Jaguar felújítás

Egy 1971-es gyártású Jaguar XJ6 felújítása.

Új hozzászólások

  • Miszter07: @JagXJ12S1: Milyen szintű a te kocsid felújítása? Küldenél egy pár képet? ( g z s a n y i @ g m a ... (2021.02.09. 23:11) Gergő blogja
  • zsoci: Követtük ne izgulj! (2017.12.24. 23:56) Na akkor keltsük életre a blogot!
  • Zozó Balanyi: Tisztelt jaguar szerető barátaim! A tanácsotokrs lenne szükségrm szeretnék venni egy s txpe 4.2 v... (2017.05.02. 20:33) Magyar Jaguar Club
  • Miszter07: @XJ/S': Ez a gratuláció már inkább Gergőéket illeti! Köszönöm az ő nevükben is! (2017.04.25. 00:45) Vége megint keréken!
  • pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: igen, meg is lepődtem, hogy kérdező milyen durván belecsapott a lecsóba, és kertelés nélkül megkér... (2015.01.13. 23:27) Az elmúlt egy év

Biztos, ami biztos

2008.12.21. 03:34 Miszter07

Míg az előző bejegyzésekben leírt harcot vívtam a hátsó sárvédő csavarjaival, két csavarlazító dózis között, csak úgy unaloműzésképpen, újból nekiálltam a beltér kipucolásának.

Könnyű bevezető gyakorlatként - gondoltam - kiszedem a biztonsági öveket. A jobb oldali jött is minden probléma nélkül. De a bal oldal...

Ja, hogy az elején kezdjem, a kocsiban csak elöl vannak biztonsági övek. (Remélem, ezt még nem írtam le, de ha igen, akkor is lusta vagyok visszakeresni. Inkább legyen meg kétszer:) ) Ezek a biztonsági övek sem egyeznek meg a gyár által beszerelt övekkel, tehát az autót vagy biztonsági övek nélkül szállították le, vagy valamikor cserélték. Hát igen, a '70-es évek elején még nem volt a biztonsági öv egy autó természetes tartozéka.

A bal oldali öv alsó csavarja az istennek sem akart mozdulni. Már eleve gyanús volt, hogy a csavarfej mérete eltért a többitől. Kapott csavarlazítót, még a régi fajtából, majd megpróbáltam. Nem mozdult. Csak nem olyan gyenge csavart raknak egy biztonsági övhöz, talán nem veszi zokon a keményebb bánást, és felvértezve a fizika tudásommal - "erő*erőkar = teher*teherkar" - megtoldottam a kulcs nyelét mindennel, amit egymásba lehetett tolni, és elég hosszú volt. Ennek meg is lett az eredménye, megmozdult a csavar!

Miután már egy jó ideje tekertem kifele, feltűnt, hogy nem lehet ilyen hosszú a csavar. Nem is volt. Mert egy milimétert sem jött kifele. Mert most nem a feje tekeredett le, hanem a menet szakadt meg. Próbáltam aláfeszíteni, hiába.

Más kiutat nem látván, kölcsönkértem egy kissebb felxet, (mivel az enyémet nagynak tartottam ehhez a munkához,) lebontottam a B oszlop borítását, kivettem a vezetőülést, lebontottam a szőnyeget a küszöbről, a csavarnál késsel besegítve, majd térdre imához, nekiálltam levágni a csavar fejét. A sors iróniája, hogy eddig azért sírtam, hogy letörnek a csavarfejek, most meg arra készülök, hogy levágjam...

Őszintén szólva, nem vagyok a flex virtuóza. Régen is használtam, akkor is egyszerűbb körülmények között, mint most, a padló közelében, rosszul hozzáférhetően az automata öv visszahúzó szerkezetétől. De tanultam! Ha most kezdeném, nem így csinálnám. Kellemetlen, mikor a szikrák az ember felé záporoznak, nem lát semmit. Még szerencse, hogy alapból szemüveges vagyok. Csak azt nem értem, miért jöttem rá olyan lassan, hogy kesztyűben nem égetnek annyira a szikrák? Mert arról már lekéstem, hogy a csavar másik oldaláról kellett volna nekilátni. Mert arra az oldalra volt az öv szerkezete beforgatva. Végül lejött a csavarfej, igaz, közben belevágtam a padlóba is néhányszor. Na nem nagyon, csak a felületébe. Ez viszont megnyugvással töltött el, mert legalább fém volt. Nem úgy, mint a küszöb néhány helyen a szőnyeg alatt...

