A fékszervóval lassan külön csatát vívok. Pillanatnyilag a legproblémásabb alkatrész, amihez hozzányúltam eddig.
Amikor megvettem a járgányt, nem működött. Nem tulajdonítottam ennek nagy jelentőséget, gondoltam, majd lassacskán rendbehozom ezt is. Miután a teljes felújítás mellett döntöttem, már nem is agyaltam ilyen apróságokon, hogy a szervó milyen állapotban van, majd megnézzük, felújítjuk úgyis visszaszerelés előtt.
Utólag sokat gondolkodok rajta, nem kellett volna mégiscsak megbizonyosodni a szervó működöképességéről még a szétszerelés előtt? Annyi biztos, hogy a vákuumrendszer lukas volt, mint egy ementáli sajt. Mérnökként, ráadásul olyan mérnökként, aki nagymegbízhatóságú rendszerekkel foglalkozik, furcsa, hogy egy alapvető biztonságtechnikai rendszer, mint a fékszervó, azonos körön van a fűtésvezérléssel. De hát bizonyos szempontból igaz, a fékszervó is csak egy kényelmi elem.
Szóval, meg is rendeltem a felújító készletet az SngBarrattól a többi alkatrészzel együtt.
A probléma akkor kezdődött, amikor megpróbáltam szétszerelni. Utána olvastam, hogy ez egy nem szervizelhető szervó, a felújító készletben is csak néhány, szétszerelés nélkül cserélhető szimmering és szűrő van. Igaz utánakérdeztem, mondták, nem egy ördöngősség megszerelni. Ez igaz is, csak akitől az infót kaptam, az nem tudta, és én sem tudtam, hogy az általa ismert E-typeon Lockheed szervó van, az XJ6-on meg Girling. Például, a Lockheed szervó szétszerelhető és felújítható, míg a Girling Supervac 100-as szervó alapvetően nem. De ez csak azután derült ki, hogy nagy nehezen sikerült a házat két részbe szednem. Akkor jött a belseje, ami azért alapvetően egyben levőnek látszik. Gondoltam, szétszerelem, megtisztogatom, összerakom a legalvanizált házzal.
Csak éppen a belső rész sem akart szétfele jönni. Na ekkor kezdtem el egy kicsit jobban utána túrni. Először is megnéztem a E-type szervízkönyvét. Nagyon nem stimmeltek a dolgok, mintha valami másról beszélt volna. Egy idő után rá is döbbentem, tényleg másról beszél. Azért csak tovább szerelgettem, míg el nem értem egy olyan pontra, ahol látszott, hogy csak nagykalapáccsal lehet tovább haladni, mert az alkatrészek egymásba vannak préselve. Ezt meg szét még csak szét, de össze már nem.
A bosszantó az egészbe az, hogy ezt a részt kellene a leginkább átpucolni. Van itt, illetve inkább volt itt egy szivacs szűrő, amelyik az évek során porrá vált, és ez a por vastagon berakódott mindenfele, különös elegyet alkotva a kenőzsírral. Egyszerűen elmosni nem igazán merem, mert akkor a kenőanyag is távozik, és nem igen látom, hogy tudnám a zsírt pótolni. Így hagyni sem lenne jó, mert a fene tudja, mi van, vagy mi tömődhet el.
Külön öröm volt, amikor a felújító készletet nézegetve rájöttem, hogy az egyik szimmering nem jó az én szervómhoz, a nyomórúd a főfékhenger fele más méretű. Erre az esetre a felújító készlet egyszerűen a cserét javasolja. Sötét és csúnya gondolataim támadtak. Kénytelen voltam a klasszikus módon italba fojtani a bánatomat:)
Nekiálltam keresgélni, és aki keres, az talál:) Mondjuk most meg az a kérdés, mit is válasszak...
- Egyik Jaguaros sorstársnál sikerült egy eredetileg jobbkormányos S3-ba való szervót fellelni, amelyikben már az újabb nyomórúd van
- Sikerült találni egy olyan felújító készletet, amelyikben a régebbi fajta, vastagabb nyomórúdhoz való szimmering van
- Találtam egy gyári (NOS) új S1 fékszervót. Nem olcsó, viszont legalább az USA-ban van, tehát a szállítás+vám megmásfélszerezi még az árat
Na itt leálltam, karácsony alatt ráérek nyugodtan átgondolni.