Lassan elértem ahhoz a ponthoz, hogy a motorhoz és a futóműhöz is hozzá kell nyúlnom, más már egyszerűen nem nagyon maradt. Még korábban kérdeztem Keepitretrot, hogy mit érdemes még megnézni, mielőtt ezt a részt is darabjaira robbantanám. Egy kompresszió mérést javasolt. Meg is beszéltük ma reggelre a vizsgálatot. Tegnap délután. Gondoltam, akkor be is indítjuk a gépet, meghallgatjuk utoljára. Régen volt indítva, valamikor a múlt nyár elején, ha jól emlékszem.
Munkaidő után rohanás haza, felmarkoltam a benzinkannát, vettem 5 liter 95-öst, mert már nem sok benzin lehett benne. Visszaraktam a vezető ülést, mert mégiscsak könnyebb indítgatni az ülésen ülve, mint a padlólemezen. Akku a helyére, és ráadtam a gyújtást, de még nem indítottam. Vártam, hogy az AC mit csinál, kell-e bele az 5 liter benzin. Ugyanis, az AC elég hangosan működik, ha viszont az álló motornál felnyomta a rendszert, elhallgat.
Lassult, majd újból teljes sebességgel kezdett kerepelni. Na mondtam, mehet bele a benzin. De nagyon benzin szag volt. Túlságosan is. Egy rövid pillantás a karbik környékére elég volt a szag forrásának a megállapításához. Illetve ahhoz, hogy folyik a benzin valahonnan. A légszűrő háztól elég nehéz ehhez a részhez hozzáférni, úgy hogy légszűrőház le. Mindkét karbiból folyt a benzin. De nem annyira, mint amennyit láttam lentebb. Végignézegetve a csöveket, az egyik el volt repedve.
Mivel elég hosszú volt, kivágtam egy darabot, majd megpróbáltam rátolni a csatlakozóra. Ahogy toltam felfele, úgy repedt hosszába. Próbáltam egy kicsit nagyobb átmérőjű és rugalmasabbnak tűnő csőből levágni egy darabot, és azzal toldani, de ez sem segített. Végül nagy nehezen, épp hogy, de sikerült annyi ép részt találni, hogy nem spriccelt mellette a benzin. De még mindig folyt a porlasztókból visszafele. Próbáltam mozgatni ezt-azt, hátha, de az SU porlasztókat nem is ismerem igazán, meg nem is akartam nagyszervízbe kezdeni pont a szétszerelés előtt.
Nem baj, kompresszió méréshez amúgy sem kell...
Reggel nekiláttunk a mérésnek. Illetve előtte ki kellett iktatni az AC pumpát. Már nem a gyári elektromos csatlakozója van, egyszerűen egy csokival van bekötve a tápja. Próbáltam kicsavarni, nem ment, úgy hogy nemes egyszerűséggel elcsíptük a vezetéket.
Kompresszió mérő be, én indítóztam, Keepit nézte a műszert, elvégre mégiscsak az övé. Pislogott felém laposakat, majd közölte, hogy bizony, 3 a kompresszó:( Rögtön az egyes hengerben. Egy magas kompressziójú motornál. Szomorú lettem...
A többi henger nincs ilyen rossz állapotban. A mért értékek:
1. henger: 3
2. henger: 8,1
3. henger: 9
4. henger: 10
5. henger: 10
6. henger: 9,4
Érik a teljes motorgenerál. Hogy végül is, mi a probléma, azt már csak a hengerfej levétele után tudjuk meghatározni, akkor lessz a következő konzultáció.