Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Vakablak

2011.12.30. 19:05 Miszter07

Az előző bejegyzésem óta nem történt sok érdekes. Főleg alkatrészeket festegetek, és ez a tevékenység lassan kezd felzárkózni a legutáltabb tevékenységek között az alkatrész tisztogatáshoz. Sajnos bele kell törődnöm, hogy igényesebb vagyok, mint ügyes. Igaz, csak nem szem előtt levő alkatrészeket festek saját kezűleg.

A másik dolog, amivel mostanában foglalkoztam, a garázs rendberakása. Több, mint két éve, hogy a kasztni elment a lakatoshoz, lassan jön vissza. De időközben a garázs egész alapterületét ellepték a dobozok, az alkatrészek, meg az alkatrészes dobozok. Lassan már egy biciklit sem lehetett betolni, nemhogy egy autót...

Hogy valami érdekesről is írjak, szóljunk egy pár szót az ablakokról. Tanpélda lehet arra, hogy miként tegyük a dolgunkat még nehezebbé, ha esetleg nem lenne elég bajunk.

A kocsimból tulajdonképpen két olyan extra felszerelés hiányzik, amit mindenképpen szerettem volna. Az egyik a légkondi, mert én szeretem, és főleg nyáron tervezem majd használni a gépet. A másik, a színezett ablak. Itt jobb indokom nincs annál, hogy mert így tetszik:)

A színezett üveg  - ha jól tudom - felár nélküli opció volt, ennek ellenére az S1-esek nagy részébe tiszta üveg került Európában. Az amerikai piacon már népszerűbb volt, főleg a légkondival együtt a déli államokban, mert ne feledjük, a színezett üveg csökkenti az utastér felmelegedését.

Egy idő után nyilvánvalóvá vált, amint a légkondinál is, itt is sikerült fejjel rohanni a falnak. Európában semmi, ha van valami, akkor horror áron, Amerikában van, csak amíg a légkondi alkatrészeknél bevállaltam a tengerentúli szállítást, egy komplett garnitúra üvegnél ez nagyon neccesnek tűnt.

Könnyítésként az alkatrész jegyzékekből kiderült, hogy az S1 és az S2 üvegei jórészt egyformák. Igazából csak az első háromszög ablakok különböznek, mert az S1-é nyitható, míg az S2-é nem. Az S2-ből meg már Európában is elég sok a színezett üveggel készült, kevésbé tűnt a helyzet reménytelennek. Igaz, nehezítésképpen meg S2-ből kevés rövid tengelytávú készült, ez a hátsó ablakok esetében jelent problémát, mert a plusz hossz a hátsó ajtóban "van".

Már régen keresgettem a színezett üvegeket, amikor a donor képbe került, aminek a megvásárlását jórészt az motiválta, hogy színezettek az üvegei.

Akkor nézzük, hogy is állunk:

  • Szélvédő: A donorban repedt, használttal nem nagyon akartam szórakozni, rendeltem egy újat az SngBarrattól
  • Első háromszög ablakok: Ezt szintén az SngBarrattól akartam megrendelni, de sajnos már csak bal oldalit tudnak adni, a jobb oldalit az ebayon sikerült találnom, hol máshol, mint az USA-ban. Igaz, mivel ez egy elég kis darab, a szállítási költség elviselhető volt.
  • Első oldalablakok: Ezeket a donorból ki tudtam venni. Mennyivel gyorsabban ment, mint az első alkalommal...
  • Hátsó oldalablakok: na ebből kerekedett a legnagyobb story. Vagy sz.vás. Vérmérséklet szerint:) Mint említettem, S2-ből kevés rövid tengelytávú készült, a donor is egy hosszú tengelytávú változat, tehát a hátsó ablakai nem használhatóak. Az SngBarratt sem tudott már ilyet szállítani. Lassan több, mint egy éve túrtam az ebayt üvegek után, még csak nem is láttam olyat, amilyen nekem kellett volna. Végül augusztus elején az angol ebayon bukkantam egy pár meglehetősen rossz állapotú komplett ajtóra, de a megfelelő üvegekkel. Szokás szerint leleveleztem a feltételeket az eladóval, majd darabonként 1.2 Fontért leütöttem. Innen indolt a kabaré. Először sürgetett, hogy szállíttassam el az ajtókat, majd időt kért, hogy megfelelően elő tudja készíteni a szállításra a cuccot. Közben az Árvatrans is elaludt egy kicsit, én meg elmentem szabadságra, úgy hogy a hónap végére már egy elég kellemetlen levelezés alakult ki, még nem fizetési eljárást is indított ellenem, pedig megállapodtunk, hogy a sofőr fog kp fizetni, ráadásul az Árvatranszal sem tudtak egy időpontban megegyezni. Végül is, több heti levelezés és egyeztetés után felvették egy délután az ajtót, de este már kaptam a levelet, hogy rossz ajtót szállítottak el, mert a jobbos helyett egy hosszú tengelytávú balos került fel a furgonra. Kezdődött az egész hercehurca elölről, egy igen "zaklatott" hangvételű levelezéssel. Végül december elején sikerült a jobbos ajtónak is a garázsomban landolnia. Messze a legidegesítőbb eladó volt, akivel valaha is összeakadtam. Itt is megköszönném az Árvatransz segítségét, türelmét és kitartását! Egyébként az ajtók olyan rossz állapotban voltak, hogy az üvegeken kívül tényleg csak néhány krómot tudtam megmenteni.
  • Hátsó háromszög ablakok: Az előbb említett ajtókkal együtt jöttek ezek is, bár sajnos a jobb oldali sérült, karcos, neki dönthettek valamit. Ezt majd ki kell venni a donorból.
  • Hátsó ablak: Ez is a donorból lesz átemelve, de csak akkor fogom kivenni, ha már mehet be a helyére, az meg még arrébb van, mert a tetőkárpit után érdemes csak betenni

Egyenlőre úgy tűnik, ezt az akadályt is sikerrel vettem, de hát így tud az ember plusz kiadást és problémát kreálni saját magának. Nincs is annál jobb, mikor az ember ragaszkodik a hülyeségeihez! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr273507657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása