Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Beszakadt csavarok napja

2008.06.21. 22:00 Miszter07

Kedden végre volt időm, elszaladtam az Anglopartshoz a régebben megrendelt krómkeretekért a fordulatszám mérőre és a kilométer órára. Megjött a kesztűtartó záram is, ezennel megvan minden, ami kell a műszerfal felújításához. Egyenlőre bizonytalan, hogy mikor állok neki, van sürgősebb dolog is egyenlőre.

Sikerült a tönkrement pumpát is kicseréltetnem, most kb. jó a nyomás az összes kerékben.

Megjött egy újabb ebay szerzemény, egy fekete, Daimlerbe való középkonzol takaró. Ez is vadonat új, mint ami a múltkor jött, csak ez végre kézi váltóshoz való. A sorsa attól függ, hogy Freetznek sikerül-e rendbe hozni az eredetit.

Újabb kísérletet tettem tegnap a pótkerék lefogató csavar tányérjának a lefestésére. A múltkor nem sikerült rendesen, lepucoltam. Lefestettem megint, majd lepucoltam. Lefestettem megint, majd lepucoltam. Egyre siralmasabb lett. Nem vagyok egy ecsetművész, de ennyire nem vagyok béna. Az olcsó ecset lenne a hibás? Végül is könnyebb valamit hibáztatni, mint beismerni, hogy egyszerűen ügyetlen vagyok:) Vettem egy jó minőségű ecsetet, amivel ma elsőre sikerült az alapozás. Jövő hét végén jöhet a fekete festék. Szerencsére abból szórósat vettem:)

Múltkor említettem, hogy gyűjtöm összefele a polírozandókat, nekiláttam tegnap leszerelni a világítótesteket. Illetve elég lett volna csak a műanyag búrákat, de ha már nekilátok, gondoltam jobb, ha leszerelem teljesen, mert a lakatolás-festés miatt előbb-utóbb úgy is le kell kapni. A tolatólámpák leszerelésénél annak idején már kaptam egy kis ízelítőt, hogy mi vár rám, akkor is beszakadt egy csavar. Most sem folytatódott másképpen, majd' midegyik lámpánál volt valami. Ma reggel el is mentem venni egy csavarkihajtó készletet, de sikerült két csavarba két csavarkihajtót beletörni, viszont egyet sem tudtam cserében kicsavarni. Remélem, a lakatosnak lesznek majd ötletei, miként szedje ki ezeket.

Jobb első index: A búra három csavarjából egy hiányzik, egy beletört. A lámpatest belül sérült. Egyenlőre még nem szereltem le a lámpatestet, de már cserére irányoztam elő.

Bal első index: A búra egyik csavarja betört. Szintén letört a lámpatest egyik csavarja, pedig csavarlazítóval bőségesen megszórtam, és óvatosan próbáltam meg leimátkozni a csavart. Szintén cserélni kell.

Jobb és bal külső fényszórók: Ezek nem eredeti fényszórók, a Lucas (mondjon már valaki egy jó magyar megnevezést a "sealed beam"-re) fényszórókat kicserélték Bosh halogén betétekre. Nagyon üdvözlendő átalakítás, csak megint kérdéses, hogy a veteránvizsgán lessz-e belőle probléma. Itt kijött az összes csavar, a fényszóró betétek állapota kiváló, a többinél megfontolom, hogy csere, vagy felújítás.

Jobb hátsó lámpa: Szerencsére ez is gond nélkül kijött. A króm sérült, de ezt eddig is tudtam. Gondolkodok az újrakrómoztatásán, de egyenlőre vannak kétségeim, hogy miként lehet szétszedni a lámpatestet, mert minden szegecselve van.

Jobb hátsó macskaszem: Két csavar tartja, a hátsó lámpa nyílásán keresztül lehet elérni. Épp, hogy befér az ember keze. Az egyik csavar hiányzott, a másik meg nem volt nagyon ráhúzva, könnyel leszedtem.

Bal hátsó lámpa: A lámpatestet 3 keresztfejű csavar rögzíti. 2 kijött, a harmadiknál kinyíródott a slicc a fejben. Pedig hozzá való csavarhúzót használtam. A fejet megfúrtam, a csavarkihajtóval megpróbáltam megmozdítani, erre a fej letört. Gondoltam nem baj, legalább ki tudtam szedni a lámpát. Kapott a megszorult csavar bőven a csavarlazítóból, majd megpróbáltam a csavarkihajtót. Óvatos voltam, mert előtte egyet már beletörtem a tolatólámpa csavarjába. De nem tudtam elég óvatos lenni, ebbe is beletörtem. Valószínűleg félre van kapatva a csavar, ami a rozsdával karöltve mozdíthatalanná teszi a helyzetét.

