Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Kormányozzunk!

2011.11.12. 00:50 Miszter07

Előzmény: Kormányoszlop szlop szlop, Nem kerülök kormányra?, Probléma a kormány körül, Új kormány jó kormány

Eredetileg az volt a terv, hogy az újonnan beszerzett kormányoszlopot csak átfestem.

Alaposabb szemrevételezés után kiderült, hogy a felső kormánycsapágy belső gyűrűje, ami a kormányoszlopba van préselve, berágódott, méghozzá alaposan. Az eredeti oszlopban a csapágy viszont jó állapotú. Előállt a feladat, hogy ki kellene húzni a csapágy gyűrűket a kormányoszlopokból, és meg kellene cserélni. Nem nagyon mertem feszegetni, inkább csak nézegettem. Meg voltam győződve, hogy ezek erősen be vannak sajtolva. Végül is szegény Keepitretro vezetett el a megoldáshoz, ez volt az utolsó levélváltásunk a halála előtt. Túlkombináltam a dolgot, simán ki lehetett emelni a csapágy gyűrűket egy csavarhúzó segítségével, nem is kellett erőltetni.

Aután rozsdás részeket megmutattam egy drótkorongnak, lekentem rozsdaátalakítóval, majd ment rá az alapozó. Eddig ecsettel festhető alapozót használtam, most emiatt beszereztem spary kivitelűt, mert ecsetben nem vagyok a legjobb. Az alapozás után ráfújtam az első réteg fekete festéket. Majd néztem, és nem voltam elégedett. Ronda lett. Vettem egy mély levegőt, és elvittem homokfúvatni, mert drótkoronggal rendesen reménytelen lett volna lepucolni. A homokfúvó csak röhögött rajtam, egy héten belül már harmadszor voltam nála.

Második nekifutásra már sikerült, ha nem is tökéletesen, de elég jó minőségben lefestenem. Ha még azt is figyelembe veszem, hogy ezt az alkatrész beépítés után már nem is látható...

Nekiálltam összerakni, szépen bezsíroztam a csapágyakat, felfűztem mindent a kormányrúdra, majd megállapítottam, hogy nem tudom egyedül összenyomni a rugót és berakni a rögzítő gyűrűt. Szóltam a barátomnak, átjött, összeraktuk. [Cserében bútort pakoltam, éppen költözik:))]

A probléma csak annyi volt, hogy a kormányrúd nem forgott szabadon, egy jó harmad fordulaton erősen akadt, surlódott. Így jártam, gondoltam, a felső csapágy mégsem jó, szedhetem ki a kormányoszlopot a donorból is.

IMGP9735_test.jpg

Másnap nézegettem még egy kicsit, aztán rájöttem, hogy nem is a csapággyal van a gond. A kormányzárat valamikor megerőltették korábban, a jelek szerint nem is egyszer. Ennek következtében felgyűrődött a kormányrúd, egy taréj keletkezett, ez mart bele a kormányoszlopba. Összerakás után minden egy kicsit más helyre került, ezért már nem tudott elforogni a hosszú évek alatt kikoptatott vájatában. Szétszedtem, majd nézegettem, mert a kalapácsomat kölcsön adtam a másik itteni barátomnak, aki szintén költözködik, de éppen nem volt otthon:) Úgyhogy áthívtam megint az előbbi barátomat egy kalapáccsal együtt. [Most cserében a bútorok összerakásában segítettem:))] A taréjt a kalapáccsal egy kicsit visszakalapáltam, egy kicsit megreszeltem, majd összeraktuk, és most van egy jó kormányom, ami már csak a beépítésre vár!

IMGP9731_test.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr943371730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása