Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Kormányoszlop szlop szlop

2011.02.02. 22:41 Miszter07

A kormányoszlop lett a következő áldozat. Már egy ideje ott figyelt a sarokban, de valahogy mindig inkább kikerültem. Én sem értem, miért. Most azonban annyira nem volt kedvem a belső kilincsekkel foglalkozni, hogy nekiálltam.

Az S1 kormányoszlopa már biztonsági kormányoszlop, ütközés esetén össze tud rogyni, nem nyársalja fel a vezetőt. Az oszlop külső részén van egy könnyített rész, ami össze tud roppanni, a kormányrúd meg tele van kardánkeresztekkel, hogy engedje a tengelyirányú elmozdulást is.

A szétszerelés közben csak a gyújtáskapcsoló-kormányzár okozott fejtörést. A kormányzár kiszerelését az S1 gépkönyvében nem találtam meg, az S2 gépkönyvében benne van, de annyira hihetetlen volt, hogy a neten is utánanéztem. A felerősítés egy speciális csavarral van megoldva, aminek a normál feje letörik, ha eléggé meghúzták, és csak egy sima kerek fejű csavar marad utána, minden slicc nélkül, leginkább egy szegecs fejére hasonlít. Nehezítés képpen még az egész egy csőben van, aminek a nyílása elé belóg egy lemez. Természetesen ez a tolvajok ellen van, nem az egyszeri autószerelők idegesítésére. Végül is, egy pontozó és egy kalapács segítségével aránylag könnyen kijött.

A múltkoriban, a csomag részeként hozzájutottam egy S1 kormányzárhoz is, most néztem, hogy az nem teljesen olyan, mint az enyém. Az S1-hez kétféle kormányzár volt, az enyém a későbbi.

Érdekes, hogy a csúszóérintkező, amelyik a kormányrúdra viszi át a kürt áramkörét, eléggé el van kopva. Ezt a kormánykereket elég sokat forgatták már!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr672634668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2011.04.25. 01:26:33

Csak erdekesseg: A Tatraban nincs kormanyoszlop, a fogaslec a muszerek alatt van, es egy rud megy kozepre, egy tengelyhez, ahonnan ujabb 2 rud a kerekekhez. Szoval balesetkor tenyleg "jo", es emellett van ugyanilyen "gyurodo-zona" is benne.
süti beállítások módosítása