Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Ablaktörlő motor, talán utoljára?

2011.05.07. 23:43 Miszter07

Előzmények: Ablakmosó-ablaktörlő, Ablaktörlő motor, Végálláskapcsoló, És megint az ablaktörlő motor, a régi ismerős, Régen írtam

Megint sikerült tetemes hátrányt felhalmoznom a blogírásban. Megpróbálom rövidebb, de sűrűbb bejegyzésekkel utolérni magam. Ezért kezdjük rögtön a legfrissebbel, aztán ahogy jön:)

Ma végre összeraktam az ablaktörlő motort. Először a kenőzsír miatt halasztottam el az összerakást, majd a végálláskapcsoló vezetékei jelentettek akadályt.

A megfelelő színkódolt vezetékek beszerzése nem is volt olyan egyszerű. Az ember gondolja, van az a autóvillamossággal foglalkozó boltokban. Hát nincs. Legalábbis Magyarországon nincs, ott, ahol néztem. Sima, egyszínű vezetékek vannak, de kétszínűt legfeljebb rendelésre hoznak, de akkor is csak 200m-es bundot. Na ez egy kicsit sok lett volna nekem, inkább megrendeltem Angliából, ahol találtam olyan boltot, ahol adnak méterre. Bónuszként találtam itt jó áron vezeték és csőrögzítő bilincseket rozsdamentes kivitelben.

A végállás kapcsoló forrasztása olyan nem szeretem munka volt. Ilyenkor az ember születési hibásnak érzi magát, hogy csak két keze van, és az sem tűzálló. A csehszlovák piszolypáka pedig nem az a finom darab, és még nehéz is. De végül is sikerült szépen felforrasztanom a vezetékek mindkét végét.

Az összerakás közben csak egy-két alátét helyén kellett egy kicsit gondolkodni, de a szétszereléskor készített fényképek segítségével azok is a helyükre kerültek a végére.

Helyes volt a koncepció, hogy olyan szinten fényképezek mindent, hogy a képek alapján össze is lehessen rakni az alkatrészeket. Ezek nélkül a képek nélkül sokkal több idő lenne az összerakás, bár igaz, hogy a szétszerelést azért észrevehetően lassította.

Viszont a fényképeket látni is kell, nem csak nézni, ez akkor lett világos, mikor a szakaszos törlés végállás kapcsolóját akartam a legvégén felcsavarozni. A belső oldalról kell, bonthattam félig vissza a mechanikát.

Itt megint tartsunk egy kis szünetet. Mint említettem, ez egy S2-be való motor. Az S1 és az S2 motorja között a különbség éppen a fentebb említett szakaszos törlés végállás kapcsolója, de a felerősítésének a helye az S1 motorján is ott van. Nem is értem, miért nem tettek az S1-be is szakaszos törlést, miért csak két, egy gyors és egy lassú fokozata van az ablaktörlőnek.

És mivel a gépkönyv tanácsának megfelelően nem spóroltam a gépzsírral, a végére sikerült nekem is könyékig összekennem magam. Nem baj, ennek zsírban kell futnia.

Egy dolgon vacillálok még, és ez pedig a címkéjének a visszaragasztása. Ez nem eredeti Lucas motor, hanem Unipart gyártmányú. A Lucasokon, meg amennyire láttam, nincs címke. Meg nem is tudom, mivel ragasszam vissza...

Már csak azt remélem, hogy működni is fog:) Ahhoz képest, hogy milyen kis alkatrész, eddig elég sok fejfájást okozott.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr462886236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása