeket festeni. Sok nem volt, az akkumulátor rögzítő kerete már régen várja a festést, ezen kívül a pótkerék lefogató csavar alkatrészeit kellett még lefesteni. Mégegyszer átpucoltam az alkatrészeket, majd benzinben zsírtalanítottam. Sajnos a Budaprimer alapozóval eddíg nem dolgoztam, kellett egy kis idő, míg rájöttem, miként viselkedik. Pucolhatom le megint az elsőnek lefestett darabot...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr74520614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása