Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Hétvégi munka

2008.02.18. 00:16 Miszter07

Most egyszerre írok a hétvége fő tevékenységéről. Ezt a két napot főleg annak szenteltem, hogy tisztába jöjjek vele, milyen állapotban vannak is a krómozott alkatrészek.

Az XJ6 látványának - mint annyi más hasonló autónál - a krómozott részek fontos részét képezik. Ennek megfelelően sok van és nagy felületen. Végigkúsztam az egész autót egy ronggyal, egy tubus krómtisztítóval, és egy stekklámpával. A végére igen lehangoló lett a lista. Hibátlan króm nincs. Jó állapotú is kevés, a legtöbb króm sérült, ki kell cserélni, vagy újra kell krómoztatni. Attól tartok, nem lessz olcsó mulatság. Végül is megérdemlem, az összes Jaguar vásárlással foglalkozó írás úgy kezdődik, de legalábbis a második tanács az, hogy nézzük meg a krómok állapotát! Alaposabban meg kellett volna néznem...

A hamutálaknál is, amiket annak idején, mikor kiszereltem, jó állapotúnak ítéltem, ma megtisztítva, megvizsgálva, arra a következtetésre jutottam, hogy jó lenne mindhármat cserélni. Ugyebár ezek voltak az első alkatrészek, amiket kiszereltem. Remélem, nem fogják szimbolizálni a kocsi sorsát. Nem tagadom, egy kicsit nekikeseredtem, vagy inkább elgondolkoztam, hogy mekkora fába is vágtam a fejszémet, ami nem is igazából fejsze, hanem csak olyan kisbalta?

Azért, hogy ne legyen annyira negatív a kép, ért sikerélmény is, ha nem is akkora. nekiláttam megtisztítani a megkerült akkumulátor rögzítő keretet, és elmosni az ablakmosó tartályt.

A keret meglepően rozsdás volt, valószínűleg kapott néha egy kis akkusavat, mást nem tudok elképzelni, ami miatt ennyire gyalázatos állapotba kerülhetett. Egyszer, valószínűleg egy nagyobb akkumulátor miatt megvágták az elülső oldalát, és felfeszegették, ez is elég randa munka. A fellelt nyomok alapján eredetileg fekete lehett, de valamikor, valószínűleg már akkor is rozsdásodhatott, fehérrel átfestették. Csak kíváncsiságból nekimentem drótkoronggal, és legnagyobb megelégedésemre szépen pucolta lefele a festékmaradványokat és a rozsdát. Egy baj volt csak, iszonyúan porolt. Emiatt abbahagytam, drótkefével leszedtem a nagyját, lekentem rozsdaátalakítóval. Majd ezután megyek rajta végig drótkoronggal.

Az ablakmosótartály néhány óra Ultrás vízben való ázás után meglepően tiszta lett, pedig előtte elég reménytelen kinézete volt. Még tisztogatom egy kicsit, de alapvetően már most is megfelelő lenne.

Mint a kereten, mint az ablaktörlő tartályon látszott valamiféle gumialkatrész nyoma, valami olyasmi, mintha az ablakmosó tartály nem közvetlenül a fémre csúszna rá, hanem egyfajta gumiágya lenne...

Kiszereltem ma a hátsó üléseket is. Ezt már a múltkor megkezdtem, amikor a kalaptartót építettem ki, de akkor nem tudtam, hogy hova rakjam. Ez a probléma megoldódott, úgy hogy először nagy nehezen megtaláltam, hogy merre van az a két csavar, ami fogja a támlarészt. Hát el volt rejtve, nehéz volt hozzáférni, de megoldottam. Utána nagy nehezen rájöttem, hogy az ülőlapot is tartja két csavar. Mikor kiszedtem az ülőlapot, csak rájöttem, hogy én pont az ellenkező sorrendben csináltam, mint ahogy kellett volna. Először az ülőlap, ennek a csavarjai hozzáférhetőek, ha az ember tudja, merre keresse, majd a háttámla, amit már gyerekjáték kiszedni, ha az ülőlap kint van.

A kiszerelt ülést először is bekentük Nívea krémmel, hogy a kiszáradt bőrt puhítsa. Kapott jó alaposan, ráfért. Hagyjuk most, igya csak be, aztán szerintem még egyszer-kétszer meg fogjuk ismételni, mikorra a bőr már elég puha lessz ahhoz, hogy továbbléphessünk.

Az ülés alatt megtaláltam a biztonsági öv rögzítő csavarjának a krómozott alátétjeit. Valószínűleg akkor ejthették be az ülés mögé, amikor a hangszórókat szerelték be.

