Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Porlasztó a boncasztalon

2010.01.22. 00:04 Miszter07

Előzmények: Porlasztótól a kipuffogóig 

Mint az előző bejegyzésben említettem, a porlasztókat azért szereltem le a motorról, hogy az új lakásomban is tudjak a kocsi felújításán dolgozni. A lakást itt most szó szerint kell érteni, mert az egyik szobában rendeztem be magamnak egy kis dolgozósarkot, a pince közös, a garázsom meg akkora, hogy vagy én vagyok bent, vagy a kocsim, ami rendszeresen nehézséget is okoz beállásnál.

Az XJ6 S1 típuson kétféle, illetve inkább háromféle porlasztó van. A harmadik a Stromberg 175CD csak az amerikai piacra szállított kocsikba rakták egy emisszió csökkentő rendszerrel együtt, ami ugyan nem olyan nagyon hatásos, de legalább a motor gyengébb és bonyolultabb. A korai S1-eseken SU HD8-as, a későbbieken SU HS8-as porlasztók van. Nekem már a HS8-asok vannak, az AED (Automatic Enrichment Device) automata szivatóval. Ezek a HS porlasztók a maguk idejében elég elterjedtek voltak, különböző változatait szerelték a Minitől a Volvón keresztül a Rolls-Royceig mindenbe.

A felújításra már készültem egy ideje, ezért vettem két könyvet, ami ezekkel a porlasztókkal foglalkozik. Az "Su Carburetters Tuning Tips and Techniques" könyv részletesebb, inkább szakkönyv jellegű, a Haynes féle "SU Carburettors: Tuning, Overhaul, Specification Tables" című könyvben viszont sok a fotó, ami hasznos tud lenni. A két könyvet párhuzamosan néztem, de a sorrendben inkább az elsőt követtem.

Először az első porlasztónak álltam neki. Nagyon lassan haladtam, ilyen porlasztó nem volt még a kezembe, igaz, másféle is, vagy jó 25 éve. Pedig a porlasztó felépítése elég logikus, pláne, ha már egyet szétszedett az ember. A hátsó karbit harmad annyi idő alatt szétrámoltam.

Eredetileg azt terveztem, hogy az egyiket szétszedem, majd megtisztogatom, és a felújító készlettel összerakom, mert nem árt, ha van minta:) A felújító készleteket még a nyáron megvettem, gondoltam, csak tudják, hogy mit kell cseréli ilyenkor. Valóban benne is van az összes cserélendő elem, ezzel nincs is probléma. Ami nincs benne, és én nem vettem, az a porlasztótű, amiből nem árt, ha van kéznél tartalék. Valamint nem volt belekalkulálva, hogy törött alapjárat állító csavart találok.

Úgy határoztam, hogy inkább szétszedem a hátsó porlasztót és az AED egységet is, lássam, ha van még valami amit rendelni kell.

A hátsó karbit már valaki molesztálta előttem. Ugyan törött csavart nem találtam, de az úszóház felerősítése nem a gyári megoldás, nem tetszik, így nem akarom összerakni. Mivel ez az alkatrész nem kapható, és nem tudom, mennyire nyírták ki a menetet az úszóház öntvényében, ezért egy tartalék karburátor beszerzését határoztam el. Ígéretem már van egyre, már csak azt kellene kitalálni, hogy miként jut el hozzám. Legfeljebb marad a jó öreg posta.

Az AED egység a legnagyobb meglepetésemre komplett és sérülés mentes, bár még nem szereltem szét teljesen, mert nem bírom a szűrőt kicsavarni. Egyszerűen nincs akkora kulcsom, amekkora kellene. Na nem kellene olyan nagyon nagy, de itt szinte alig van szerszámom. Egy csavarhúzóba még csak-csak beruháztam, amikor a bitfejes csavarhúzó nem tudott elég mélyre lenyúlni a keskeny lyukon keresztül, hogy a tűt ki tudjam venni a dugattyúból, mert egy ilyen csavarhúzó jól jön még, és szakmámból kifolyólag nekem inkább a kissebb méretek vannak. De egy villáskulcs készletbe nem akartam eddig beruházni, mert otthol a garázsomba és a lakásomban olyan öt-hat készlet van. Csak éppen nem jutott eszembe, hogy elhozzam az egyiket. Na majd legközelebb, addig meg csak sikerül itt kölcsönkérnem valakitől.

Folytatás most mindenesetre az alkatrészek megtisztogatása, majd az AED összeszerelése. Közben rendelek az SU porlasztók gyártójától tartalék alkatrészeket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr271691749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása