Igen, benzintankok! Az XJ-ben ugyanis biztonsági szempontok miatt nem egy nagy, hanem két kissebb benzintank van. Mondjuk a kicsin lehet vitatkozni, nem egy középkategóriás autónak van kb akkora tankja, mint itt az egyik. Az XJ ugyanis 100 liter üzemanyagot cipel magával, amit mohó étvággyal szürcsöl ki a 4.2 literes motor.
A kipufogók eltávolításával minden akadály elhárult a tankok kiszerelése elől. Régebben már tettem egy kísérletet a jobb tank kiépítésére, de mivel akkor a kipufogó rendszert még nem akartam bántani, maradt. Mindkét tank meglepően könnyen jött ki. Problémát egyedül a tanksapkák leszerelése jelentett.
A szervízkönyv szerint távolítsuk el a tanksapkát rögzító 4 csavart, majd emeljük ki. Aha. A könyv régen íródott, akkor még nem kövült össze a tanksapka nyaki része a benzintakkal. Pontosabban a tanksapka nyaki része becsúszik a tankba, és a kettő között van egy gumi tömítőgyűrű. Ez az idők során bekeményedik, és mozdíthatalanná válik miatta a sapkarész. Amennyire tudtam befújkáltam csavarlazítóval, de így sem tudtam kiemelni, pedig már a végén elég durván feszegetem. Aztán sikerült rájönnöm, hogyan forgathatom el egy kicsit. De ez a kis fordítás ide-oda már elég volt ahhoz, hogy meginduljon kifele.
A tankokat kiszedve már jól látható, hogy mindkét tank majdnem gyári állapotban van, talán egy-egy tenyérnyi helyen hiányzik a festés, de ott is csak felületi rozsda van. Sokkal rosszabbra számítottam. Végre valami kellemes meglepetés:) Külső-belső festés, és mehet is vissza!
A napokban Miskolcon járva bekukkantottam BIG666-hoz. Azonnal beleszerettem az E-typejába. Sajnos a szerelem plátói marad, mert az E-type egész egyszerűen kicsi nekem:(((