A másik dolognak amit az ülés mögött találtam már koránsem örültem ennyire. A bal hátsó kerékdob belső részén is van egy rohadás...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr10343594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

raffay 2008.02.19. 01:03:08

jó a blog! :)
egy kérdésem van:
mennyi volt a kocsi ára? :)

Miszter07 2008.02.19. 14:17:24

Indiszkrét a kérdés:)

Ezeknek az S1 XJ6-oknak az ára ebben az állapotban valahol 3-5000 euró körül van a németeknél. (Lásd www.mobile.de)Kis hazánkban ennél egy kicsit magasabb szokott lenni, de lehet alkudni:)

raffay 2008.02.20. 00:27:35

köszi, nézegetem mobile.de-t csak franc se akar bajlódni a behozatallal :P

amúgy egy barátommal fogunk közösen restaurálni, még nem eldöntött, hogy milyen típust pontosan, de gondoltunk xj6-ra is
az alapötlet egy vw bogár lett volna, de nézegetve az ilyen jellegű blogokat más típusok is kezdenek megtetszeni :)

bogár előnye, hogy extra olcsó
alapkocsi 100-300 között
alkatrész van dögivel, és kb félingyen :)

jag és bmw előnye, hogy képvisel valamit, amit egy bogár nagyon nem, csak sajnos 3szor annyiba kerül :(

Miszter07 2008.02.20. 00:48:11

A mobile.de-t azért ajánlottam, mert onnan azért elég jól meg lehet saccolni egy-egy típus kinálatát, illetve a hozzá tartozó árakat. Én is amiatt vettem inkább itthol autót, mert nem akartam bajlódni a behozatallal. Magával a behozatal adminisztrációs része nem sok, inkább a kinti keresgélést és a szállítást akartam én megúszni.

Ha nincs restaurálási tapasztalatotok, akkor, bár nehezen mondom ki, nem ajánlom a Jaguart. Én nem bánom, mert beleszerettem az S1-be, ezért sok mindent hajlandó vagyok elnézni, de nem egy egyszerű járgány:)

Az indexen a veterán autós topicban szívesen adnak tanácsot, elmondják, hogy melyik típusnál mire kell vigyázni, mennyire van hozzá alkatrész, stb, én mindenképpen tanácsolom, hogy nézz be oda.

Töki 2008.03.17. 21:57:48

Szia Miszter!

Először is le a kalappal, egy újabb "nemnormális autóbuzi". Minden tiszteletem a tiéd, nem kis szívás ez a projekt, de csináld, meg fogja érni!!
(Németországból követem kalandjaidat, nem kis érdeklődéssel)

A bőrfelújító akcióhoz szólnék hozzá, ebben van egy kis tapasztalatom egy 88as 300CE krém bőrbelsőjének kipucolásán-leápolásán vagyok túl.
A Nivea-krém és babakrém trükköt hallottam már párszor, de nem mertem még kipróbálni. Beraknál esetleg egy aktuális fotót, hogy néz ki most, mondjuk az egyik ujjaddal benyomva??

Amit én használok:

A, Effax LederBalsam és Effax LederCombi. Ezeket a lósportban használják nyergek,stb. kezelésére, elismert cucc. Mo-n kapható, keresd a neten, nem is drága.
B, Régebbi autókhoz sok helyen ajánlják a drága autóülésbőr-ápoló szerek helyett a sima bútorgarnitúrabőr ápolószereket, mert áruk kb harmada, hatóanyaguk ugyanúgy megfelelő.
Ezek közül a Poliboy-termékekkel van jó tapasztalatom: a Leder-Pflege nevű cuccuk egy ápolótej, amit az ülés magába szív(kicsit vattával rá szoktam polírozni),puhává teszi és kellemes illatot is kölcsönoz neki.

Úgy látom előbb utóbb javítanod/festened is kell a cuccot; nézz szét a lederzentrum.de oldalon. Elég profik, pár ClassicCar vásáron láttam a munkájukat, valamint megvettem a bőrápolással/javítással kapcsolatos könyvüket is, ha szükséged van rá pár oldalt lefényképezve átküldhetek. Egy festés az útmutatójuk és alapanyagaik segítségével otthon is elvégezhető!!!

Még egy kérdés: helyileg merre alakul a JAG?

üdv és mindent bele
Töki

Miszter07 2008.03.18. 19:40:31

Töki, kössz az ötleteket. Egyébként pont jókor vetetted fel a témát, épp a hétre terveztem, hogy írok arról, mire is jutottam a Nívea krémmel és a bőrüléssel.

A kocsi Budapesten van egyébként, édesanyám garázsában. Mivel édeanyám már nem vezet, ez volt üresen:) Szerencsére közel lakunk egymáshoz, és a garázs fűtött. Anyu meg külön örül, hogy a nagyobb fiacskája elég sokat van otthol:)

Töki 2008.03.19. 18:33:56

Szevasz Miszter!

Pont ma olvastam a Nivea krémről az aktuális Auto Bild Klassikban.
A lényeg: HAGYD ABBA a kezelést a Niveaval! Térj át speciális bőrápoló szerekre. A Niveás kezeléssel két gond vagyon:

1. az autó/bútórbőr festve és egyéb szerekkel kezelve van, hogy strapabíró és tartós legyen. Ennek megtartásához speckó cucc kell.
2. Ellentétben a speckó bőrápolókkal a krém nyomot hagy majd, mondjuk annak a ruháján aki ráül!

Fontold meg, olvass utána!

Miszter07 2008.03.19. 19:54:15

Ez a cikk a Nívea krémről hozzáférhető a neten? Hanem, akkor túl pofátlan lennék, ha azt kérném, hogy egy szkent juttass el hozzám?

ommm 2008.03.20. 09:48:40

Ajánlom a méhviaszt.
komolyan.
hidd el, bőrnek a legjobb

Töki 2008.03.26. 18:56:41

Hi!

Be tudom fényképezni a cikket, csak adj egy címet, hová küldjem!

Miszter07 2008.03.26. 19:27:46

Kössz Töki, a gzsanyi@gmail.com címemre el tudnád akkor küldeni? ELőre is kössz!
süti beállítások módosítása