Előzmények: Ablakmosó-ablaktörlő, Ablaktörlő motor, Végálláskapcsoló, És megint az ablaktörlő motor, a régi ismerős, Régen írtam
Megint sikerült tetemes hátrányt felhalmoznom a blogírásban. Megpróbálom rövidebb, de sűrűbb bejegyzésekkel utolérni magam. Ezért kezdjük rögtön a legfrissebbel, aztán ahogy jön:)
Ma végre összeraktam az ablaktörlő motort. Először a kenőzsír miatt halasztottam el az összerakást, majd a végálláskapcsoló vezetékei jelentettek akadályt.
A megfelelő színkódolt vezetékek beszerzése nem is volt olyan egyszerű. Az ember gondolja, van az a autóvillamossággal foglalkozó boltokban. Hát nincs. Legalábbis Magyarországon nincs, ott, ahol néztem. Sima, egyszínű vezetékek vannak, de kétszínűt legfeljebb rendelésre hoznak, de akkor is csak 200m-es bundot. Na ez egy kicsit sok lett volna nekem, inkább megrendeltem Angliából, ahol találtam olyan boltot, ahol adnak méterre. Bónuszként találtam itt jó áron vezeték és csőrögzítő bilincseket rozsdamentes kivitelben.
A végállás kapcsoló forrasztása olyan nem szeretem munka volt. Ilyenkor az ember születési hibásnak érzi magát, hogy csak két keze van, és az sem tűzálló. A csehszlovák piszolypáka pedig nem az a finom darab, és még nehéz is. De végül is sikerült szépen felforrasztanom a vezetékek mindkét végét.
Az összerakás közben csak egy-két alátét helyén kellett egy kicsit gondolkodni, de a szétszereléskor készített fényképek segítségével azok is a helyükre kerültek a végére.
Helyes volt a koncepció, hogy olyan szinten fényképezek mindent, hogy a képek alapján össze is lehessen rakni az alkatrészeket. Ezek nélkül a képek nélkül sokkal több idő lenne az összerakás, bár igaz, hogy a szétszerelést azért észrevehetően lassította.
Viszont a fényképeket látni is kell, nem csak nézni, ez akkor lett világos, mikor a szakaszos törlés végállás kapcsolóját akartam a legvégén felcsavarozni. A belső oldalról kell, bonthattam félig vissza a mechanikát.
Itt megint tartsunk egy kis szünetet. Mint említettem, ez egy S2-be való motor. Az S1 és az S2 motorja között a különbség éppen a fentebb említett szakaszos törlés végállás kapcsolója, de a felerősítésének a helye az S1 motorján is ott van. Nem is értem, miért nem tettek az S1-be is szakaszos törlést, miért csak két, egy gyors és egy lassú fokozata van az ablaktörlőnek.
És mivel a gépkönyv tanácsának megfelelően nem spóroltam a gépzsírral, a végére sikerült nekem is könyékig összekennem magam. Nem baj, ennek zsírban kell futnia.
Egy dolgon vacillálok még, és ez pedig a címkéjének a visszaragasztása. Ez nem eredeti Lucas motor, hanem Unipart gyártmányú. A Lucasokon, meg amennyire láttam, nincs címke. Meg nem is tudom, mivel ragasszam vissza...
Már csak azt remélem, hogy működni is fog:) Ahhoz képest, hogy milyen kis alkatrész, eddig elég sok fejfájást okozott.