Érik egy belső küszöb csere???

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jaguar-restoration.blog.hu/api/trackback/id/tr23834516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.12.21. 08:22:34

A flexezéshez és minden más forgácsolással járó munkához egy jótanács: mindíg használj védőfelszerelést! Kesztyűt és szeműveget minimum, de hosszú ujjú kabát és nadrág sem árt.

A flex által szórt szikrák irányát tudod irányítani úgy, hogy a korong kerületén változtatod a vágandó felület érintkezési pontját.
Tegyük fel, hogy ez a kék flex hasra fektetve jobbra forog. Ha a korong jobb felső negyedén vágsz, a szikra a jobb kezedre szóródik. Ha a korong bal felső negyedén, a szikra jobbra-előre szóródik.

Más kérdés, hogy inkább a kezemre szórnám, minthogy felgyújtsak egy Jaguárt.

És kijött a csavar többi része is?

d@d 2008.12.21. 10:25:49

[b] Gratulálok az autódhoz [b]
Látom alaposan újítod fel!Ez egy szép dolog.
De viszont volna egy pár kérdésem: van laketosod meg fényezöd és szerelöd?Mert Ők érdekelnének Engemet!Vagy esetleg Te csinálod saját kezüleg mindet?

d@d 2008.12.21. 10:31:43

[b] Mégegyszer Gratulálok az autóhoz [/b]

Miszter07 2008.12.21. 10:58:23

Feketenap, kössz a tippeket! Szerintem, mire befejezem a szétszerelést. profi flex kezelő leszek:)

Mindenesetre a sarokban van egy poroltó, biztos, ami biztos! :)

Miszter07 2008.12.21. 11:02:35

D@d!

Szerelőm van, bár a szerelés részt alapvetően magam akarom csinálni.

Lakatossal most tárgyalok. De kaptam több tippet is Jaguaros referenciával a sorstársaimtól.

Fényezőt csak azután keresek, ha megállapodtam a lakatossal, addig nemigen van mivel hozzá mennem. De ajánlottak már figyelmembe kimondottan veterán autókra szakosodott fényezőt is.

Ha érdekel bővebben valami, keress meg levélben!

S2-77 2008.12.25. 12:29:33

Kedves Miszter07. Érdeklődve olvasgatom blogodat. Megnyugtató rájönni hogy nem vagyok egyedül vannak sorstársak aki hasonló agybajban szenvednek mint én. Jómagam 2005-ben kezdtem el egy S2 –est felújítani, és csak remélem hogy 2009-ben befejezem. Túl vagyok a karosszérián, festésen futóműveken, motor és sebváltón. Kész van a korrózió védelem (mike sanders féle ), össze van rakva a kocsi hátsó része (lámpák lökhárítók). Ami hátra van :ajtó ablakok vissza szerelése, belső részek összerakása, első sárvédők , motorháztető, első lökhárítók, hifi, elektromosság . Szívesen találkoznék veled illetve Cat-Max – al akinek szintén S2-e van. Érdekes lenne tapasztalatot cserélni. Ha küldesz email címet akkor tudok fotókat küldeni.
Eddig mintegy 800 fényképet készítettem, de így is sokszor szenvedek, amikor keresem valaminek az eredeti pozícióját. Bontáskor nagyon sok mindent felcímkéztem és dobozoltam de a galvanizálók majdnem mindent összekavartak és pár hónap után már nagyon nehéz újra szét válogatni a dolgokat. Melegen ajánlom neked is hogy nagyon pontosan dokumentáld a szétszerelést és az alkatrészeket.

Miszter07 2008.12.25. 13:25:16

@S2-77:

Elég pontosan dokumentálok mindent. Nekem edig több, mint ezer fényképem van. A leszerelt alkatrészek meg zacskóba kerülnek megnevezéssel-dátummal. Igen, én is tartok tőle, hogy évek múlva hogy fogom tudni összerakni:)

Az emilcímem: g z s a n y i kukac g m a i l pont c o m
süti beállítások módosítása