Bal hátsó macskaszem: Itt nem volt olyan szerencsém, mint a másiknál. A collos csavarhoz a 6-os kucs kicsi, a 7-es nagy volt. Addig-addig próbálgattam, hogy mégis csak sikerül valahogy, míg beejtettem a villáskulcsot a benzintank alá. Úgy eltűnt, hogy nem is láttam, hozzáférni meg reménytelen. Majd ha le kell bontani a benzintank alsó borítását, legfeljebb akkor fog előkerülni. Dugókulcsból van 6.5-ös fejem, de ehhez egy 1/4"-os kar kellene. Nekem csak 1/2"-os volt, az átalakítóvan együtt meg már nem fért el a benzintaktól. Miután beejttem a villáskulcsot, elmentem, és vettem egy 1/4"-os hatókart, (úgy is akartam már régebben is venni,) ezzel már gond nélkül kijött.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr1532792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zar116 · http://WWW.TRANSAXLE.HU 2008.06.22. 10:16:27

Öreg csavart megáztatni előtte jódarabig (egy nap) csavarlazítóban, rozsdaoldóban, petróleumban, WD40-ben stb.
Betört csavarra anyát hegeszteni.
Megfelelő szerszámokat használni (nem kínlódni a metrikus szerszámokkal a colos környezetben).
Megfelelő, jó minőségű, márkás szerszámkészleteket beszerezni, mielőtt hozzáfogni, mert kínlódás és gányolás lesz a vége.

rocketrider 2008.06.22. 11:36:18

"egyenlőre" azt jelenti: egyforma méretűre (pl. vágni)

Alfás 2008.06.22. 11:38:18

Szeretem az ilyen " ügyeskezű " amatőröket. Mindent
elbaltáz,majd a lakatos megoldja felkiáltással.

BIG666 · http://www.e-type.hu 2008.06.22. 16:17:04

Ha még nem is drágát (mondjuk nekem pl. a King Tony bevált), de feltétlenül vegyél inches (colos) szerszámkészletet. Később meg fogsz nélküle bolondulni. (habár a leírás alapján már most sem egyszerű a helyzeted...)
Érdekes egyébként, hogy a csavarkihajtókkal én is ráfaragtam többször is - most már inkább két napig cavarlazítózok meg rozsdaoldózok - bár már nemnagyon kell.

Miszter07 2008.06.22. 23:26:36

Alfás, köszönöm az értékes hozzászólásodat. Egy olyan profitól mint te, érdemes lenne tanulni. Remélem, egy olyan reménytelen amatőr, mint én, felcsippenthet egy-egy szemet tudásod elhullajtott morzsáiból.

(Bár meglepődnék, ha vennél annyi fáradságot, hogy elmagyarázd, mi az a minden amit elbaltáztam, hogy lehett volna elkerülni, és ha már megtörtént, miként lehetne javítani. Fikázni ugyanis egyszerűbb...)

Miszter07 2008.06.22. 23:31:02

BIG666, tervbe van véve egy rendes collos szerszámkészlet megvásárlása. Tudsz valami jó forrást?

A csavarkihajtó, amit vettem szerintem hamar tört. Annyira nem erőltettem a dolgot. Sajnos a legtöbb esetben a csavarlazító sem lett volna megoldás, mert a búráknál csak a csavar fej látszik. Mindenesetre meglepett, hogy milyen gyenge minőségűek a csavarok, alig erőltetésre vagy a slicc nyíródott el, vagy eltört. Ha a lakatoláshoz nem is értek, de a csavarok terén van azért tapasztalatom...

BIG666 · http://www.e-type.hu 2008.06.23. 08:25:13

Sajnos nem igazán tudok segíteni. Ami inchesből kell (dugokulcs, villáskulcs, menetmetsző és vágó), én azt egybe vettem meg a sarki boltban, csak az a sarok Coventry-be volt...
Ismerősök a www.pumabridge.hu/puma/index.php szokták igénybe venni a Genius szerszámokhoz, illetve a www.uni-max.hu/ -ot, állítólag ezek árban még elfogadhatóak és minőségben is már elmennek.

Miszter07 2008.06.24. 00:08:51

Kössz BIG. A multkor pont nézegettem, hogy majdem annyi a repjegy Angliába oda-vissza fapadossal, mint az ablaktörlő motorom postaköltsége ugyan arra a távra. Mi az nekem kiugrok Conventrybe:)

ommm 2008.06.26. 15:29:47

Miszter07:

www.ccw-tools.com/

esetleg segíthet.

Miszter07 2008.06.27. 00:12:41

Kössz Ommm, megnézem.

ommm 2008.06.27. 09:31:55

Ha mást nem, legalább konkrét készlet nevét/típusjelzését/stb. megnézheted. Úgy már könnyebb keresni.
süti beállítások módosítása