A hét, amikor nem tudtam a kocsival foglakozni fizikai valójában, az ablaktörlő motor körül forgott. Úgy néz ki, sikerült megoldást találni. Sikerült rátalálni egy angol cégre, amelyik foglalkozik Lucas ablaktörlőmotorok felújításával, és alkatrészeket is árul. Ehhez a tipushoz is van alkatrésze, igaz használt. Úgy tűnik, tényleg nincs ebből utángyártás:( Ezenkívül várok még egy magyar címet is, ahol jó esélyem lehet a problémám megoldására.
Elmentem végre venni egy-két szükséges felszerelést a garázsba. Kellett már egy emelő, hogy rendesen meg tudjam emelni a kocsit, és az alvázon is el tudjak kezdeni tájékozódni. Jött két bak is, mert csak emelőn, alátámasztás nékül veszélyes a kocsi alatt dolgozni. Nem hiszem, hogy mellel ki tudnék nyomni másfél tonnát. Vettem még egy keresztkulcsot, hogy legyen mivel leszedni a felniket, mert jó lenne a kerékdobokban is körülnézni már. Kellett egy új szerelőlámpa is, mert a másik meghibásodott, és a hagyományos stekklámpa nem fér oda mindenhova. Jó, Tesco gazdaságos volt, de azért egy fél évnél bírhatta volna tovább is. A szerelőlámpa mellett a másik mai szerzeményem, amit azonnal használatba is vettem, az egy lábpumpa volt.
Nme tudom miért, de a bal oldalon mindkét kerék leengedett, már szinte a felniken állt a kocsi. Az új pumpával rögtön neki is álltam, tapostam rendesen, de egy idő után azt hittem, nem fúj semmit. Fújt szegény, de ez egy olcsóbb kis pumpa, a gumi meg nagy, kellett nyomkodnom egy ideig, hogy legyen látszata. Lett is, ahogy nőtt a nyomás a gumiban, a pumpa úgy gondolta, őt mégsem erre gyártották, és elkezdte a henger és a gumitömlő csatlakozásánál a kerék helyett a szabadba nyomni a levegőt. Amennyire tudtam, utána húztam, de így is szelelt. Kínkeservesen felfújtam úgy-ahogy a két bal oldali kereket, de a pumpa megy vissza az üzletbe.
Már tegnap elkezdtem bontani az aluminium díszeket. Ennek egyetlen, de elég nyomós oka volt, Freetz-t végre elvállalta, hogy rendbeteszi az aluminium részeket, és extrában még a műanyag lámpabúrákat is lepolírozza. Freetz hivatásszerűen foglakozik aluminium polírozással, úgyhogy ha valakinek van ilyen problémája, keresse nyugodtan (polirozas@gmail.com).
Először a középkonzol borítását bontottam le. Ez két részből áll, az egyik rész az ablakemelő kapcsolókat takarja, a másik a tulajdonképpeni középkonzol borítás. Sajnos a kapcsolók borítóját közelről megnézve látszik, hogy ezzel is durván elbántak. Hajlok a feltételezésre, hogy ez ugyan az a jóember volt, aki a rádiót is szerelte, ugyanis az antanna a borítás alatt vezet, ki kellett szerelni a kábel behúzásához. Az ablakemelő kapcsolók tartópaneljét műanyag anyákba hajtott csavarok rögzítik a középkonzol takaróhoz. Sajnos az egyik anya, ami a tartópanelbe van bepattintva, eltörhetett, egy nem megfelelő méretűvel pótolták, emiatt a panel bal felső sarka nem a megfelelő helyzetben áll, és akadályozhatta a kapcsolók mozgását. A jóember egyszerűen segített ezen, kireszelte a felesleget, de ehhez egy satuba foghatta. Szóvan a sarkokban nyomások a takarólemezben, a bal alsó kapcsoló helye felbővítve. A legnagyobb bánatomra ez is menthetetlen. A középkonzol takaró talán menthető, meglátjuk.
Kiszereltem a hátsó szellőző takaróját is, amelyik a középkonzol hátsó részére van erősítve. Ez aránylag könnyen kijött, csak a tárolódobozt és a kartámaszt kellett leszedni, hogy hozzáférjek hátulról is. Leszerelés után a fűtésrendszer szabályozógombjait nagyjából újra összeszereltem, ezt a részt még nem akarom bántani.
A küszöbök borítását is lebontottam, azok is aluminiumból vannak. (Csak jóval később, a harmadik szériánál térnek át a rozsdamentes acél borításra.) Ezek, ahhoz képest hogy mi a feladatuk, jó állapotban vannak, szerencsére ezeket sem kell cserélni.
A nap befejezéseként nekiálltam az eddig felgyűlt, már megtisztított alkatrészeket festeni. Sok nem volt, az akkumulátor rögzítő kerete már régen várja a festést, ezen kívül a pótkerék lefogató csavar alkatrészeit kellett még lefesteni. Mégegyszer átpucoltam az alkatrészeket, majd benzinben zsírtalanítottam. Sajnos a Budaprimer alapozóval eddíg nem dolgoztam, kellett egy kis idő, míg rájöttem, miként viselkedik. Pucolhatom le megint az elsőnek lefestett darabot...